אא

לאחר שנים של מאבקים משפטיים: "הסכם היסטורי שיהווה בסיס להמשך הפיתוח של אילת לשנים הבאות"

רשות מקרקעי ישראל אישרה שני הסכמי ענק, פינוי מפעל של מלח הארץ בכניסה לעיר ופינוי מפעל האצות הצמוד אליו. מנהל רשות מקרקעי ישראל: ״הפיתוח של השטחים החדשים יסייע לאילת למשוך אליה תושבים חדשים, אנשי עסקים ותיירים מכל העולם ויפעל כמנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור"

אילת. צילום: ספיר פרץ זילברמן אילת. צילום: ספיר פרץ זילברמן

שני הסכמי ענק יביאו לבנייה של אלפי יחידות דיור, שטחי מסר ומלונאות שיבנו בכניסה לעיר אילת לאחר שהנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה את ההסכמים לפינוי מפעלי המלח בכניסה לעיר ופינוי מפעל האצות הצמוד אליו.

לאחר שנים ארוכות של הליכי מו"מ ומאבקים משפטיים, סוכם כי חברת מלח הארץ תפנה את קרקעותיה, שהיקפן כ-930 דונם, בכניסה לעיר.

החברה תעתיק את פעילותה והמפעל לשטח בריכות המלח הצפוניות יותר בעברונה, להבטחת המשך פעילותו העסקית של המפעל.

ההסדר שאושר מגלם תועלות משקיות משמעותיות ובהן, בין היתר, "שחרור" והחזרה למדינה של חטיבת קרקע מתוכננת בשווי של כ- 2.5 מיליארד שקל, המשך הבטחת מקור תעסוקה ופעילות תעשייתית באזור אילת, ודאות וצמצום סיכונים משפטיים לאור הליכים ארוכים שנוהלו בין הצדדים, וכן צמצום היקף הקרקע והזכויות בהן מחזיקה החברה (מכ-2,000 דונם, לפחות מ-1,000 דונם בלבד).

העלות הכוללת של ההסדר עומדת על סך של 180 מיליון שקל, כאשר באיזון בין התמורה שתשולם לחברה בעד הפינוי והעתקת המפעל והכספים שתשלם החברה עבור הקרקע בעברונה ובמתחם המשתלות.

מדובר בהיקף קרקע נרחב באזור ההתפתחות האופטימלי של העיר אילת, שישמש את העיר לצורכי מגורים, תיירות מסחר תעסוקה ועוד, תוך שההסכמה על הסדר הפשרה תביא לפתרון יעיל ומהיר, ככל הניתן, וללא הליכים משפטיים ארוכים ומורכבים של פיצוי ופינוי שלא בהסכמה. במסגרת ההסדר החברה תפנה את השטח בשתי פעימות – בפעימה הראשונה תפנה החברה את מרביתו המכרעת של השטח (כ-800 דונם, מתוך כ-930) בתוך 3.5 שנים בלבד, בעוד שלרמ"י תעמוד האפשרות לשווק את השטח עוד קודם לכן. בפעימה השנייה החברה תפנה את יתרת השטח לא יאוחר מתום 7 שנים מיום חתימת החוזה, וגם ביחס לשטחים אלה תעמוד לרמ"י אפשרות לשווקם עוד טרם הפינוי.

כמו כן, הישג נוסף של רשות מקרקעי ישראל הינו פינויו של מפעל האצות באילת הסמוך לבריכות המלח. מדובר על פינוי של חטיבת קרקע עליה נמצא כיום מפעל אצות, הצמוד לבריכות המלח בהיקף של 110 דונם לטובת הקמת 500 יחידות דיור ושטחי תיירות.

מפעל האצות שייך לחברת N.B.T נייטשר בטה טכנולוגיות, נ.ב.ט בע"מ. במסגרת המו"מ סוכם כי החברה תפעל לפינוי מהיר ככל הניתן של הקרקע ולא יאוחר מעד חצי שנה מיום חתימת ההסכם, ועמידה בתנאיו במסגרת המו"מ שנוהל מול החברה הודיעה החברה כי ברצונה לקבל את שווי הזכויות האמורות בכסף. בתמורה לפינוי המפעל וקבלת הזכויות בקרקע ישולם לחברה כ-41 מיליון שקל.

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "זהו הסכם היסטורי שיהווה בסיס להמשך הפיתוח של אילת לשנים הבאות. הפיתוח של השטחים החדשים יסייע לאילת למשוך אליה תושבים חדשים, אנשי עסקים ותיירים מכל העולם ויפעל כמנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילתרשות מקרקעי ישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: