אא

גרמניה העניקה 80,000 אשרות עבודה לאזרחים זרים במחצית הראשונה של 2024

גרמניה סובלת משמעותית ממחסור מתמשך בעובדים, במיוחד מיומנים, בענפים שונים, ומקלה על כללי ההגירה כדי למשוך עובדים זרים

ברלין, גרמניה. צילום: 123rf ברלין, גרמניה. צילום: 123rf

גרמניה הנפיקה 80,000 אשרות עבודה במחצית הראשונה של 2024. הגידול בהנפקת אשרות עבודה קשור קשר הדוק למחסור בכוח אדם במדינה, במיוחד לעובדים מיומנים. חלק מהענפים הסובלים מחסור בעובדים כוללים: תחבורה, ייצור, בנייה, בריאות, הנדסה ובינה מלאכותית.

ניתוח של המכון הכלכלי הגרמני (IW) אישר גם כי גרמניה מתמודדת עם מחסור בכוח אדם. המחקר ציין כי 570,000 משרות נותרו לא מאוישות בגרמניה בשנת 2023, והמחסור משפיע כתוצאה מכך על כלכלת המדינה.

המחסור בעובדים מוביל לאובדן ייצור מצטבר, כשמפעלים רבים אינם מסוגלים לייצר את מלוא התוצרת האפשרית. כפי שציין המכון הכלכלי הגרמני, פוטנציאל הייצור האבוד צפוי לעלות ל-74 מיליארד אירו עד 2027.

היקף המחסור בכוח אדם צפוי עוד לעלות בשנים הקרובות, כך עולה ממחקר של המכון לחקר התעסוקה (IAB).

נוכח המצב ההולך ומחמיר, גרמניה מקלה על כללי ההגירה כדי למשוך עובדים זרים.

לאחרונה נחשפו התוכניות להעסיק עובדים מיומנים הודים במטרה להקל על המחסור בכוח אדם, והרשויות יציגו את אסטרטגיית העובד המיומן ההודי להתייעצויות ממשלתיות בסתיו הקרוב.

אסטרטגיית עבודה מיומנת זו מפותחת במשותף עם משרד החוץ ומשרד העבודה הפדרלי, עם העסקים הגרמניים, עם המדינות ועם משרדים אחרים.

יתרה מכך, בחודש יוני גרמניה הגדילה פי שניים את מספר אשרות העבודה השנתיות, שניתנו לעובדים ממערב הבלקן ל-50,000. בשל הגידול הזה, לאזרחי אלבניה, בוסניה והרצגובינה, קוסובו, מונטנגרו, צפון מקדוניה וסרביה יש כעת יותר הזדמנויות להצטרף לשוק העבודה הגרמני.

במהלך יוני הרשויות הציגו את מגוון ההזדמנויות כדי להקל על אזרחים, שאינם ממדינות האיחוד האירופי, להיכנס לגרמניה לצורך חיפוש עבודה מתאימה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: