אא

״נפעיל טיסות מת״א כל עוד זה אפשרי - המחויבות לנוסעים מישראל מנחה אותנו״

"יש דאגה אבל מתמודדים" כך אומר לפספורטניוז Carlo Stradiotti, מנכ"ל חברת Neos האיטלקית מהבודדות שממשיכה לא רק לטוס לישראל במלחמה אלא גם להלין את צוותיה בארץ לצורך הפעלה מלאה של הטיסות. ״מאז שהחברה נוסדה ב-2002, אנחנו טסים לת״א... יש לנו הרבה תוכניות לשוק הישראלי כשהמצב ישתפר״

מימין: Stradiotti Carlo ו-Favrin Giovanni מימין: Stradiotti Carlo ו-Favrin Giovanni

לא עניין של מה בכך לפגוש את כל צוות הניהול הבכיר של חברת תעופה זרה אירופאית בישראל בימים אלו.

אז אתמול, פגשנו את מנכ״ל חברת Neos האיטלקית יחד צוות הניהול הבכיר וחלק מאנשי המטה של החברה ועימם חלק מצוותי האוויר והקרקע של החברה האיטלקית שמממשיכה להצביע ברגליים ובגדול על שוק התעופה הישראלי.

Carlo Stradiotti, מנכ"ל חברת התעופה האיטלקית Neos, שמכיר היטב את ישראל ומדבר עליה במילים חמות ותומכות הגיע לארץ בלוויית הטייס הראשי של החברה, Favrin Giovanni, ונציגים בכירים של החברה כדי לתמוך ולעודד את צוותי החברה, היחידים מבין החברות הזרות השוהים ולנים דרך קבע בארץ ודואגים להפעלה מלאה של טיסות החברה.

Neos מפעילה טיסות בשירות חברות התיירות הסיטונאיות המרכזיות בישראל, וביניהן: איסתא, השטיח המעופף, קשרי תעופה ועוד. לחברה צי של 16 מטוסי בואינג: 6 מטוסי דרימליינר 787 ו-10 מטוסי 737-800, ובשנה הבאה היא צפויה לקבל שני מטוסים נוספים.

חברת התעופה האיטלקית מיוצגת בארץ ע"י חברת קלאסיק אייר, קיימה אתמול מפגש ייחודי עם ראשי Neos וצוותיה כדי להודות להם על פעילותם הרציפה והשגרתית בארץ למרות המצב הביטחוני. למפגש בתל אביב, הוזמנו כאמור צוותים של החברה השוהים בארץ וכולם משדרים ביטחון ונראה שנהנים גם מתל אביב גם כעת למרות המצב הרגיש. ואם לא התרשמתם עדיין מהצוות הבכיר שהגיע לכאן במיוחד לישראל, אז למפגש אתמול הגיע גם Luca Ferrari שגריר איטליה בישראל שנמצא בארץ רק כחודשיים וכבר הרעיף שבחים עלינו כאן, ונטל חלק בכל המפגש של הצוותים האיטלקיים יחד עם הנציגות הישראלית הבכירה של חברת קלאסיק אייר.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

לרגל הגעתו של Carlo Stradiotti, מנכ"ל חברת Neos בארץ, ערכנו עימו ריאיון קצר, בו הבענו בפניו את הערכתנו על המשך פעילותה של החברה בישראל גם בימים אלה, והוא חייך ולא התעכב יותר מדי על העובדה שהטיסות של החברה ממשיכות כרגיל בניגוד לחברות תעופה זרות אחרות, כי זה ממש ברור לו שהחברה שלו עושה בדיוק את הדבר הנכון בימים אלה.

למרות המצב הביטחוני אתם ממשיכים בהפעלת הקווים לישראל ללא הפסקה. הגעת לארץ כדי לעודד את הצוות שלך הממשיך להפעיל את הטיסות וללון בישראל עם כל הקושי. איך הצוות מקבל את המצב?

"הצוות מקבל את המצב ועושה את המיטב. כמובן שיש דאגה אבל מתמודדים. למשל, מישהו אומר שההורים שלו חוששים. כן, טבעי בהחלט. החברים שלו אומרים לו: מה אתה עושה שם? יש מלחמה. כמובן שחשוב לנו לדבר איתם, לדווח על המצב, לתת להם להבין שאנחנו מטפלים בדברים.

באנו לכאן, אנחנו פוגשים את השגרירות, אנחנו פוגשים את האחראי על האבטחה, ואנחנו כאן כדי לבדוק את העובדות. המחויבות שלנו לנוסעים מישראל מנחה אותנו. נפעיל טיסות מתל אביב כל עוד זה אפשרי. יש הרבה פייק ניוז בכלי התקשורת בעולם ושאנחנו כאן אנחנו מביננים זאת היטב״

במרכז שגריר איטליה, משמאל מנכ״ל Neosבמרכז שגריר איטליה, משמאל מנכ״ל Neos

אתם כבר פועלים תקופה ארוכה בשוק הישראלי. ממתי אתם טסים לתל אביב?

"התחלנו לטוס לכאן בשנת 2002, עם תחילת הפעילות שלנו. מאז שהחברה נוסדה אנחנו טסים לתל אביב. הטיסה הראשונה שעשינו הייתה במרץ 2002. נחתנו בתל אביב רק חודש אחרי. אני בחברה מהיום הראשון היו לנו 2 מטוסים בתחילה - אני יצרתי את חברת התעופה יחד עם כמה חברים, כעת יש לנו כבר 16 מטוסים. השוק מישראל חשוב לנו מאוד למרות שהוא לא חלק גדול ממהפעילות שלנו הוא תורם כ-800 מיליון אירו להכנסות החברה בשנה שזה בערך כ-15% מכלל ההכנסות שלנו״.

מה אתה חושב על המצב כאן?

"אני חושב שכולם יודעים שהמלחמות הן רעילות. זה מאוד קשה. קשה מאוד לקבל החלטה ולנהל חברת תעופה במצב כזה. אין דרך לקבל החלטה בהתבסס על מידע שאינו אמין. לפני זמן קצר פורסם במדיות בחו״ל שהשמיים האווירים של יוון וקפרסין נסגרו בגלל הממצב בישראל ואנשים חשבו שזה נכון ובסוף הסתבר שזה פייק. שוב אני חוזר השוק בישראל מאוד חשוב ל-Neos ויש לנו תוכניות מיוחדות לשוק הישראלי' אם הדברים ישתפרו, אותם אנו רוצים לבצע בעתיד".

מה אתה יכול לספר על התוכניות הקרובות שלכם?

האפשרות לעשות משהו נוסף במילאנו היא רעיון. אנחנו רוצים אולי לחזק גם את הקשר הטוב שלנו עם חברת אל על. הייתה לנו פגישה נחמדה איתם ונשמח לעשות איתם דברים.

והתוכנית הקרובה ממש, אנחנו נטוס ממילאנו לקרטחנה בחורף הקרוב, החל מחודש דצמבר. זו תהיה טיסה שבועית, היחידה מאירופה ליעד הזה בדרום אמריקה. אין שום טיסות כעת בין היעד הזה לאיטליה כרגע, ואנחנו נהיה הראשונים".

Stradiottלא עזב את מקום המפגש שלנו בתל אביב אתמול ונשאר עם הצוות הבכיר שלו לדיונים על המשך הפעילות כאן, לפני שטס בלילה חזרה למילאנו, אבל תהיו בטוחים שהוא יהיה כאן שוב בקרוב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Neos

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: