אא

שלמות, באמת שלמות: ביקרנו במסעדה הטובה ביותר שנפתחה השנה והיא לא בת״א

עם אוכל עונתי ומדהים, אוויר ירושלמי קריר, שפע של חניה, נוף לטבע ומלא מקום- נעה ביסטרו היא אחת החוויות אוכל הכי טובות שיהיו לכם, גם במחיר. אל תפספסו אותה

נעה ביסטרו. חיים יוסף נעה ביסטרו. חיים יוסף

אין הרבה מסעדות בשנתיים האחרונות שיצא לי לאכול בהם וכל כך ליהנות, כל כך להתמוגג, כל כך לא לרצות שזה ייגמר, כמו בנעה ביסטרו שבקריית ענבים.

אני זוכרת את עיקום האף שהיה לי כשאמרו לי שנוסעים עד לקריית ענבים, לא שזה רחוק כי בכל זאת אנחנו במדינה קטנה, אבל אני זוכרת שאמרתי שאין לי כבר אנרגיות לחפש מסעדות מחוץ לתל אביב כי לרוב זה מאכזב.

אני זוכרת כמה הופתעתי שעברו שלוש שעות ואפילו לא שמתי לב מרוב שנהנתי.
נעה ביסטרו היא ההיפך הגמור ממסעדה בתל אביב - המסעדה רחבת ידיים ובעלת אקוסטיקה נהדרת, לכל סועד יש מרחב אכילה אינטימי, ואין מעליך רעש של מלצרים לחוצים וקהל שמנסה להיות מגניב. באים כדי לאכול.

נעה ביסטרו. חיים יוסףנעה ביסטרו. חיים יוסף

נועה ביסטרו היא בעצם גירסת הערב לנועה אפיה מקומית- המקום המופלא של אלדד שמואלי המוכשר.

בבוקר מלהטט אלדד עם הטאבון המטורף שלו ושפע של מאפים, מתוקים ומלוחים וארוחות בוקר מיוחדות, בערב אלדד לוקח את הכל 5 צעדים קדימה, אווירה של שלווה יורדת על המקום, מפות לבנות מכסות את השולחנות וגריל הפחמים מתערבב בריחות הטאבון. האקשן האמיתי מתחיל וזו הולכת להיות חוויה מענגת.

בצקים אנשים, בצקים

קצת מוזר להגיע למסעדת שף ולשמוע "אל תוותרו על הבצקים" אבל באמת שאל תוותרו עליהם, שמואלי כל כך מוכשר באפייה, שכל מאפה שיוצא מהטאבון הענק שעומד במרכז המטבח ועובד שם שעות נוספות, כל פרוסת לחם מחמצת, כל חצ'פורי עם מרווה וגבינות או פיצה שמנמנה עם ירקות צלויים כל כך טעימים שאתם תתתחרטו על הרגע שלא נגסתם באחד כזה.

אלוהי כל הבצקים. חיים יוסףאלוהי כל הבצקים. חיים יוסף


התפריט בנוי משפע של ראשונות וצלחות קטנות ומנות עיקריות לצד סוג של דיל ערב משתלם ממש שכולל 4 התחלות לבחירה, סלט, עיקרית לבחירה (סטייק סינטה ברוטב חמאה ירוקה; חצי עוף מהטאבון או דג שלם בתבשיל ירקות מהטאבון) ולחם במחיר 230 שקלים לאדם, מאד עשיר ומשתלם.
אבל מגוון הראשונות וההתחלות אצל שמואלי הוא כל כך עשיר שמבחינתי לבוא לנעה רק לארוחת ראשונות זו חוויה בפני עצמה, הכל מיוחד, עונתי, אחר וממש ממש טעים.
סלקים שרופים באש עם גבינת בושה, אגוזי מלך ורוקט / איקרה נהדרת עם מלא בצל טרי קצוץ ולימון / פורל מקומי, מעושן עם קרם חזרת ותפוחי אדמה / אחת המנות שהיממה אותי הייתה גבינת בושה מוקצפת עם דבש, שמן זית פלפל שחור ואגס צלוי / חציל בלדי שרוף עם בולגרית, שמן זית ולימון / מטיאס קרם פרש, ביצה רכה, בצל ירוק וחריף / איקרה בצל טרי קצוץ ולימון ועוד מלא מנות שנעות באיזור ה- 24 שקלים לצלחת לא קטנה.
בין לבין יש גם מנות ביניים כגון סלט ירוק, רוסטביף צלוי על גחלים / טרטר בקר מופלא / שעועית ירוקה טריה עם מלא לימון ושום ועוד.

עכשיו תדמיינו ארוחה מלאה בצלחות הטעימות האלו עם לחם חם עם קראסט מטורף ובקבוק יין ואוויר קריר של הרי ירושלים. שלמות, באמת שלמות.

נעה ביסטרו. חיים יוסףנעה ביסטרו. חיים יוסף

אם בכל מקרה חשקה נפשכם באיזה נתח של בשר או דג צלוי מהטאבון, לכו על הארוחה שאלעד מציע שכוללת גם התחלות וגם מנה עיקרית ולחם ב- 230 שקלים לאדם או שפשוט תזמינו לכם פילה בקר מבקר מקומי שגדל בשדות רמת הגולן ברוטב פלפל שחור, קוניאק, קרם פרש וציר בקר עם צ׳יפס דק אמיתי שאי אפשר להפסיק לאכול, או סטייק פורל מנחל הדן שמוגש עם תפו״א, רוטב חמאה לבנה ועירית או אפילו חצי עוף עסיסי בטאבון או שניצל ענק מעופות החופש של ״לולו״ . כי מאחורי כל ביס יש פה מחשבה מעבר.

מה שאני מנסה ממש לומר לכם, זה שנעה היא מסעדה אחרת בנוף המקומי. יש בה ייחוד ורוגע ואיכות שלא ראיתי מלא זמן. הכל מרגיש הכי טבעי וטרי שיש.
זו מסעדה שכבר בביס הראשון אתם מתכננים מתי תחזרו או מי חייב לבוא לפה.
חפשו בווייז ״נעה אפייה מקומית״, קריית ענבים 02-565-5390

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קולינריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: