אא

בהשפעת משחקי היורו: המלונאות והתעופה בגרמניה הגיעו לשיאים חדשים

התיירות בגרמניה משגשגת השנה בזכות אליפות אירופה בכדורגל והשהות הממושכת של התיירים הזרים במדינה. בתי המלון וחברות התעופה חוו צמיחה חזקה כפתיח חיובי לתיירות הקיץ

ברלין, גרמניה. צילום: 123rf ברלין, גרמניה. צילום: 123rf

התיירות הנכנסת לגרמניה הגיעה לשיא בחודש יוני, והמשיכה להניע את צמיחת התיירות בגרמניה במחצית הראשונה של 2024.

למשחקי היורו, אליפות אירופה בכדורגל לגברים, השפעה חיובית מתמשכת, כאשר תעשיית המלונאות, בפרט, חוותה עלייה בשיעורי התפוסה וגידול בהכנסות בערים רבות, בהן התקיימו המשחקים. גם תעשיית התעופה חוותה גידול משמעותי של נסיעות אוהדים, במיוחד ממדינות אירופה המשתתפות ביורו, עפ"י מועצת התיירות הלאומית של גרמניה (GNTB).

נתוני הלינה הראשוניים של משרד הסטטיסטיקה הפדרלי מגלים כי 8.7 מיליון לינות בינלאומיות נרשמו בבתי מלון ובתי הארחה, המכילים 10 מיטות לפחות, ביוני 2024. הנתון מסמן עלייה של 15.7% בהשוואה לחודש המקביל ב-2023 ומייצג את הגבוה ביותר בחודש יוני אי פעם.

מינואר עד יוני 2024 מספר הלינות הכולל של מבקרים זרים גדל ב-7.1% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023, והגיע ל-37.5 מיליון לינות בינלאומיות. עם זאת, הנתון של המחצית הראשונה של 2024 עדיין נמוך ב-6% מרמת השיא, שנקבעה ב-2019 לפני מגפת הקורונה.

פטרה הדורפר, מנכ"לית לשכת התיירות הלאומית של גרמניה, אומרת: "אירו 2024 של אופ"א עלה על הציפיות שלנו ונתן דחיפה משמעותית לתיירות הנכנסת. לקראת אליפות אירופה בכדורגל כבר קידמנו באינטנסיביות את הרעיון לגלות את הערים המארחות והסביבה מעבר לביקורים במשחקי אליפות אירופה ובכך להאריך את השהות בגרמניה. הנתונים הנוכחיים מאשרים את האסטרטגיה שלנו. יתר על כן, גרמניה הציגה את עצמה בפני אורחים מכל העולם כמדינה מסבירת פנים, שלווה ובטוחה".

סקר לשכת התיירות הלאומית של גרמניה לאחר האליפות בקרב אוהדי כדורגל מצרפת, בריטניה וספרד, הראה של-60% מהם יש כעת עניין חזק יותר לבקר בגרמניה, הודות לחוויות החיוביות שלהם במהלך האירוע.

ענף המלונאות בגרמניה חווה עלייה בביקוש עם תחילת אליפות אירופה. שיעורי התפוסה ברחבי גרמניה עלו ב-3 נקודות אחוז ל-76.7% ביוני 2024 בהשוואה ליוני 2023, כאשר ההכנסה הממוצעת לחדר עלתה ב-12.5% ​​ל-131 אירו ללילה.

נתוני הטיסה הראשוניים משקפים גם את ההשפעה החזקה של אליפות אירופה בכדורגל על ​​התיירות הנכנסת. כניסות התיירים הבינלאומיות במאי 2024 עלו ב-4.1% בהשוואה לשנה הקודמת, עם עלייה של 13.2% ביוני ועלייה של 10.3% ביולי.

התחזית להמשך הגידול בתיירות במהלך עונת הקיץ היא אופטימית, כאשר נתוני ההזמנות עבור טיסות עד ספטמבר 2024 גבוהים ב-10.6% מהנתונים של השנה שעברה. הזמנות חדרי מלון בגרמניה מכל השווקים הבינלאומיים דרך פלטפורמת ההזמנות המקוונת Expedia עלו ב-11.6% ביולי 2024 בהשוואה ליולי 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: