אא

מדגסקר: החופשה האקזוטית הבאה שלכם ועכשיו יש טיסה ישירה. טסנו לבחון מקרוב

עם חופים לבנים, ים כחול, פירות אקזוטיים, ג'ונגלים ולמורים - מדגסקר היא גן עדן מופלא ועכשיו תוכלו לטוס אליו בטיסה ישירה. אז כמה זה עולה, איך טסים, מה אוכלים, כיצד מבלים ומה קונים? טסנו במיוחד בשבילכם לבדוק הכל מקרוב

מדגסקר. שאטרסטוק מדגסקר. שאטרסטוק

דמיינו לכם חול לבן לבן וגרגירי נושק למים כחולים צלולים עם נגיעה של טורקיז, דמיינו אגוז קוקוס ירוק מלא בנוזל קריר וטעים, דמיינו דגים טריים על גריל פחמים, דמיינו את החופשה האולטימטיבית שישראלים לא מכירים.
מדגסקר היא הרבה יותר מסרט מצוייר ומצחיק. מדגסקר היא שילוב אקזוטי של נופים פראיים, טבע מטורף, חיות מתוקות ואנשים נהדרים.

טיסות ישירות

עד כה, כדי להגיע למדגסקר הייתם צריכים 2 טיסות ועצירה באתיופיה לכמה שעות טובות. אז לא עוד, ממש בימים אלו השיקה חברת קאמינוס, הידועה ביעדים האקזוטיים שלה, טיסה ישירה עם חברת ארקיע אל נוסי-בה, האיזור הכי מפנק ומהנה במדגסטר, איזור שכולו חול לבן, ים כחול, צלילה עם צבי ים ואוכל טרופי.

חופים לבנים וים טורקיז.. שאטרסטוק מדגסקר. חופים לבנים וים טורקיז.. שאטרסטוק מדגסקר.

מדגסקר הייתה תחת שלטון צרפתי, נותרו בה שרידים לא מעטים המתבטאים במבנים, האוכל ואף השפה המדוברת הזרה שם היא צרפתית לצד המלגשית המקומית.
מבחינת מזג האוויר, יש במדגסקר שלושה איזורי אקלים כשבנוסי-בה הוא טרופי ונוח רוב השנה מלבד התקופה הרטובה של המונסונים. מומלץ לנסוע ממאי ועד נובמבר בגלל שהלחות נמוכה יותר (בעיקר לקראת ספטמבר) והטמפרטורות יחסית נוחות ויבשות.

גן העדן נוסי-בה (NOSY BE)

ממוקם בחלק הצפוני מערבי, נוסי-בה נחשב ללוקיישן הכי מפנק במדגסקר, עם טבע מטורף, איים אקזוטים, חופים לבנים וים כחול לצד תרבות צבעונית, זה מה שהופך את נוסי-בה לגן עדן תיירותי שלא הרסו אותו עדיין וליעד חובה.

במלגשית נוסי-בה מתורגם לאי הגדול, כשמסביבו יותר מ- 20 איים קטנים ומרתקים לא פחות אליהם תגיעו בסירת מנוע היישר מהמלון (אל תדאגו, מארגנים לכם הכל). הדרכים באי עצמו לרוב סבירים אבל לא פעם תמצאו את עצמכן מטולטלים בדרכי עפר כשהנוף המרהיב מסביב וריח פרחי היילאנג יילאנג המגודלים במקום עוטף אתכם מכל עבר.

נוסי ארנג'ה. הכי יפה שאפשר. מדגסקר. אוסנת גואטהנוסי ארנג'ה. הכי יפה שאפשר. מדגסקר. אוסנת גואטה

מהלמור ועד צלילה עם צבי ים // מה עושים בנוסיבה

חופים לבנים וים כחול כבר ראינו בעבר, ומה שיש פה הוא יפייפה אבל לפני הכל מה שמהמם את הנפש והעין הוא הטבע והחיות. במדגסקר קיים טבע שאין למצוא באף מקום אחר בעולם, במשך עשרות ומאות השנים התפתח באי הפראי הזה עולם חי וצומח מרתק, כשני שליש מהזיקיות בעולם חיות במדגסקר, בים תוכלו למצוא מיני דגים יפייפים ואקזוטיים אבל החיה שהכי פרסמה את מדגסקר היא הלמור.

הלמור בעל העיניים הגדולות והפנים מלאות ההבעה ומתיקות הן חיה מרתקת שקיבלה פרסום רב בזכות הסרט המצוייר "מדגסקר" וקינג ג'וליאן הלמור המפורסם . הלמורים נמצאים רק במדגסקר וחווית המפגש איתם היא מרתקת ואם עולה במוחכם המחחשבה להגניב למור הביתה בתיק- תשכחו ממכם זה לא עובד.
יש מגוון עשיר של זני למור והם מתרכזים בנקודות שונות במדגסקר, לרוב הם חביבים מאד וברגע שהמדריך שמלווה אתכם מתחיל בקריאות "מאקי מאקי" תוכלו לראות את הלמורים מקפצים לכיוונכם בהבנה שיש פה משהו טעים לאכול. בשלב הזה תרשו לעצמכם טיפת תעוזה ותנו להם לשבת לכם על הכתף ולאכול בחמידות מטורפת חתיכות בננה מהיד שלכם. זו חוויה שאסור לכם לפספס.

טבע במדגסקר. אוסנת גואטהטבע במדגסקר. אוסנת גואטה

אחד המקומות הקסומים למצוא למורים הוא אי הלמורים בנוסי קומבה, אל האי מגיעים בעזרת סירת מנוע היישר מהמלון ואז תמצאו את עצמכם באי דייגים קטן מהלכים בין בתי העץ הקטנים שם תוכלו לראות את נשות הכפר מאכילות תינוקות מתוקים בין בדים צבעוניים התלויים על חבלי כביסה, או מוכרות מיני מזכרות עץ, עבודות קש וכמובן מקלות ווניל שמגדלים באי. באי הלמורים נמצא למור מסוג המקאקי, למור חביב שלא אוהב ליטופים אבל כל עוד תביאו להם בננה הוא ישב לכם על הכתף ויזלול.
בחזור תוכלו לעצור באחת המסעדות הממוקמות על החוף ולהנות משפע של דגה ומהנוף המרגיע.

שמורת לוקומבה // זו אחת השמורות הגדולות באי ויש בה שפע מרתק של חיות וחרקים. בשמורה תמצאו מגוון למורים ובעיקר היא ביתו של הלמור השחור, כמו כן תוכלו לפגוש תנינים, צבי ענק, שפע של זיקיות כולל הזיקית הקטנה בעולם . השמורה היא גם בית לשפע של מיני צמחים ועצים, יערות גשם סבוכים ופרחי היילנג יילנג המפורסמים הסיור בשמורה הוא חוויה מסעירת חושים ועובר דרך כפרים מקומיים קסומים שניתן גם לעצור לארוחה מקומית.

מהים ועד הפרי. מדגסקר אוסנת גואטהמהים ועד הפרי. מדגסקר אוסנת גואטה

נוסי טניקלי // לצלול עם צבי הים

אם אתם חובבי צלילה ושנורקלינג (ואם לא, אתם חייבים לנסות) אז נוסי טניקלי הוא גן עדן בשבילכם . כמו הג'ונגל גם הים במדגסקר שופע בדגה אקזוטית אותה ניתן לראות בצלילה וגם שנורקלינג כמעט בכל חוף.
אל האיים האלו מומלץ להגיע בעזרת מדריכים מקומיים שילוו אתכם בשנורקלינג לעומק, שם תוכלו להתנתק מכל מחשבה ורק לשקוע אל האלמוגים המדהימים , צבי הים שישחו לידכם ושפע של דגים צבעוניים, כשתצאו חפשו את מוכרות הקוקוס לחוויה המלאה.
ואם צלילה היא לא הקטע שלכם אז תתפנקו ברביצה על החול הלבן עם משהו טעים ושקט מופלא, או כמו בשפת המקומיים "מורה-מורה"- לאט לאט.

מדגסקר אוסנת גואטהמדגסקר אוסנת גואטה

מונט פאסו והעץ הקדוש

הר פאסו (Mont Passot), מספק תצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל האי וטיפוס קליל וכיפי לשקיעה. מסביב להר תמצאו 8 אגמים יפייפים עטורי חיות וצמחים מרתקים ובפסגה יש מקום קטן לשתות בו משקה מרענן טבעי.

העץ הקדוש (The Sacred Banyan Tree) הוא פיקוס ענקי שננטע על ידי מלכת שבט סאקאלאווה לפני כ250 שנה, זהו עץ יפייפה גבוה ומשורג אליו באים רבים מבני האי לבקש משאלות כשהם לבושים בבד מיוחד המטהר אותם. גם תיירים יכולים לכרוך סביבם את הבד ולהתיישב בין שורשי העץ ולכמה דקות להתמקד בעצמם ולבקש משאלה. אם המשאלה שלכם התגשמה עליכם לחזור אל העץ ולהביע תודה.

מדגסקר. אוסנת גואטהמדגסקר. אוסנת גואטה

נוסי ארנג'ה // האיים המחוברים היפים בעולם.

נוסי ארנגה הוא תופעת טבע מרהיבה. מדובר בשני איים יפייפים טרופיים, אשר בשעת השפל של הבוקר חוברים אחד לשני ברצועת חוף לבנה מרהיבה הנחשפת לכמה שעות, האטרקציה המדהימה הזו מושכת מלא מבקרים המטיילים בנינוחות בין האיים, רובצים על החוף, שוחים בים הכחול, אוכלים במסעדות הממוקמות על החוף, שותים קוקטייל או קוקוס טרי ועולים כמובן לתצפית על המקום המקסים הזה שכולו מלא בפרחים אקזוטיים ודקלים, שפע של ציפורים מיוחדות וכמובן מיני חיות אקזוטיות. ביקור חובה של כמה שעות אליו מגיעים כמובן בסירת מנוע.

הלוויל מדגסקר אוסנת גואטההלוויל מדגסקר אוסנת גואטה

הלוויל // צבעוניות סואנת

עיר הבירה הלוויל היא מישמש סואן של דוכנים, טוקטוקים ובדים צבעוניים, תוסיפו לזה תנועה מטורפת של אנשים וקיבלתם חוויה. בהלוויל ישנן כמה שווקים המכילים שפע של מזכרות, כלי קש, ירקות ופירות וכמובן בשר ודגים שלרוב מיועדים יותר למקומיים אבל אני מאד ממליצה לכם להנות מהקפה השחור הנהדר של המקומיים לצד סופגניה מתוקה עטופה בדבש.
מחוץ למרכז ההומה תגלו מבנים קולונאליסטים מהתקופה הצרפתית, מסעדות תיירים מוקפדות וליד הנמל ישנם שווקים נהדרים ושפע של אטרקציות.

קניות במדגסקר. אוסנת גואטהקניות במדגסקר. אוסנת גואטה

מהקוקוס ועד פירות ים // מה אוכלים במדגסקר

כמו בכל לוקיישן המוקף ים, דגה היא המזון הכי פופואלרי ונכון לאוכל, דגים ופירות ים נמצאים בכל מקום ונאכלים על ידי המקומיים ללא הרף בטיגון קל ומהיר או על גריל פחמים, לא פעם תראו מסעדות חוף שלידן גריל פחמים לוהט ועליו שפע מטורף של קלאמרי, סרטנים ולובסטרים ענקיים לצד דגים נהדרים וזו אחת החוויות הקולינריות המדהימות והטריות שיש.
בשונה מהתאילנדים או המקסיקנים, המדגסקרים הם עם פשוט יחסית ולכן לצד הדגה הטריה תמצאו סלט ירקות , אורז מופלא מבושל עם קוקוס, צ'יפס וזהו. מי שמחפש מנות בשר ימצא אותם במלונות שם השפע הוא עשיר במיוחד מהראשונות דרך הבשר ועד הקינוחים והלחמים. אין כל כך קינוחים במדגסקר, מבחינתם מתוק הוא חלק מהאוכל ולכו אוכלים פירות בכל רגע נתון. אבל כמובן שמצאנו מתוק בצורה של סופגניה מתוקה עטופה בדבש שעובדת נהדר לצד הקפה השחור המריר והמעולה .

אלכוהול מאד נפוץ באי, יש לא מעט מזקקות רום באי וכמעט בכל מלון הקוקטיילים כלולים בחוויה ולכן הפנטזיה של פינה קולדה אל מול הים תתגשם לכם גם פה.

קניות במדגסקר. אוסנת גואטהקניות במדגסקר. אוסנת גואטה

מהווניל ועד הרום | מה לקנות

נתחיל מהדבר הברור ביותר- ווניל, מדגסקר היא יצרנית ווניל גדולה ויש בה מגוון מרתק של מקלות ווניל מדהימים וריחניים, גדולים וקטנים. חשוב לבחור מקלות לחים ולא יבשים ולבדוק שאין תולעים. תתפלאו אבל דווקא בדוכנים הקטנים בכפרים מצאנו ווניל נהדר ויותר טוב מהשוק המרכזי.
מלבד הווניל שווה לקנות גרגירי פלפל מכל הסוגים שגם זה גידול מאד נפוץ באיזור, בצלצלי שאלוטס, שפע של מוצרי קש, רום במגוון טעמים שתמיד כיף להביא לחברים וכמון יילנג יילנג ממנו מייצרים שמנים, בשמים וסבונים.

רום במדגסקר. אוסנת גואטהרום במדגסקר. אוסנת גואטה

אם אתם פחות אוהבים שווקים הומי אדם ודוכני רחוב אז ההמלצה החמה שלי היא לגשת לכפר האמנים (Arts Village) שהוא חווית קניות מסודרת ושלווה שמשלבת בית קפה מעולה בתוך חנויות מתוקתקות שבכל אחת יש מוצר אחר כגון בגדי ים / שוקולדים / רום / יינות / ווניל וכד', הכל ארוז, נקי ומסודר וכמובן יקר יותר מדוכני הרחוב אבל עדיין לא יקר בכלל. כל שצריך לעשות זה לבחור מה בא לכם, לקבל פתק ולגשת לחנות הבאה ולבסוף לגשת לקופה הראשית עם כל הפתקים ולקחת את מה שבחרתם ולשלם. לא צריך לסחוב שום דבר.

איך מגיעים וכמה עולה

בחברת קאמינוס מציעים מגוון של חבילות נופש, הכוללות: טיסה ישירה, כולל כבודה, 7 לילות בריזורט 4 כוכבים על הים, על בסיס ארוחת בוקר והעברות החל מ - 1995€ לאדם בהרכב זוגי או טיולים מאורגנים הכוללים את הדיל הראשון כולל שפע של אטרקציות וסיורים החל מ- 2895€ לאדם בהרכב זוגי.
הטיסות הראשונות ייצאו בתאריכים: 4.11.12.24 | 11-18.12.24

המטבע המקומי, האריארי, חלש מול השקל הישראלי ולכן הרבה דברים יהיו יחסית זולים, מקבלים גם יורו ודולרים בהרבה מקומות. מומלץ להחליף בשדה או במלונות.

סים עדיף לרכוש מקומי כי חבילות הגלישה הישראליות לא ממש עובדות וגם האי-סים התגלה בעייתי לפרקים.

המלונות בנוסי-בה הם ברמה מאד גבוהה, בדיוק מה שחלמתם עליו כשחשבתם על חופשה טרופית, מרחבים שטופי כחול עם עצי דקל, מיטות נוח אל מול הים, חדרים בגובה הקרקע מטר מהים, שפע של ארוחות ופינוקים קולינריים, קוקטיילים, בריכה ענקית , ספא, חדר כושר ועוד.

מדגסקר היא שילוב של חופשת חלומות של בטן גב לצד טיול פראי ואקזוטי. לא משעמם שם ולו לרגע, טעים ויםה, יש פה הכל מהכל, נופים מרהיבים, חופים לבנים, ים כחול, טבע פראי, חיות נדירות, אוכל טעים וטרי ובעיקר אנשים מקסימים.

רום במדגסקר. אוסנת גואטהרום במדגסקר. אוסנת גואטה

הכותבת הייתה אורחת של חברת קאמינוס תיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרימדגסקרקאמינוס תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: