אא

דירוג יציב לשלמה רכב: "החברה הינה חברת הליסינג המובילה בישראל"

בניתוח חברת הרכב מסבירים הכלכלנים:" לאורך השנים האחרונות החברה הציגה שיפור מתמשך ברווח מפעולות שנבע בעיקרו מעלייה בדמ"ש השוליים והממוצעים, כתוצאה מטיוב הצי העסקי והגדלת נתח הליסינג הפרטי על חשבון הליסינג העסקי"

השעון הדיגיטלי של שלמה SIXT בנתבג. צילום: ספיר פרץ זילברמן השעון הדיגיטלי של שלמה SIXT בנתבג. צילום: ספיר פרץ זילברמן

כלכלני מידרוג ניתחו את חברת שלמה רכב ונתנו לאגרות החוב של החברה דירוג אופק יציב.

הכלכלנים החלו ופירטו כי "פעילות החברה בענף הליסינג בישראל, המאופיין ברמות מינוף גבוהות יחסית, צורכי מחזור חוב גבוהים ופוטנציאל צמיחה מוגבל, מכבידה על הדירוג. הענף מאופיין בתחרות גבוהה נוכח היעדר בידול משמעותי בין המתחרים, כאשר הבידול מתמקד בעיקר במחיר ו/או בטיב השירות ללקוח. עם זאת, הסיכון הענפי מתמתן נוכח חסמי כניסה בינוניים-גבוהים, הכוללים יתרון לגודל וצורכי הון משמעותיים, ידע ומומחיות בענף, ונגישות למקורות מימון מגוונים. כמו כן, הפעילות בענף הינה עתירת הון וברמת מינוף גבוהה לצורך רכישת רכבים חדשים ושינויים בעלויות המימון או בזמינותו עלולים להיות בעלי השפעה שלילית לחברות בתחום״.

עוד ציינו: ״הפעילות בענף גוזרת חשיפה גבוהה לירידת ערך שווי כלי הרכב בשוק המשני היות וצי כלי הרכב מהווה את החלק הארי של נכסי החברות בענף. סיכון הגרט מהווה סיכון ענפי ייחודי בענף הליסינג, ומושפע מגורמים אקסוגניים. הסחירות הגבוהה של כלי רכב משומשים והדומיננטיות של חברות הליסינג במכירתם מהווים גורמים ממתני סיכון. הדירוג נתמך במיצוב עסקי בולט לחיוב, כאשר החברה הינה חברת הליסינג המובילה בישראל, עם צי רכב בהיקף של כ-55 אלף כלי-רכב נכון ליום 31.03.2024 עלייה של כ-3% למול תקופה מקבילה אשתקד, המהווה להערכת החברה מעל ל-23% מסך כלי הרכב בענף".

הצפי של מידרוג: ״בתרחיש הבסיס כי תחול ירידה קלה בהיקפי רכישות הרכבים בשנת ,2024 בין היתר כתוצאה מאתגרים בשרשראות האספקה הנובעים מהפסקת הייבוא מטורקיה ומתקיפות החות'ים בים האדום. בשנות התחזית אנו מניחים שיעורי ניצולת גבוהים יחסית בדומה לממוצע בשנים האחרונות, ואילו דמי השימוש בגין חוזים חדשים יישחקו מעט בשנת 2024 לאחר עלייה משמעותית בשנים האחרונות ולאחר מכן יעלו בקצב האינפלציה. כל אלו מביאים לכך כי להערכתנו בשנים 2023-2024 הכנסות החברה יסתכמו בכ-3-3.2 מיליארד ש"ח בשנה ביחס לכ-3.1 מיליארד ש"ח בשנת 2023. ההכנסות והרווח מפעילות הליסינג מהווים את החלק הארי בתוצאות החברה, עם כ-90% מההכנסות בשנת 2023 וכ-85% בממוצע תלת-שנתי בשנים ,2021-2023 ו כן מהווים את חלקו הארי של הרווח התפעולי . מחד, פעילות הליסינג מתאפיינת בנראות הכנסה גבוהה ותנודיות נמוכה יחסית, לאור פיזור לקוחות רחב ועיגון העסקאות בחוזי התקשרות לתקופת זמן בינונית – דבר המשליך באופן חיובי על הפרופיל העסקי של החברה, ומנגד הישענות על קו עסקים עיקרי מקשה על החברה, במידה מסוימת, למתן השפעות אקסוגניות שליליות – פרמטר המעיב על הסיכון העסקי של החברה".

עוד מוסיפים במידרוג כי ״לאורך השנים האחרונות החברה הציגה שיפור מתמשך ברווח מפעולות שנבע בעיקרו מעלייה בדמ"ש השוליים והממוצעים כתוצאה מטיוב הצי העסקי והגדלת נתח הליסינג הפרטי על חשבון הליסינג העסקי, וכן מרישום רווחי הון משמעותיים יחד עם עלייה בשיעורי רווחיות הליסינג המסורתי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שלמה רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: