אא

Deutsche Bahn: התשתיות, שביתות, ומזג האוויר פגעו בתוצאות - קווים ייסגרו לתיקוני מסילות ושיפוץ תחנות

חברת הרכבות הגרמנית סופגת בשנים האחרונות ביקורות עקב הידרדרות השירות ואיחורים רבים, והחליטה לבצע תיקוני רכבת כלל ארציים, שיובילו לסגירה ממושכת של קווים מרכזיים ופופולריים. מנכ״ל הרכבת: ״ננקוט צעדים קצרי טווח לייצוב המצב התפעולי והכלכלי

רכבת מהירה בגרמניה. צילום: shutterstock רכבת מהירה בגרמניה. צילום: shutterstock

הפסד תפעולי של 677 מיליון אירו לחברת הרכבות הגרמניות Deutsche Bahn במחצית הראשונה של השנה.

בחברה הגרמנית מסבירים את התוצאות המאכזבות בחולשות המבניות של רשת הרכבות בגרמניה והמצב התפעולי המתוח, גם כתוצאה משביתות ומזג אוויר קיצוני, השפיעו לרעה על ההתפתחות הכלכלית של דויטשה באן (DB) במחצית הראשונה של 2024.

כדי שהתיקונים הדחופים של התשתית יוכלו להתחיל במהירות, DB טוענת שהיו לה כבר הוצאות רבות נוספות מראש, כמו במחצית הראשונה של 2023 אשר השפיעו על מאזנה.

קבוצת DB סגרה את המחצית הראשונה של 2024 עם הפסד תפעולי (EBIT מתואם) של 677 מיליון אירו - יותר מ-950 מיליון יותר גרוע מהמחצית הראשונה של 2023. התוצאות של הקבוצה לאחר מיסים הייתה מינוס 1.2 מיליארד אירו.

״המשך התרומות החיוביות מאוד לרווחים מחברת הבת הלוגיסטית הרווחית ביותר DB Schenker הצליחו לקזז רק חלקית את ההפסדים בעסקי הליבה של DB. רשת מערכת הרכבות רשמה הפסד תפעולי של מינוס 1.2 מיליארד אירו במחצית הראשונה של 2024 (מחצית הראשונה של 2023: מינוס 339 מיליון אירו) ומכירות קבוצת DB ירדו מעט בשלושה אחוזים ל-22.3 מיליארד יורו, מציינים בחברה.

קבוצת DB הגדילה את השקעותיה ברשת הרכבות לצורך בניית מסילות רכבת טובות יותר במחצית הראשונה של 2024 עקב הגדלת המימון הפדרלי באופן משמעותי ובכך ממשיכה ליישם באופן עקבי את אסטרטגיית ההרחבה למערכת רכבות חזקה בגרמניה, מסבירים החברה.

ההשקעות נטו גדלו בכ-35% ל-4 מיליארד אירו בהשוואה למחצית הראשונה של 2023. ההשקעות ברוטו הגיעו ל-7.3 מיליארד יורו - עלייה של 18%, למרות ההפסדים במחצית הראשונה של השנה, DB עומדת ביעד שלה לשפר את התוצאה התפעולית ברשת מערכת הרכבות בכ-2 מיליארד אירו לשנת 2024 כולה בהשוואה לשנה הקודמת.

גם המימון החדש לאמצעי תחזוקה, שהממשלה הגרמנית רוצה ליישם במחצית השנייה של 2024, אמור לתרום לכך לשיפור בתשתיות וזה כולל כספים לעבודות תחזוקה שכבר בוצעו בשנים 2023 ו-2024 מסבירים בחברה ובמקביל, DB מדווחים כח החברה ממשיכה בצעדי הפחתת עלויות ושיפור היעילות, בעיקר באדמיניסטרציה.

"אירועי מזג אוויר קיצוניים בקנה מידה חסר תקדים דחקו את תשתית הרכבת, שכבר הייתה זקוקה לשיפוץ, לקצה גבול היכולות שלה והחריפו את המצב התפעולי והפיננסי בהובלת נוסעים ומטענים. "בנוסף, היו שביתות ותאונות כמו מנהרת ראוהברג", אומר מנכ"ל DB, ד"ר. ריצ'רד לוץ. "בהובלה בינעירונית זה עלה לנו בסך הכל בסביבות 7 נקודות האחוז של דייקנות במחצית הראשונה של השנה וגם הפחית את הביקוש. למרות העומסים הללו, אנו רוצים שקבוצת DB תהיה שוב מבצעית בשנת 2024 כולה. לכן, בנוסף לשיפוץ התשתיות, יזמנו גם צעדים קצרי טווח לייצוב המצב התפעולי והכלכלי", מדגיש לוץ.

וכך חברת הרכבות הגרמנית תצא במבצע כלל-ארצי לשיפור מערכת הרכבות, כאשר הדגש יהיה על מסלולים בשימוש רב. הקו הפופולרי העמוס בין פרנקפורט למנהיים סגור זה מכבר לתיקונים עד סוף 2024.

הקו בין המבורג לברלין, שתי הערים הגדולות במדינה, ייסגר בשנה הבאה לצורך תיקונים מקיפים.

בהנהלת הרכבת מציינים כי סגירת הקווים המרכזיים יקשו על נוסעים, שהיו רגילים להשתמש בשירותי הרכבת בקווים אלה, אך העבודות הן הכרחיות וחיוניות לטובתם בעתיד. העבודות יכללו גם שיפוץ של תחנות ברחבי גרמניה, שיציעו לנוסעים שירותים נוחים ומשופרים.

לעת עתה מוצעים לנוסעים אוטובוסים חלופיים לקווים הסגורים, אך ברור שהם לא יקלו על כל הנוסעים.

Deutsche Bahn סופגת לאחרונה ביקורת רבה, בעיקר עקב איחורים חוזרים ונשנים בקווים רבים, שגררו אף ביקורת בינלאומית במהלך משחקי אירו 2024, שהתקיימו במדינה לאחרונה.

בהנהלת הרכבת מקווים שהתיקונים הנחוצים במסילות מיושנות ישנו את המגמה הזו והרכבת תשוב למלא את ציפיות הנוסעים ולעמוד בלוח הזמנים המתוכנן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: