אא

ירושלים: מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים נפתחו לתנועה

הושלם מיזם מנהרות הגבעה הצרפתית: המנהרות שנפתחו אמורות לשפר באופן ניכר את התנועה מירושלים למעלה אדומים, ישובי בנימין וים המלח

מנהרות ידין ירושלים מנהרות ידין ירושלים

ירושלים מתחדשת בחלק חדש של מנהרות ידין, שנפתחו הבוקר לתנועה. החלק החדש שמשלים את פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, הוא אמשך לחלקו הראשון של הפרויקט, שכלל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב שנפתחו כבר בשנה שעברה.

פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות שנפתחו לתנועה בשנת 2023 לכיוון פסגת זאב, וצמד מנהרות שנפתחו לתנועה היום, לכיוון מעלה אדומים. במסגרת המיזם, הורחב ציר יגאל ידין (כביש 1), שודרגו תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ובוצע פיתוח נופי מקיף.

צילום: חברת מוריהצילום: חברת מוריה

בסמוך לפרויקט נפתח לפני כשנה חניון נחל צופים, הפועל במתכונת 'חנה וסע' ומכיל כאלף מקומות חניה. על פי משרד התחבורה, השילוב בין ההפרדה המפלסית, החניון החדש וקו הרכבת הקלה העובר בצומת, מציע פתרון יעיל ונוח לשיפור מערך התחבורה העירוני.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בשבוע שעבר לקראת פתיחת המנהרות כי "מחויבותנו לפיתוחה ולשגשוגה של ירושלים מתבטאת בהשקעות רבות בכל תחומי החבורה. השלמת פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית - צעד חשוב בכיוון זה, שבו שדרגנו את הכניסה לעיר מכיוון צפון מזרח וחיזקנו את החיבור בין ירושלים ובין שכנותיה ממזרח, מעלה אדומים וחבל בנימין".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הוסיף כי "הכניסות לירושלים ממשיכות להשתדרג, וכעת גם הכניסה הצפונית. תושבי ירושלים והבאים בשעריה, יוכלו ליהנות מכניסה חדשה, משודרגת ובעיקר נגישה ומהירה יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ירושליםמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: