אא

מעוצבת ומגניבה: מבחן רכב למכונית החשמלית סמארט 3

אחרי ההצלחה של אחותה הבכורה, שהגיעה אלינו בסוף 2023, סמארט 3 באה להראות לנו שיש עוד מה לאהוב. בואו נראה איך היא מתנהגת במבחן דרכים

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

מותג סמארט היוקרתי והחשמלי הגיע לישראל בסוף השנה שעברה - עם הדגם סמארט 1.

כבר אז ידענו שצפוי להגיע אלינו ליין שלם, וסמארט 3 לא איחרה להצטרף להיצע. אני לקחתי למבחן את הדגם בגרסת הפרימיום, ובואו נראה האם הוא עמד בציפיות.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

נתחיל בקצת רקע על המותג: כבר ב-1972, כאשר הסמארט יצא לראשונה לשוק, הרכב תוכנן להיות חשמלי. בשנת 1994 החזון הזה התממש, עם החיבור לחברת השעונים SWATCH, וב-1998 הושק ה-CITY COUPE מהדור ראשון. בשנת 2019 החל השת"פ עם קונצרן ג'ילי, וכיום יש לו את החותמת של השותפה מרצדס בנץ.

כבר לא מדובר באותן מכוניות הסופר-מיני שאנחנו מכירים, אלא בקרוסאוברים חשמליים מרווחים.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

העיצוב החיצוני

כפי שכבר אמרנו, סמארט 3 מעוצבת ומתוכננת בידי לא אחרת מאשר מרצדס.

הדבר נגלה לנו לראשונה בסמארט 1, וניכר אף יותר ב-3 - עם עיצוב ששואל אלמנטים רבים ממותג היוקרה הגרמני. ניתן לראות את זה בחלקו האחורי של הדגם, שמזכיר את מרצדס EQC החשמלית - וגם בפנסים, העיצוב המעוגל והגג המשתפל אחורה. מדובר בדגם שהוא גרסת הקופה (Coupe) של הסמארט 1, אבל אתם יכולים לראות בעצמכם שיש הרבה שוני מעבר לכך בין שני הדגמים.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

הצצה פנימה

מבפנים, הרכב מעוצב בקפידה - ומזכיר לנו שוב את אחת מבעלות הבית. תוכלו לראות את זה בין השאר בפתחי המיזוג המעוצבים, תאורת האווירה המסוגננת בשלל שילובי הגוונים, ושטחי האחסון הרבים ומלאי הסטייל.

הוא כולל מסך מולטימדיה אופנתי עם שלל פונקציות (בגודל 12.8 אינץ'), עם עוזרת קולית בריטית בצורת צ'יטה - וקישוריות אלחוטית מצוינת ל-Apple Car Play ו-Android Auto. מתחת למסך המולטימדיה יש כפתורי מגע לשליטה במיזוג האוויר, מעבר בין מצבי הנהיגה ועוד. אני תמיד מעדיפה כפתורים פיזיים, אבל גם כפתורי מגע עדיפים מאשר שליטה על הכל דרך מערכת המולטימדיה.

בנוסף, הסמארט 3 כוללת פיצ'רים כמו כניסה והתנעה ללא מפתח; לוח שעונים עם תצוגות מתחלפות; תצוגה עילית (HUD); הגה מעוצב היטב; גג זכוכית פנורמי ענק וכהה; מראה מרכזית מתכהה; מערכת שמע טובה וחזקה של Beats עם 13 רמקולים (ברמת הגימור פרימיום); תא מטען שנפתח חשמלית; ועוד.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

המנוע וחוויית הנהיגה

אני לקחתי למבחן את הסמארט 3 בגרסת הפרימיום, לה הנעה אחורית. לגרסה זו מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס, אשר מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות. ההספק זהה לזה של הסמארט 1, אבל קצב ההאצה שופר (לעומת 6.7 שניות בסמארט 1 המקבילה). נהניתי מאוד לנהוג בסמארט 1 - ובסמארט 3 נהניתי אפילו קצת יותר.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

הסוללה וקצב הטעינה

ומה לגבי הסוללה? גודלה הוא 66 קוט"ש, ויש לה טווח נסיעה מירבי מוצהר של 445 ק"מ בגרסה זו. במסגרת המבחן שלי, אני נסעתי למרחק של 381 ק"מ בין טעינות. זאת בימי שרב מחריד, בהם השתמשתי במיזוג בשיא עוצמתו ולא נהגתי בעדינות יתרה - אבל גם ביצעתי מספר נסיעות חסכוניות יותר בחשמל, והשתמשתי בהרבה מקרים במצב הנהיגה (כמעט) בדוושה אחת (המכונה כאן S PEDAL). כמו שאני תמיד אומרת, הטווח של הרכב מושפע לחלוטין מאופי הנהיגה שלכם, ואם תנהגו באופן רגוע בכל מצבי החיסכון באנרגיה - תצליחו להשיג טווחים טובים בהרבה.

אלמנט חשוב נוסף הוא קצב הטעינה הביתית של הדגם - שמאפשר לכם לטעון אותו במלואו בקצב מקסימלי של 22 קילוואט, תוך 3.5 שעות בלבד! זאת בהנחה שיש לכם תשתית מתאימה ועמדה שתומכת בקצב טעינה 32 אמפר תלת-פאזי. במידה והדבר לא יתאפשר, תוכלו כמובן לטעון אותו גם בקצב של 11 קילוואט, תוך כ-7 שעות. בעמדה מהירה, תוכלו לטעון את הסוללה בקצב מירבי של 150 קילוואט - ואז טעינה מ-10-80% תארוך סדר גודל של כ-30 דקות.

שקע הטעינה של הסמארט 3. צילום: אירה מקיינקושקע הטעינה של הסמארט 3. צילום: אירה מקיינקו

בטיחות

הסמארט 3 זכתה לציון חמישה כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP. הרכב מצויד בהמון המון מערכות בטיחות, שעובדות נהדר. ביניהן תמצאו מצלמות 360°, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית (שמוגבלת ל-130 קמ"ש בגלל שהיא מבוססת על מצלמות), התרעת ערנות נהג, התרעה בעת פתיחת דלתות, חנייה אוטונומית, 7 כריות אוויר, זיהוי רכב ודו-גלגלי ב"שטח המת" עם תיקון והתראה בשני מוקדים (על גבי המראות ובתאורת האווירה שמקיפה את הרמקולים), ועוד.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

מחיר סמארט 3

מחירה ההתחלתי של סמארט 3 החשמלית מתחיל מ-204,900 ש"ח עבור גרסת ה-PRO+. מחיר רכב המבחן, שהוא מרמת הגימור Premium, הוא 224,900 ש"ח. עבור גרסת ה-25th Anniversary Edition תשלמו 234,900 ש"ח. זו בעצם גרסת הפרימיום במהדורה מוגבלת, לה אלמנטים עיצוביים ייחודיים. ולסיום, גרסת ה-Brabus בעלת ההנעה הכפולה מתחילה מ-249,900 ש"ח. המחירים הם כמובן לפני אגרת רישוי ותוספות על צבעים מיוחדים.

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

ביקורת רכב סמארט 3: כמה מילים לסיכום

לקחתי את הסמארט 3 לאחר שנהניתי מאוד מהסמארט 1, והנחתי שמדובר רק בגרסת קופה שלה. במבחן גיליתי שמדובר ברכב שונה מאוד בעיצובו - שלוקח צעד אחד קדימה את כל התכונות הטובות של סמארט 1.

הסמארט 3 באמת יוקרתית ובאמת מרשימה.

היו דברים מעטים שהפריעו לי בה, והם התמקדו בעיקר בטענתי הקבועה שצריך להוסיף כפתורים פיזיים תחת מערכת המולטימדיה ולא להסתפק רק בכפתורי מגע. אהבתי את העיצוב של הדגם מבחוץ ומבפנים, הרפרנסים האינסופיים לבעלת הבית מרצדס, היכולות הספורטיביות שלו וקצב הטעינה המהיר יחסית - שיאפשר לכם לטעון את הרכב בבית מ-0-100% ב-3.5 שעות (בהנחה שיש לכם תשתית מתאימה).

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

סמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקוסמארט 3 החשמלית. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: