אא

גם תיירות המרפא לדובאי פורחת: כ-690,000 תיירים ביקרו במדינה בשנת 2023 לטיפולים רפואיים

כמות ניכרת של תיירי מרפא בינלאומיים מקורם באסיה, המהווה 33% מהכלל, ואחריהם מדינות ערב בתוך ה-GCC ב-28%, ומדינות אירופה יחד עם חבר העמים ב-23%

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

דו"ח שנערך לאחרונה על ידי משרד הבריאות של דובאי (DHA) מראה זינוק במגזר תיירות המרפא בדובאי בשנת 2023.

״הדו"ח משקף את האמון העולמי הגובר באיכות ובמצוינות של שירותי הבריאות של דובאי על פני התמחויות רפואיות שונות. זה גם מדגים את היתרון התחרותי של איחוד האמירות כיעד תיירות בריאות מוביל באזורי וגלובלי. יתר על כן, הדו"ח שופך אור על מאמצי שיתוף הפעולה של משרד הבריאות של דובאי עם השותפים האסטרטגיים שלה להאצת הצמיחה של תיירות המרפא. מאמצים אלה עולים בקנה אחד עם היעדים של המחלקה הכלכלית של דובאי, השואפת להכפיל את כלכלת האמירויות ולהעלות את מעמדה העולמי כמרכז המועדף לעסקים, השקעות ותיירות״, מציינים מטעם המחלקה.

לפי הדו"ח, יותר מ-691,000 תיירים מרחבי העולם ביקרו בשנת 2023 צורך תיירות מרפא, כשההוצאה המשותפת שלהם על שירותי בריאות עולה על 1.03 מיליארד דירהם.

המספרים עלו על אלו של שנת 2022, כאשר כניסות תיירות מרפא בינלאומיות הגיעו אז ל-674,000, כשההוצאות שלהם הסתכמו ב-992 מיליון דירהאם.

ההכנסות העקיפות של דובאי מתיירות בריאות עמדו על 2.3 מיליארד דירהאם בשנת 2023. הכנסות אלו מילאו תפקיד מכריע בהעלאת התמ"ג הכולל של דובאי ובחיזוק נוסף של מגזרים חיוניים.

עוואד סגהייר אל קטבי, מנכ"ל רשות הבריאות של דובאי, הדגיש כי המספר העולה של תיירים בינלאומיים מכל פינה בעולם הבוחרים בשירותי בריאות בדובאי משקף אמון עולמי במגזר הבריאות של איחוד האמירויות. הוא גם תיאר כמה גורמים שחיזקו באופן משמעותי את מגזר תיירות המרפא של דובאי. אלה כוללים שיפורים למערכת הבריאות של איחוד האמירות באמצעות שילוב ומינוף התקדמות טכנולוגית מתקדמת, הבטחת זמינות של מומחיות רפואית מהשורה הראשונה, ותוכניות ויוזמות אטרקטיביות המיועדות לחולים מרחבי העולם. יתרה מזאת, מציין עוואד כי התמחור התחרותי שמספקים מתקני הבריאות בדובאי ומסירותה של הממשלה לקידום מגזר תיירות המרפא באמצעות שותפויות פוריות מטרתם לשפר את התחרותיות של איחוד האמירות בתחום זה, ולחזק עוד יותר את מעמדה של דובאי כיעד מועדף עבור אנשים המחפשים טיפול רפואי והחלמה.

אסיה אחראית לנתח גדול של תיירים רפואיים

בהתבסס על מידע מהרשות הדיגיטלית של דובאי, הדו"ח הדגיש כי 58% מתיירי המרפא הבינלאומיים היו נשים ו-42% היו גברים. כמות ניכרת של תיירי מרפא בינלאומיים מקורם באסיה, המהווה 33% מהכלל, ואחריהם מדינות ערב בתוך ה-GCC ב-28%, ומדינות אירופה יחד עם חבר העמים ב-23%.
דובאי גם הצליחה למשוך מספר ניכר של תיירים שהגיעו לטיפולים רפואיים מאזורים שונים שחיפשו מומחים בהתמחויות מפתח, וחיזקו את מעמדה כיעד מוביל לשירותי בריאות מיוחדים.

התמחויות מבוקשות לתיירות ממרפא היו:ֿ
1. רפואת שיניים - 29%
2. דרמטולוגיה - 27%
3. גינקולוגיה- 13%
דרישה לרפואת עור:
1. אסיה - 33%
2. מדינות ערב ו-GCC - 28%
3. אירופה - 23%
ביקוש לשירותי שיניים:
1. מדינות ערב ו-GCC - 48%
2. אירופה - 20%
3. אסיה - 19%
ביקוש לשירותי גינקולוגיה:
1. מדינות אסיה - 49%
2. מדינות אירופה - 25%
3. מדינות ערב ו-GCC - 13%
ביקוש אזורי לניתוחים אורטופדיים:
1. מדינות ערב ו-GCC - 30%
2. אסיה - 29%
3. אירופה - 24%
ביקוש אזורי לניתוחים פלסטיים:
1. מדינות ערב ו-GCC - 43%
2. אסיה - 21%
3. אירופה - 21%

נזכיר כי בשנה שעברה נרשמה שנת שיא בתיירות לדובאי עם יותר מ-17 מיליון תיירים בינלאומיים, כאשר על פי דיווחי רשות התיירות של דובאי גם ברבעון הראשון של 2024 ביקרו יותר מ-5 מיליון תיירים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאיאיחוד האמירויות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: