אא

התוכנית למקרה של הסלמה: מטוסי הרקולס יחזירו את הישראלים לארץ

משרד התחבורה ביקש מהצבא להכין את ההרקולסים להחזרת ישראלים השוהים בחו"ל לאור ההסלמה הביטחונית. שרת התחבורה פנתה לרוה״מ ולשר הביטחון "שינחו את חיל האוויר לסייע בהבאת הישראלים בהתאם להערכת מצב"

צילום: ספיר פרץ זילברמן צילום: ספיר פרץ זילברמן

בעקבות ההסלמה הביטחונית והעובדה שלא מעט חברות תעופה זרות הפסיקו את טיסותיהן לישראל, והחשש שעשרות אלפי ישראלים יתקעו בחו"ל ללא אפשרות לחזור ארצה, שרת התחבורה, מירי רגב, פנתה לראש הממשלה ושר הביטחון, כדי שינחו את הצבא להיערך להחזרת הישראלים באמצעות מטוסים צבאיים.

השרה רגב כותבת: ״לאור ההסלמה הביטחונית בימים האחרונים חלק מהחברות הזרות מבטלות טיסות ועלינו להיערך באופן מיידי לכך שחברות תעופה נוספות יפסיקו את טיסותיהן לישראל וממנה. מאחר וחברות התעופה הישראליות נמצאות כבר כיום בתפוסה מלאה, יכולת החברות הישראליות לסייע בהשבתם ארצה של אזרחי ישראל שנמצאים בימים אלו, בתקופת חופשת הקיץ ברחבי העולם, מוגבלת מאוד.

משכך, עלינו לקדם פתרונות אשר יאפשרו את השבתם ארצה של אלפי ישראלים במהירות האפשרית, מעבר לחשש לפגיעה בישראלים ברחבי העולם וחובתנו הבסיסית כמדינה כלפי אזרחיה, הרי שמדובר גם בצורך ביטחוני מובהק בשל העובדה כי חלק מהישראלים השוהים בחו"ל הינם משרתי מילואים וכוחות הביטחון וישנה חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה להצטרפותם למאמץ הביטחוני".

עוד מוסיפה שרת התחבורה :"אבקש כי שר הביטחון ינחה את חיל האויר לסייע בהבאת הישראלים בהתאם להערכת מצב ובתיאום עם החמ"ל המשותף משרד התחבורה, משרד הביטחון, משרד החוץ, רת"א ורש"ת".

במידה ותהיה הסלמה עוד יותר במצב הביטחוני וכמעט כל 66 החברות הזרות הפועלות בקו לישראל וממנה יפסיקו את טיסותיהן, המטרה לרכז את כל הישראלים החוזרים ארצה, באתונה ובקפריסין, משם חברות התעופה הישראליות יבצעו את ההטסה ארצה. בגלל העומס הצפוי, רגב העלתה את הנושא בישיבת הקבינט השבוע וקיבלה אישור מהצבא ש-2 מטוסי הרקולס יבצעו טיסות הלוך וחזור להשבת הישראלים התקועים בחזרה לישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מירי רגב שרת התחבורהמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: