אא

הלחץ עזר: המסעדנים התנגדו וחוק הטיפים נדחה למועד חדש

באמצע המלחמה והמצב הכלכלי הקשה, רשות המסים ביקשה להחיל את חוק הטיפים שנקבע ב- 2019 - לגבות מע"מ מהמסעדות עצמן, על טיפים שמקבלים המלצרים. המסעדנים, לשלם רטרואקטיבית חמש שנים מע"מ על כל הטיפים שקיבלו, איימו בסגירה והצליחו לדחות את הגזירה. למתי?

שווה להיות מלצר היום? FREEPIK שווה להיות מלצר היום? FREEPIK

"טיפ (תשר) המשולם לבית העסק בגין השירות הניתן על-ידי עובדיו, הוא תקבול המהווה חלק מהתמורה בגין השירות, וכפועל יוצא גם התשר חייב במס ערך מוסף". נכתב בהודעה של רשות המיסים.

באמצע המלחמה והמצב הכלכלי הקשה, יצאה רשות המסים, לפני מספר ימים, בהצהרה להחיל את חוק הטיפים שנקבע ב- 2019 - לגבות מע"מ מהמסעדות עצמן, על טיפים שמקבלים המלצרים.

ההודעה, יצרה גל של תגובות קשות מצד איגוד המסעדנים והמסעדנים עצמם, שטוענים שהמדינה נמצאת בניתוק לאור מצב הענף בימים קשים כאלו, על כך שהחוק הזה יגרום לעוד נטישה של מלצרים ומלצריות ובעיקר לכך שהמסעדות יהיו חייבות להשליך את העלויות האלו על מחירי המסעדה שיהיו עוד יותר גבוהים.

גל ההתנגדות של המסעדנים, מרגע הצהרת רשות המיסים על החלת החוק והדרישה לתשלום של כל חמש השנים האחרונות, הצליח לעצור את החלת החוק וברשות המיסים הוחלט להקפיא את הנושא עד לינואר 2025 ולדון מחדש בדרישה לחיוב רטרואקטיבי של המע"מ.

כזכור ב-2019 נקבע חוק הטיפים שאומר שכל הטיפים של המלצרים יועברו למסעדה וינתנו למלצרים בתלוש עם כל התנאים הסוציאלים הכלולים. הבעיה האמיתית התעוררה כשעניין המע"מ עלה ורשות המיסים החליטה שהטיפים הם בעצם הכנסה למסעדה (למרות שהם הולכים ישירות למלצרים) ועל כן המסעדה מחוייבת לשלם גם מע"מ. המסעדנים התנגדו בתואנה שזו לא הכנסה חמסעדה ועל כן תשלום מע"מ ייעמיס עליהם עוד הוצאות והנושא נדחה ונדחה.

מאז הדיון ב- 2019 עברו המסעדנים גהנום כלכלי, קורונה שהשביתה את הענף, מהומות, טילים ועכשיו כמובן המלחמה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: