אא

קחו טיים אאוט: חמישה מקומות בארץ שינקו לכם את הראש

לנשום בים המלח, התצפית הכי רחבה בחיפה, מתחם מדהים שעוד לא הכרתם בירושלים, החוף הנעים ביותר באילת ואפילו פארק ביפו בו כנראה עדיין לא ישבתם: חמש המלצות שיסדרו לכם אנרגיות חדשות

ים המלח. צילום: Shutterstock ים המלח. צילום: Shutterstock

בין אם הצלחתם לחזור לארץ אחרי מסע באירופה דרך לרנקה או אתונה, או אם מראש בחרתם להעביר את הקיץ הנוכחי בישראל, כנראה שמגיע גם לכם כמה רגעים של שקט.

אם כבר לנקות את הראש, ועוד תחת החום של הקיץ הישראלי, עדיף שזה יהיה שווה את המאמץ.

ההמלצות שתיכף תקראו מצריכות מאמץ מצידכם, חלקן מאמץ קל בהליכה של כמה מטרים בלבד, ובחלקן תצטרכו להשקיע מעט יותר ולחשוב גם על התיזמון שבהגעה, בכדי למצוא את השקט המוחלט ואת הזמן שלכם ליהנות מזה.

למצוא את החלון אל השמיים בגן האמנות

ירושלים היא כנראה אחת הערים הכאוטיות ביותר בארץ, ובכל זאת בבדיקה מהירה אפשר למצוא בה כל כך הרבה פינות שקטות, ירוקות, רגועות וכאלה שעוזרות לברוח בקלות מהמציאות שטופחת בחוץ.

מוזיאון ישראל הוא ודאי אחת האטרקציות החילוניות הגדולות בעיר, שניצב בכבוד לצד מוזיאונים מהגדולים ומהמכובדים בעולם. אם אתם ישראלים, סביר וראוי שכבר ביקרתם שם לפחות פעם אחת. זה לא מספיק.

בחלקו המערבי של המוזיאון, במורד גן האמנות ע"ש בילי רוז, במרחק הליכה לא קטן (בשמש, קחו כובע) אבל בהחלט כזה ששווה את המאמץ, תמצאו את "החלל הרואה", פסל של האמן ג'יימס טורל, שהוצב בפאתי המוזיאון בשנת 1992 וגם היום – 32 שנים לאחר מכן – אני בטוח שנותרו מבקרים רבים שלא ידעו על קיומו של המקום.

מדובר במעין מוזילאום או מקדש פתוח, למרות היעדר כל סימן דתי במקום, השקט והרוגע יעטפו אתכם ברגע שתיכנסו אל המתחם. מה שנותר הוא להתיישב, לבהות בשמיים שיהיו יפים בכל יום שתבחרו להגיע וליהנות מהרגע.

גן האמנות במוזיאון ישראל. צילום: אלי שטרןגן האמנות במוזיאון ישראל. צילום: אלי שטרן

חם, יבש ורגוע

ביקור בים המלח בחודש אוגוסט הוא כנראה לא החוויה האידיאלית אם אתם לא חובבי חום מדברי. גם לא הטילים המפלצתיים שנפלו בסביבה בחודש אפריל השנה, בליל הכטב"מים הגדול.

בזמן כתיבת הכתבה נמדדו בעין גדי טמפרטורות ששיחקו עם המספר 40 – פעם למטה ופעם למעלה.

אם בחרתם שלא להישאר ללילה באחד המלונות ברצועת החוף, עדיף עבורכם לתכנן את טיול הרגיעה בים המלח החל מהשעות המוקדמות מאוד של היום.

הכניסה לחוף עין בוקק, הצמוד למרכזי המסחר והמלונות, חופשית ללא תשלום ואם תשקיעו מעט תמצאו לכם פינה שקטה, מול ההרים האדירים של ירדן מצידו השני של הים ולחלום על שקט שיישאר לנצח.

ים המלח. צילום: shutterstockים המלח. צילום: shutterstock

נוף פנורמי בסטלה מאריס

נכון, חיפה באמת קיבלה כבר כמה איומים מפורשים ממזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שעליה להיערך להתקפה מצידו. ובכל זאת, כמו בירושלים הכאוטית, גם בחיפה אפשר למצוא היום פינות מעולות שמציעות שקט, פסטורליה ואפשרות להתנתק מעט מהמציאות סביב.

התצפית מסטלה מאריס למערב הוא אחת הנקודות היפות בחיפה, ואם הצלחתם להגיע והמקום דליל במבקרים – בכלל הרווחתם.

עם נוף פנורמי פתוח אל הים התיכון, אין ספק שמדובר בנקודה שתפתח לכם את הלב.

אחרי שהגעתם לחניון סטלה מאריס, רדו במדרגות שבתחילת החניון והליכה קצרה תביא אתכם אל נקודת הנוף המושלמת.

מדרון ובקצה שקיעה

זה לא סוד שישראל בקיץ הנוכחי סובלת מהיעדרות קשה של תיירים. המצב הביטחוני הרחיק מכאן המוני בליינים וחובבי פארקים, שבקיצים כתיקונם היו מציפים את תל אביב רבתי על כל האטרקציות שבה.

את נמל יפו סביר שרובכם מכירים, אבל כמה מכם העזו להדרים אל מעבר למתחם הנמל המחודש והיפהפיה ולנסות את מדרון יפה, הפארק שמתחיל בקצה הנמל ומגיע עד לחוף גבעת עליה ביפו וששודרג בשנים האחרונות משמעותית.

בשעות השקיעה תראו כאן זוגות שמנצלים את הבריזה לדייט קיצי, קבוצות יוגה שנפרדות מהשמש במבט לאחור, הרכבי מוזיקה עצמאיים שאולי יקלעו בול לטעמכם ובעיקר המון פינות מול הים ועם המון שקט.

פארק מדרון יפו. צילום: אלי שטרןפארק מדרון יפו. צילום: אלי שטרן

בלי מוזיקה או קיוסק

אילת באוגוסט היא מקום קשוח לחפש שקט, אבל כשמדובר בעיר הנופש הדרומית – תהיו בטוחים שעם קצת סבלנות תוכלו למצוא כאן כמעט נירוונה.

החוף הדרומי ביותר בעיר, זה שקרוב למעבר הגבול טאבה, לא מתהדר במתקני חוף מפוארים או מסעדה ששווה להגיע במיוחד אליה. כאן יש חוף, ים, ואם יש לכם מזל אולי תצליחו לתפוס נקודה מתחת לצילייה הגדולה שמתוחה בו.

החוף הדרומי נהדר למי שרוצה לשנרקל (הכניסה לים נעשית בשביל מסודר ורק דרכו), ורק ספינות חיל הים מדי פעם מנדנדות את השקט בחוף המופלא הזה. אם אין כאן טילים מהחות'ים, באמת שהחיים כאן כמעט תותים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תל אביבחיפהירושליםים המלח

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: