אא

ללא אפשרות לטוס מעל עומאן חברות התעופה הישראליות לא תטוסנה להודו

אייר אינדיה אומנם לא מתכוונת לטוס בקרוב מישראל, אך גם לאל על ולארקיע אין כוונה לחדש את הטיסות שלהן כל עוד אין להן אפשרות לטוס מעל עומאן, נתיב שמקצר את הטיסה בכ-3 שעות

דלהי. צילום: Shutterstock דלהי. צילום: Shutterstock

אלפי הישראלים שיחפשו טיסה להודו בחודשים הקרובים, לא ימצאו את הפתרון בטיסות ישירות מישראל.

לאחר שאייר אינדיה הודיעה אמש (ו') על כך שאין לה בשלב זה כוונה לחזור לטוס לישראל וממנה עד להודעה חדשה, נראה כי גם לחברות התעופה הישראליות אל על וארקיע, שטסו בעבר להודו, אין כל כוונה לחזור ולהפעיל טיסות לשם.

הסיבה העיקרית שלאל על ולארקיע אין כוונה כרגע לחזור ולטוס ליעד זה, למרות שכיום אין אף חברת תעופה שעושה זאת והביקוש גבוה, היא העובדה שאין אפשרות כיום לטוס מעל עומאן.

נזכיר כי אל על התכוונה לחדש את הקו להודו בסוף אוקטובר 2023, לאחר הפסקה של שלוש שנים, ובשל המלחמה ההשקה נדחתה. התכנון היה לבצע ארבע טיסות שבועיות למומביי ועוד שתי טיסות שבועיות לניו דלהי.

החברה תכננה לנצל את האישור שהיה אז לטוס מעל שמי ערב הסעודית ועומאן וקיצר את משך הטיסה ליעדים בכשעתיים וחצי.

כך גם ארקיע התכוונה לחדש את הקו לגואה בנובמבר ואף היא דחתה את ההשקה בשל המלחמה שפרצה בחודש אוקטובר 2023. כשבועיים מתחילת המלחמה, עומאן לא אפשרה עוד שחברות התעופה הישראליות יעברו מעל שטחה.

נציין כי בין המדינות אין קשרים דיפלומטיים וגם האישור לעבור מעל שטחה ניתן בזמנו לאחר מגעים ממושכים בעזרת צד שלישי.

בעבר כאשר אלי כהן שהיה שר החוץ כתב על ההחלטה של עומאן לאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס מעל שטחה: "מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ומלטייל הישראלי. תודה מיוחדת לידידנו סולטן עומאן ולידידנו בארצות הברית שליוו אותנו לאורך כל המהלך".

גורמים סביב אל על אמרו על כך: "כמו שאמרנו בעבר, אנחנו מוכנים לטוס להודו כל עוד אנחנו טסים בנתיב המקוצר, כיוון שעומאן לא מאפשרת לטוס מעליה הנתיב למומבאי אורך כ-7.45 שעות במקום כ-5.5 שעות במסלול המקוצר והטיסה לניו דלהי אורכת במקום כ-9 שעות במקום כ-6.5 שעות במסלול המקוצר. במצב זה אין באפשרות החברה לטוס להודו. אם וכאשר יאפשרו לנו לטוס מעל עומאן נוכל לחזור להפעיל את הקו".

גם מחברת ארקיע נמסר לפספורטניוז דברים דומים: "אם יפתחו את המעבר מעל עומאן נשקול בחיוב להפעיל טיסות ישירות להודו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הודואל עלארקיעאייר אינדיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: