אא

נוסעי SWISS שטיסתם הוסטה לנחיתת חירום חולצו

עקב נחיתת החירום הבעייתית של חברת התעופה השוויצרית במסלול הנחיתה בנמל התעופה באסטנה, בירת קזחסטן, חברת התעופה האוסטרית ושותפתה לקבוצת לופטהנזה סייעה ושלחה מטוס לאסטנה שהטיס את הנוסעים לווינה ומשם הם המשיכו בטיסת SWISS לציריך

SWISS. צילום: shutterstock SWISS. צילום: shutterstock

עדכון יום א׳, 16:30:

מטוס אוסטריאן איירליינס הנושא נוסעי SWISS שנתקעו, המריא הבוקר מאסטנה שבקזחסטן בשעה 09:35 (שעון מקומי ציריך) עם 331 נוסעים (כולל 18 אנשי צוות SWISS) ונחת בוינה בשעה 14:30. משם, SWISS שלחה מטוס לווינה שיעביר את הנוסעים במהירות האפשרית לציריך. טיסת SWISS צפויה להגיע לשדה התעופה של ציריך בסביבות השעה 17:00 (שעון מקומי).

SWISS הצליחה להציע לכל הנוסעים טיסה חזרה באוסטריאן איירליינס. בנוסף, ארגנה החברה לנוסעיה לינה במלון, כולל העברות משדה התעופה וממנו.

בינתיים, מומחים טכניים מ-SWISS הגיעו לאסטנה כדי לבדוק את המטוס. הליך זה מתבצע בהתייעצות עם בואינג והרשויות המקומיות והשוויצריות.

עקב הטיסה הנוספת לווינה, SWISS נאלצת לבטל את הטיסה היום מ/אל לוס אנג'לס, מכיוון שאין מטוס נוסף זמין. כמו כן, ההמראה לבנגקוק תעוכב במספר שעות והטיסה לסאו פאולו תידחה מיום שני בערב ליום שלישי בבוקר. עם זאת, הטיסה לסאו פאולו הערב יכולה להתבצע כמתוכנן - בניגוד להנחה מאתמול. עיכובים או ביטולים נוספים יהיו תלויים בהחזרת הבואינג 777 מאסטנה וביכולתו המבצעית.

עדכון יום שבת, 22:10:

אוסטריאן איירליינס, חברת התעופה האוסטרית, שותפתה של SWISS בקבוצת לופטהנזה, מסייעת ל-SWISS ושולחת מטוס בואינג 777-200 לבירת קזחסטן כדי להטיס את הנוסעים התקועים של SWISS לווינה. ההגעה לווינה מתוכננת לשעה 10:15 בבוקר מחר, יום ראשון, ולאחר מכן, הנוסעים יטוסו מווינה לציריך או ליעדם הסופי.

מחברת התעופה השוויצרית נמסר כי זה הפתרון הטוב ביותר לנוסעים בטיסה המקורית של SWISS מטוקיו לציריך על מנת להטיס אותם במהירות האפשרית ליעדיהם. ההשפעה על הפעילות של הנוסעים והצוות של SWISS היא מינימלית. הנוסעים והצוות של SWISS שוהים בבתי מלון עד יציאתם מאסטנה לווינה עם אוסטריאן איירליינס.

המטוס של SWISS בואינג ER 777-300, התקוע באסטנה נבדק לאיתור הנזק במקום. כתוצאה מהיעדר מטוסים, SWISS נאלצת לדחות את טיסתה ארוכת הטווח לסאו פאולו מהערב למחר בבוקר. כמו כן, שעת ההמראה של טיסה ארוכת טווח נוספת תתעכב מחר בצהריים.

SWISS הודיעה לנוסעים באופן יזום על שינויים בטיסות ומוסרת כי: "אנו מצטערים מאוד על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים. הצוות שלנו והעובדים בשדה התעופה אסטנה עושים כל שביכולתם כדי לספק לנוסעים את הטיפול הטוב ביותר. במקביל, ברצוננו להודות לאוסטריאן איירליינס על תמיכתם. אנו שמחים להיות חלק מקבוצת לופטהנזה כדי שנוכל לסמוך על תמיכתם גם במצבים בלתי צפויים כמו אלה", מסביר אוליבר בוכהופר, סמנכ"ל התפעול של SWISS.

מוקדם יותר אחה"צ (שבת, 17 באוגוסט) חברת SWISS עדכנה כי צוות טיסת LX161 מטוקיו לציריך החליט לבצע עצירת ביניים באסטנה, קזחסטן, עקב תקרית רפואית על הסיפון. הנוסע הועבר לגורמי רפואה במקום.

מחברת התעופה השווייצרית נמסר כי הנחיתה הייתה ללא אירועים יוצאי דופן.

מכיוון שמסלול הנחיתה בשדה התעופה באסטנה היה סגור, הצוות נאלץ לסובב את המטוס ב-180 מעלות על המסלול וגלגל האף של המטוס נתקע בדשא.

כמקובל במקרים כאלה יש לגרור את המטוס חזרה למסלול ההמראה, והגרירה כבר בוצעה..

319 נוסעים היו על סיפון המטוס.
לפספורטניוז נמסר כי לא היו בעלי דרכון ישראלי בטיסה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: SWISS

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: