אא

העמותה החדשה לצרכנות נגד אל על וארקיע: ״להכריז עליהן כמונפול״

לטענת העמותה לצרכנות ״ברקע המתיחות הביטחונית וביטולי הטיסות בימים האחרונים, החברות העלו את מחירי כרטיסי הטיסה בעשרות ומאות אחוזים, והעובדה שחברות התעופה הישראליות הן היחידות הפועלות בחלק מהקווים, הפכה כל אחת מחברות התעופה הישראליות בקווים שנותרו בלעדיים בהפעלתם, ל "בעל מונופולין"

אל על (צילום: SHUTTERSTOCK) אל על (צילום: SHUTTERSTOCK)

העמותה החדשה לצרכנות פנתה לרשות התחרות בטענה כי יש להכריז על אל על וארקיע כמונפול.

מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, עו"ד הדס יעקובסון, הוציאה פניה דחופה לרשות התחרות, לשר הכלכלה, לשרת התחבורה , וליו"ר ועדת הכלכלה, בבקשה לבדוק את פעילות חברות התעופה אל על וארקיע, בשל חשד שניצלו לרעה את כוחן להעלאת מחירים, ולפגיעה קשה בציבור הצרכנים, בניגוד להוראות סעיף 29א.(א) לחוק: "בעל מונופולין לא ינצל לרעה את מעמדו בשוק באופן העלול להפחית את התחרות בעסקים או לפגוע בציבור".

לטענת העמותה, ברקע המתיחות הביטחונית וביטולי הטיסות בימים האחרונים, חברות התעופה הישראליות העלו באופן ניכר את מחירי כרטיסי הטיסה בעשרות ומאות אחוזים, והעובדה שחברות התעופה הישראליות הן היחידות הפועלות בחלק מהקווים, הפכה כל אחת מחברות התעופה הישראליות בקווים שנותרו בלעדיים בהפעלתם, ל "בעל מונופולין".

במכתב מצויין עוד כי: "לאור החשש כי אל ועל וארקיע מנצלות את היותן בעלות מונופול בקווים ספציפיים, בקביעת מחירי הטיסה , אשר אינה תחרותית ואינה הוגנת, יש להכריז עליהן כמונופול ולהסדיר בצווים מתאימים את פעילותם. התנהלות חברות התעופה הישראליות, חמורות במיוחד בימים אלו של מלחמה, כאשר ציבור הצרכנים נושא בעיקר הנטל".

בפנייה מוסיפה עו"ד יעקובסון כי "בשל העובדה שמדינת ישראל סובלת מאי וודאות בתחום התעופה, עולה צורך בהסדרת פעילות המובילים הישראלים בעתות חירום למיניהם, כאשר הינן הופכים למונופולים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלארקיעמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: