אא

לראשונה: חשש מפני "מגה רעידת אדמה" וצונאמי עוצמתי ביפן

אחרי רעידת האדמה בעוצמה 7.1, פרסמו הרשויות ביפן אזהרה מפני העומד לבוא: "יכול להיות שמדובר בהקדמה לרעידת אדמה בעוצמה 8 או אפילו 9". שגרירות ארה"ב בטוקיו פרסמה הודעה מיוחדת, ראש ממשלת יפן ביטל נסיעת עבודה

טוקיו. רעידת האדמה בדרך? (צילום: Shutterstock) טוקיו. רעידת האדמה בדרך? (צילום: Shutterstock)

הסוכנות המטאורולוגית של יפן פרסמה אמש (8.8.24) אזהרה חמורה וראשונה מסוגה אי פעם מפני סכנת "מגה רעידת אדמה" לאורך חופי האוקיינוס ​​השקט. מדובר באזהרה ראשונה מסוגה עבור המדינה. על פי ההערכות, רעידת האדמה שחוו אתמול במדינה, בעוצמה של 7.1, היתה רק הקדמה לעומד לבוא.

על פי האזהרה, שלא בהכרח מדברת על סכנה מיידית בימים הקרובים, הרעידה עלולה להגיע לעוצמה 8 ואפילו 9, כלומר אירוע קטלני ודאי באם יתרחש באזור מיושב, שעלול להביא גם לגלי צונאמי בגובה עשרות מטרים שיפגעו ביבשה. יצוין כי ברעידת האדמה אתמול לא היו נפגעים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, ביטל נסיעת עבודה לחו"ל על מנת לקחת חלק בהערכות מצב. ברשות השידור היפנית NHK ציטטו מומחים ממשלתיים שדיברו על סיכוי של בין 70% ל-80% כי רעידת האדמה הקטלנית אכן תתרחש, אך הוסיפו כי לא מדובר בהכרח כאמור בפרק הזמן הקרוב.

שגרירות ארצות הברית בטוקיו פרסמה הלילה הודעה מיוחדת לאזרחים אמריקניים השוהים ביפן, בה נכתב: "הסוכנות המטאורולוגית של יפן פרסמה אזהרה על הסיכון המוגבר לרעידת אדמה גדולה, בעקבות רעידת האדמה בעוצמה 7.1 אתמול... נא לשמור על ערנות. שגרירות ארצות הברית בטוקיו תפרסם מידע בימים הקרובים כדי לחזק את המוכנות לשעת חירום".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יפןרעידת אדמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: