אא

יומיים לפני סיומו: דרישה לעצירת מכרז הדיוטי פרי החדש

בעתירה שהגישה חברת Duty Free Americas בבעלות משפחת פאליק נגד המכרז להקמת הדיוטי פרי החדש במעברי הגבול לירדן ולמצרים נטען: "התנהלות רשות שדות התעופה לוקה בחוסר סמכות וחוסר סבירות קיצוני, הפעלה שערורייתית של שיקול הדעת המנהלי"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברת Duty Free Americas בבעלות משפחת פאליק, המוכרת מהווילה בירושלים בה שהתה בעבר משפחת נתניהו, וחברת Ueta Texas - הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בת"א (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) נגד רשות שדות התעופה, רשות התחרות, ג'יימס ריצ'רדסון והיינמן JR סביב המכרז להפעלת חנויות במעבר נהר הירדן ובגין (מעבר טאבה).

העותרות מבקשות מבית המשפט שהמכרז למכירת מוצרים פטורים ממכס במוספי הגבול היבשתיים בגין ונהר הירדן יתוקן כך ש"ההצהרה תחול גם על מכרזים קודמים של הרשות, באופן שבו המציעים במכרז יידרשו להצהיר כי לא תיאמו הצעות במכרזים קודמים של הרשות".

כמו כן מציינות העותרות כי "עם עתירה זו מוגשת בקשה למתן צו ארעי וצווי ביניים, שתכליתה לעצור את הליכי המכרז עד להכרעה בעתירה, אשר המועד האחרון להציע הצעות בו הוא יום 14.8.2024".

הגדולים באמריקה

Duty Free Americas בבעלות משפחת פאליק מחזיקה ומפעילה, בין היתר, את רשת חניות הדיוטי פרי הגדולה באמריקה, עם למעלה מ-250 חנויות בנמלי התעופה ומעברי גבול. בנוסף, קבוצת פאליק היא בעלת המותג הצרפתי כריסטיאן לקרואה ומותגי בישום וקוסמטיקה וכן פועלת היא בתחום האלכוהול והיין בישראל.

נגד רשות שדות התעופה נטען בין השאר כי "התנהלות הרשות לוקה בחוסר סמכות, חוסר סבירות קיצוני תוך הפעלה שערורייתית של שיקול הדעת המנהלי ומבלי שהובאו בחשבון שיקולים עניינים המתחייבים בנסיבות העניין".

עוד נטען כי "דוח הבירור שערכה הרשות בעניין התנהלותן הפסולה של המשיבות ג'יימס ריצ'רדסון, היינמן JR במכרז קודם של הרשות, ניתן בחוסר סמכות ולפיכך הרשות לא רשאית ליתן לו משקל כלשהו".

מרש"ת נמסר כי היא טרם קיבלה את העתירה. לכשתתקבל תמסור את התייחסותה לבית המשפט כמקובל.

לא נמסרה תגובה מג'ימס ריצרדסון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דיוטי פרימעבר נהר הירדןמעבר טאבה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: