אא

בדרך לשביתה: 5400 טייסי אייר קנדה הצביעו ברוב מכריע בעד שביתה ושלחו ״מסר ברור להנהלה״

המשא ומתן להסכם חדש החל ביוני 2023, כאשר השיחות נכנסו לגישור בינואר 2024 ונמשכו עד יוני 2024, אז החליט איגוד הטייסים הגדול בעולם של חברות התעופה להודיע על מחלוקת וכניסה לפישור כי שני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכם קיבוצי חדש. ״ההנהלה ממשיכה לאלץ אותנו להתקרב לעמדת שביתה״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

טייסי אייר קנדה, המיוצגים על ידי איגוד טייסי התעופה הבינלאומי (ALPA), הצביעו ברוב מכריע בעד לאשר למנהיגי האיגודים להורות לשביתה.

עם 98 אחוז מהחברים שהשתתפו, 98 אחוז מהטייסים של אייר קנדה הצביעו בעד פעולה בעבודה, במידת הצורך, כדי להשיג הסכם חוזי חדש עם הנהלת אייר קנדה.

״טייסי אייר קנדה עובדים תחת תעריפי שכר והוראות שנקבעו בשנת 2014. המשא ומתן להסכם חדש החל ביוני 2023. השיחות נכנסו לגישור פרטי בינואר 2024 ונמשכו עד יוני 2024, אז החליט האיגוד להגיש בקשה הודעה על מחלוקת וכניסה לפישור כי שני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכם קיבוצי חדש״, נמסר על ידי האיגוד.

"היום, יותר מ-5,400 טייסי אייר קנדה שלחו מסר ברור להנהלה שאנו מוכנים ללכת רחוק כדי להבטיח חוזה שמשקף את הערך שאנו מביאים לאייר קנדה", אמרה הקצינה הראשונה שרלין האדי, יו"ר של הטייסים של אייר קנדה ב-ALPA.

"המטרה שלנו היא להימנע משביתה, וההתמקדות שלנו נשארת במודרניזציה של החוזה שלנו עבור טייסי אייר קנדה. עם זאת, ההנהלה ממשיכה לאלץ אותנו להתקרב לעמדת שביתה בכך שהיא לא מקשיבה לצרכים שלנו ליד שולחן המשא ומתן לגבי פיצוי הוגן, הטבות פרישה מכובדות ושיפורים באיכות החיים. לאחר יותר משנה של משא ומתן, על ההנהלה להגיע כעת להבנה שאם לא יצליחו להגיע להסכמה, היא תהיה אחראית לכך שנמשוך את השירותים שלנו".

טייסי אייר קנדה ערוכים לכל תוצאה, במידה רבה הודות למענק של 5 מיליון דולר (USD) מהאיגוד שלהם, אשר אושר פה אחד על ידי מועצת המנהלים של ALPA לתמוך במשא ומתן ליצירת קשר בשלב סופי זה.

"טייסי אייר קנדה מחויבים להימנע משביתה ומשיבושי טיסות שיבואו בעקבותיה, וזו הסיבה שאנחנו ממשיכים לנהל משא ומתן בתום לב", המשיכה האדי. "להנהלת אייר קנדה יש ​​את הכוח - והמשאבים - למנוע שביתה, שיבושים בטיסות ונזק מתמשך למותג שלה. כל מה שהם צריכים לעשות זה להכיר בערך העובדים שלהם".

טייסי אייר קנדה יהיו בעמדה חוקית להתחיל בפעולות עבודה כבר באמצע ספטמבר אם לא הושג הסכמה עד תום תקופת הצינון.

נזכיר כי חברת אייר קנדה השעתה את כל טיסותיה לארץ עד אמצע חודש אוקטובר 2024, בשל המצב הביטחוני.

ארגון ALPA, נוסד ב-1931, והוא איגוד הטייסים הגדול בעולם של חברות התעופה, המייצגת יותר מ-78,000 טייסים ב-41 חברות תעופה בארה"ב וקנדה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר קנדה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: