אא

ריינאייר מזהירה את ממשלת גרמניה: ״הוזילו את מיסי התעופה או שנעביר 1.5 מיליון מושבים למדינות אחרות״

״עמלות ממשלתיות גבוהות ממשיכות לפגוע בטיסות ובתעופה לגרמניה, בתיירות, כלכלתה ובנוסעים ורק משמשים לתמיכה במונופול התעריפים הגבוהים של לופטהנזה״, מציינים בחברה האירית ומוסיפים: ״ענף התעופה בגרמניה עם הביצועים הגרועים ביותר של כל מדינה באיחוד האירופי כתוצאה ממיסים/עמלות ממשלתיות גבוהות״

ריינאייר. צילום: shutterstock ריינאייר. צילום: shutterstock

ריינאייר (Ryanair), קוראת לממשלת גרמניה להפחית בדחיפות את עלויות מיסי התעופה הגבוהים שלה על ידי ביטול העלייה האחרונה של 24% במס התעופה (ובסופו של דבר לבטל אותו) או לאבד עוד 10% מהקיבולת הגרמנית של ריינאייר (1.5 מיליון מושבים) לקיץ 2025.

בחברנ הלואו קוסט האירית מציינים כי בעוד מדינות אחרות באיחוד האירופי כמו: הונגריה, איטליה, פולין ושוודיה מקצצות או מבטלות את מיסי התעופה שלהן, מס התעופה של גרמניה, שעלה לאחרונה ב-24%, הוא השני בגובהו באיחוד האירופי ופוגע בתעשיית התעופה של גרמניה. ריינאייר מוסיפה ומציינת כי התאוששות ענף התעופה של גרמניה מפגרת הרבה מאחורי שאר אירופה, רק ב-82% מהרמות שלפני הקורונה הנמוכות באירופה, בשל המסים הגבוהים.

בנוסף, לביטול מס תעופה, ריינאייר גם קוראת לממשלה להפחית בדחיפות את דמי ה-ATC הגואים (Air Traffic Control), שהוכפלו מאז 2019, ולדחות את העלייה של 50% בדמי האבטחה, המתוכננת לינואר 2025.

״עמלות ממשלתיות גבוהות מאוד אלה ממשיכות לפגוע בטיסות ובתעופה לגרמניה, בתיירות, כלכלתה וצרכנים, ורק משמשים לתמיכה במונופול התעריפים הגבוהים של לופטהנזה. אם גרמניה לא תפחית את המסים/עמלות הטיסה הגבוהות והמזיקות הללו, ריינאייר תפחית עוד יותר את הקיבולת ב-1.5 מיליון מושבים בגרמניה לקיץ 2025 ותעביר את הקיבולת הזו למדינות אחרות בעלות נמוכה יותר של האיחוד האירופי כמו איטליה, פולין, ספרד ופורטוגל.

מנכ"ל ריינאייר, אדי ווילסון, אמר: "שוק הנסיעות האוויריות של גרמניה זקוק לתיקון דחוף. גרמניה התאוששה רק 82% מהתנועת הנוסעים שהיתה לפני הקרונה, שהם ללא ספק הביצועים הגרועים ביותר של כל מדינה באיחוד האירופי כתוצאה ממיסים/עמלות ממשלתיות גבוהות אלה (הגבוהים באירופה), והמונופול של לופטהנזה בתעריפים גבוהים, אזרחים/מבקרים גרמנים משלמים כעת את תעריפי הטיסה הגבוהים ביותר באירופה.״

ווילסון ממשיך ואומר כי: ״ריינאייר קוראת שוב לממשלת גרמניה. לקצץ במסים ובעמלות התעופה הגבוהים. אם המסים הגבוהים מאוד הללו לא יופחתו, ריינאייר תקצץ עוד 1.5 מיליון מושבים מהקיבולת שלה בגרמניה (-10%) לקיץ 2025. הפחתות אלו יפגעו עוד יותר בתיירות הנכנסת, ובהתאוששות של גרמניה לאחר הקורונה, בעוד מדינות מתחרות אחרות באיחוד האירופי, עם מסים/עמלות תעופה נמוכים בהרבה או אפסיים, יהנו מהיתרון של גידול בתנועה שמועברת מגרמניה שאינה תחרותית בשל העלות הגבוהה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Ryanairריינאייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: