אא

תקועים בלרנקה בדרך לישראל? מעולה! כל מה שיש לעשות בעיר

טיסת החזור שלכם התבטלה ומצאתם את עצמכם תקועים בלרנקה? כשהחיים נותנים לכם לימונים, תעשו מהם זיווניה! בואו לגלות מה יש לעיר המקסימה להציע לכם. ויש גם סיור בחינם

לרנקה (צילום: SHUTTERSTOCK) לרנקה (צילום: SHUTTERSTOCK)

ישראלים רבים "נתקעו" בימים האחרונים בלרנקה, חלקם מגיעים באופן יזום לעיר על מנת למצוא טיסת חילוץ לארץ באמצעות החברות שטסות. לפעמים התהליך לוקח כמה שעות או אפילו יממה. אז אם גם אתם מצאתם את עצמכם (אם תכננתם או לא) בלרנקה - יש לנו כמה המלצות שוות עבורכם, ונתחיל מכמה אתרים מרכזיים בעיר שכדאי לכם להכיר.

טיילת הדקלים

הטיילת המרשימה של העיר מרכזת מסעדות ואתרי בילוי רבים, ונחשבת לאחד מהמוקדים התיירותיים הפופולאריים של העיר. השדרה נמתחת לאורך החוף החולי והמפורסם Phinikoudes, שמשמעות שמו היא "עץ דקל קטן", אך העצים הרכים שניטעו במקום כבר בשנת 1922 הפכו לגדולים ומרשימים ביופיים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הטירה של לרנקה - Larnaka castle

מבנה מרשים הניצב בסופה של טיילת הדקלים המפורסמת. תפקידה המקורי של הטירה היה הגנה על נמל העיר, אשר היה אחד הנמלים העיקריים באותה התקופה. בזמן מלחמת העולם הראשונה (1914-1918) הטירה נכבשה על ידי הגרמנים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בחצר הטירה תוכלו לצפות בתצוגה אותנטית של התותחים הגרמנים מאותה תקופה. בסוף המלחמה, הטירה הוסבה לכלא על ידי המנהל הבריטי ושמשה למטרה זאת עד שנת 1948.

הסיור בטירה מזכיר יותר וילה מפוארת מאשר בית כלא, וכיום היא פתוחה לציבור המבקרים. ממרומי הטירה נשקף נוף מרהיב של העיר ובמבנה עצמו תוכלו למצוא תצוגה של עתיקות וכלי נשק. את הטירה כולה מקיף גן ירוק ועשיר, אשר לעיתים נערכים בו גם אירועי תרבות שונים.

PIALA PASHA STREET וגם PSAROLIMANO

רחוב זה קרוי על שמו של מפקד הצי העות'מאני, שהגיע ללרנקה בשנת 1571 על מנת לכבוש את קפריסין. רחוב זה מפורסם בשל היותו נוגע בגלים מצד אחד ובעל ארכיטקטורה מסורתית מצד שני.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ברחוב תוכלו למצוא שפע של מסעדות דגים ופירות ים הפזורות לכל אורכו של הרחוב עד לנמל "Psarolimano" וחוף Makenzie הגובלים בשדה התעופה. סיור רגלי ברחובות הקטנים המקבילים ל-PIALA PASHIA ייתן לכם תחושה של סיור בלרנקה במאות ה-18 וה-19.

אגם המלח

אגם המלח של לרנקה הוא בית גידול לבעלי חיים כבר מ-3 מיליון שנים לפני הספירה, כך ניתן ללמוד מהמאובנים שנתגלו באיזור. החפירות הארכיאולוגיות באיזור מלמדות כי ככל הנראה מדובר באחד הנמלים הטבעיים הראשונים בקפריסין, אשר אפשר בזמנו את קיום המסחר בין קפריסין לבין העמים השכנים באיזור. בשנת 1050 לפני הספירה הנמל נהרס, ובמקומו נוצר אגם המלח.

פלמינגו באגם המלח (צילום: SHUTTERSTOCK)פלמינגו באגם המלח (צילום: SHUTTERSTOCK)

המלח עצמו היווה משאב יקר אשר נוצל רבות לצרכי מסחר עד לפני מספר שנים. כיום מהווה האגם נקודת עצירה במסלול נדידה של ציפורים רבות בעונת החורף. בין הציפורים הרבות המקום תוכלו למצוא פלמינגו, ברווזים, ברבורים ועוד עשרות מינים מעופפים.

כנסיית לזרוס הקדוש – St Lazaros

סנט לזרוס הוא הקדוש המגן של לרנקה. לאחר שהוקם לתחייה על ידי ישו, הוא חי כאן 30 שנה נוספות. במאה ה-9 הוא מונה לבישוף של קיטיון על ידי הקדושים ברנבס ופאולוס. הכנסייה שוחזרה בדקדקנות במאה ה-17.

האקוודוקט של Kamares

באזור קאמראס על כביש לרנקה-לימסול נמצא האקוודוקט היפהפה מן המאה ה-18 שהיה בשימוש עד 1930 ואורכו כ-16 קילומטרים.

התיאטרון והספריה העירונית

במרחק קצר תמצאו את הספרייה והתיאטרון העירוניים, את המוזיאון ההיסטורי, גן החיות לציפורים וכן גן שעשועים עירוני לילדים. הכניסה לגינה, כמו גם השימוש במתקני המשחקים, הינה ללא תשלום.

בספריה העירונית תוכלו למצוא אוסף מרשים של ספרים המתמחה בהיסטוריה והארכיאולוגיה של העיר. בתיאטרון מועלות הפקות רבות ומומלץ להתעדכן בלוח המופעים לזמן הביקור.

Kition

500 מטר צפונית למוזיאון הארכיאולוגי נמצאת אחת ערי הממלכה העתיקות החשובות ביותר עם שרידי ארכיטקטורה מן המאה ה-13 לפנה"ס. כמו כן, יש כאן חומות אדירות בנויות בלוקים עצומים של אבן ומתחם הכולל חמישה מקדשים משנת 1,200 לפנה"ס - תקופת היוונים המיקוניים.

לפקרה - Lefkara

בדרך מלרנקה ללימסול, כ-40 קילומטרים מלרנקה תמצאו כפר ציורי, המפורסם ביצור התחרה המקומית שלו ובעבודות כסף מקומיות. ב-Pano Lefkara (לפקרה עילית) ניתן לבקר במנזר הצלב הקדוש, בו ניתן להתרשם מאיקונות שמקורן במאה ה-18 וכן מצלב כסף קדום שמקורו במאה ה-13.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

במהלך השהות בכפר מומלץ לבקר במוזיאון הכסף והתחרה וכמובן לצפות ברוקמות התחרה הפזורות ברחבי הכפר, שתשמחנה להציג את תוצרתן.

סיור חינמי בלרנקה

בימי רביעי בשעה 10:00 בבוקר ניתן להצטרף לסיור רגלי מודרך חינמי שמארגנן משרד התיירות של קפריסין (מותנה בהרשמה מראש). כל פרטי המסלול וההרשמה כאן.

לרנקה. צילום: פספורטניוזלרנקה. צילום: פספורטניוז

שופינג

הקניות בלרנקה מגוונות, החל מבוטיקים וחנויות מזכרות ועד לפירות וירקות צבעוניים בשווקים. בעיר חנויות קטנות רבות המתמחות ביצירה מקומית של האי וכוללות תחרה, עבודות עץ ופריטים עשויי חרס.

רחוב הקניות העיקרי של העיר הוא Zenon Kitieos, רחוב עמוס בחנויות ובקצהו המרוחק שוק ירקות ממבחר התוצרת המקומית. לאורך רחוב זה, המקביל לטיילת הדקלים המפורסמת של העיר, פזורות חנויות רבות של רשתות מותגים בין לאומיות, חנויות אופטיקה ותכשיטים כמו גם חנויות מזכרות לתיירים. מומלץ לקפוץ גם לרחובות הסמוכים, שגם בהם תוכלו למצוא חנויות אופנה מקומיות ובינלאומיות.

בחלק הישן של העיר, באזור הנקראLaiki Geitonia נמצא ריכוז גדול של אומנים ובעלי מלאכה קפריסאים שגם מוכרים מתוצרתם וגם ישמחו להסביר לכם אודות תהליך היצירה המסורתי. שם גם תוכלו למצוא את המרכז הרישמי המקומי למלאכת היד הקפריסאית בכתובת Kosma Lysioti street 6.

הקניון החדש METROPOLIS

חווית קניות מהנה, בקניון שכולל גם סופרמקרט, ומעל 135 חנויות אופנה גדולות של מותגים ידועים לצד חנויות מקומיות, מתחם בידור, אזור אוכל עם שפע של מסעדות ובתי קפה ואינטרנט אלחוטי חינם. במקום נמצאים גם לוקרים, שירותי בנקאות. המקום מונגש.

שעות פתיחת החנויות: הקניון פתוח בימים שני עד שבת בין השעות 10:00 עד 20:00 ובימי ראשון וחגים בין השעות 11:00 עד 19:30, סגור בחג המולד ובראש השנה האזרחית. ניתן להגיע למקום גם בשימוש בתחבורה ציבורית.

כתובת: Metropolis Mall, 5 European Union Avenue, 6043, Larnaca

פרטים נוספים באתר הקניון

פעילויות עם הילדים

לייזר טאג ופיינטבול – Battle Field Live Cyprus

חובבי האקשן והאדרנלין ימצאו כאן את המגרש הגדול ביותר מסוגו בקפריסין המצוייד במיטב הטכנולוגיה המתקדמת ומציע מגוון שדות קרב ותרחישי לחימה. ממוקם בסמוך הכביש המהיר של לרנקה לניקוסיה (B2). הגעה בתיאום מראש בלבד. גודל קבוצה מינימלי - 10 משתתפים. פרטים נוספים באתר

פארק הגמלים של לרנקה

פארק הגמלים ממוקם בקרבת הכפר MAZOTOS שבאזור העיר לרנקה. הפארק משופע בפעילויות המתאימות לכל הגילאים: אפשר להצטרף למסע קצר של רכיבה על גמלים מסביב לפארק, להשתכשך במימי הברכה או ליהנות ממשקה וארוחה בבר הבריכה או במסעדה שבמקום. לטובת האורחים הצעירים קיים במקום גם איזור משחקים הכולל טירה מתנפחת, קרוסלות ועוד. פרטים נוספים באתר

אירועים באיזור לרנקה בימים הקרובים

פסטיבל הקיץ של KITI: מופע מוזיקה ומחול קפריסאים בהשתתפות מקבלת הכנסייה. האירוע כולו בנושא מוצרי חלב מסורתיים, והמשתתפים יזכו לטעימות של גבינת חלומי ולחם קפריסאי מסורתי והפתעות נוספות. 8.8.24 בשעה 21:00, חצר כנסיית Angeloktisti

פסטיבל הקיץ של הכפר LEFKARA: פסטיבל רחוב של אוכל ומוזיקה. פסטיבל הקיץ השנתי של הכפר כולל תוכנית של מוזיקה וריקודים וחגיגה מסורתית ב-11 באוגוסט. 18:00 - פסטיבל אוכל רחוב לפקרה בחצר בית הספר היסודי; 18:00-22:00 - מוזיקת ​​רחוב; בפינות הרחוב המרוצפות של הכפר יופיעו נגנים שונים, החל מכיכר הכפר.

מטר המטאורים - הפרסאידים: הפלנטריום והמצפה של Kition חוגגים אירוע צפייה במטר המטאורים הפרסאידים במועדון הקייטסרפינג KITEMED. האירוע כולל צפייה בטלסקופ, הרצאות באנגלית, יוונית ורוסית, מוזיקה וכיבוד. 11 באוגוסט בשעה 19:30. פרטים נוספים בפייסבוק

צריכים עוד מידע? משרד המידע של לרנקה

נמצאים בלרנקה ויש לכם שאלות? מעוניינים במפות ומידע? ניתן לפנות לסניף המקומי של משרד התיירות בעיר לרנקה בכתובת Plateia Vasileos Pavlou, Larnaka

טלפון: +357 24 654 322

שעות פתיחה: שני-שישי בשעות 08:30-16:00

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לרנקהקפריסיןמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: