אא

"הצי מתוח עד הקצה - אם היו לנו 10 מטוסים נוספים הם גם היו טסים כעת״

כך אומר מנכ״ל ארקיע, ומוסיף: ״מצפים מאיתנו לטוס כל הזמן וזה בסדר. אבל חברה ישראלית אינה כמו חברה רגילה מעלה מטוס לשמיים וטסה. יש הרבה אכזבה של הנוסעים שלנו על דיוק מבצעי בימים האחרונים, אבל זה נובע מההיערכות שונה בלו"ז גם בגלל המטוסים הזרים שזה מאוד מורכב". עוז ברלוביץ מדבר על הכל. ראיון

צילום: ארקיע צילום: ארקיע

עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע, מעיד שהוא לא זוכר תקופה כזו בה כל כך הרבה אירועים משפיעים על עולם התעופה בתקופת זמן לא ארוכה.

הטלפון של ברלוביץ כמעט קרס בסוף השבוע מאלפי ההודעות שהוא מקבל לדבריו מישראלים על מנת שיעזור לנוסעים לחזור לישראל או לצאת לחופשה בחו"ל, כי הם היו מכורטסים על חזרה בחברה זרה שהפסיקה לטוס לישראל בשל המצב המתוח.

בשיחה עם פספורטניוז, מספר ברלוביץ: "אני חושב שב-25 שנות תעופה, מעולם לא חוויתי רצף כזה של אירועים. המשבר מגיע בטיימינג יחד עם ה-1 באוגוסט, שיא עונת היציאות, נוסיף על זה מטוסים זרים שעובדים עבור ארקיע ברגע שהחברות הזרות הפסיקו לטוס לפה התחילו לשאול שאלות. חלק הפסיקו לטוס לסירוגין וחלק העבירו את הפעילות שלהן לקפריסין. זה אומר שצריך להיערך אחרת בחברה כדי להוציא את כל הטיסות".

תקופה הכי קשה?

"זיכרון שלנו בדרך כלל קצר, כל תקופה שהיא קשה היא קשה. כזה רצף באמת אני לא זוכר. היו שני אירועים גדולים באפריל. אירוע מזג האוויר בדובאי שגם היה אירוע ענק, 5 ימים לא היה אפשר לטוס לשם, גם קורקעו לנו שם מטוסים וגם שינה את כל הלו"ז. אחרי זה את סגירת השמים בגלל מה שקרה".

דוברות ארקיעדוברות ארקיע

ונתקעו לכם נוסעים בשבוע החולף בגלל מה שקרה...

"הייתה לנו טיסה של 48 שעות שנתקעה בפראג. אני לא מצפה מהנוסעים להבין שיש דברים שלא בשליטה שלנו. אבל נוסע קנה כרטיס, הוא רוצה להגיע מנקודה A ל-B, הוא צריך להבין שתעופה זה לא בית מרקחת. כל אירוע בעולם משפיע - בין אם הוא פוליטי, או גיאופוליטי. האירוע כעת ומה שקורה בכלל בעולם מביא להיסטריה וללחצים כבדים. צוותי חברות התעופה הזרות שאנחנו מפעילים רואים שחברה אחת מבטלת ואז מתחיל גל ביטולים. מצפים גם מחברת תעופה ישראלית לטוס כל הזמן וזה בסדר. אבל חברה ישראלית לא כמו חברה רגילה מעלים מטוס לשמיים וטסים. יש את עניין האבטחה הישראלית, יש תיאומים, למרות שהם עושים מאמצים גדולים בעניין הזה. זה לא פשוט ואנחנו בחודש אוגוסט".

כמה יש לך ביקושים ע"י נוסעים שנתקעו בגלל שחברות אחרות ביטלו את הטיסות לישראל?

"ביומיים האחרונים ברמה של לפחות פי 5 מיום רגיל. כל יעד שיש לנו מקומות - אנשים מזמינים. לא נשארו כמעט חברות זרות שטסות לפה. מגיעים אליי פניות ממאות ישראלים שמבקשים שאעזור להם לחזור לישראל או לצאת לחו"ל. יש אנשים ששילמו עשרות אלפי שקלים לחופשה ולא יכולים לצאת. יש ציפייה שונה מחברה ישראלית".

כמה אתה יכול למתוח את צי המטוסים של ארקיע?

"הצי מתוח עד הקצה, אם היו לנו כעת עוד 10 מטוסים הם היו גם טסים וזאת בזכות הצוותים הישראלים והטייסים שלנו שוויתרו על המשפחות וטסים 24/7 וזה רק טייסים ישראלים מוכנים לנהוג כך. יש הרבה אכזבה של הנוסעים שלנו על דיוק מבצעי בימים האחרונים, אבל זה נובע מההיערכות שונה בלו"ז גם בגלל המטוסים הזרים שזה מאוד מורכב".

כמה בגלל המצב המחירים זינקו?

״רק לימים הקרובים, לא לחופשות. אנחנו לא מתנהגים בחזירות ולא לוקחים אלפי דולרים על טיסות. הם זינקו ליום-יומיים הקרובים למי שנשאר בלי חלופה. אנחנו בחודש אוגוסט, גם ככה לפני תחילת המשבר עמדנו על 75% תפוסה. מה שיכולנו להוסיף טיסות, הוספנו, אבל זה לא בלי סוף. ברור שעשרה מושבים אחרונים בטיסה, לא נמכור אותם כמו 50 מושבים אחרונים. זה היצע וביקוש, ככה עובד עולם התעופה. אבל אנחנו לא נוהגים בחזירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעעוז ברלוביץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: