אא

תיירים יקרים: ניו זילנד משלשת את מס הכניסה למבקרים

מי שיבקש לטייל במדינה היפהפיה מלאת הטבע יידרש לשלם בכניסה 62 דולרים לאדם - פי שלושה מהסכום כיום. שר התיירות לא מודאג: "לא צופים פגיעה משמעותית בכמות התיירים הנכנסת"

ניו זילנד. מס נוסף על תיירים. צילום shutterstock ניו זילנד. מס נוסף על תיירים. צילום shutterstock

אם עד היום תיכנון טיול לניו זילנד היה נחשב ליקר ויוקרתי, עכשיו נוסף חסם משמעותי שעשוי לייקר עוד יותר את השהות באי המרוחק.

ממשלת ניו זילנד, באמצעות משרד התיירות והשימור, הודיעו באופן רשמי על התייקרות מס שימור הסביבה והתיירות הנגבים מכל תייר הנכנס למדינה, זאת במטרה להתמודד עם העלויות המתגלגלות אל כיסם של תושבי המקום.

ההתייקרות למעשה תשלש את דמי המסים המשולמים היום - העומדים על 21 דולרים (35 דולרים ניו זילנדים) כשהמס החדש יעמוד על 62 דולרים (100 דולרים ניו זילנדים).

"כוונות הממשלה רציניות בנוגע להגדלת כמות התיירים במדינה, ותיירות בינלאומית לוקחת חלק נרחב בכלכלת ניו זילנד, עם הכנסות מתיירים מעל 11 מיליארד דולר", אמר שר התיירות הניו זילנדי, Matt Doocey, "מאידך, תיירות בינלאומית מגיעה עם עלויות הנוגעות לקהילה המקומית, הנדרשת לשמר ולתחזק את מרכזי השימור הטבעיים שלנו".

לדבריו, משלמי המסים הניו זילנדים תורמים כיום קרוב ל-884 מיליון דולר בשנה, המועברים ישירות לענף התיירות והשימור, כולל קמפיינים לתיירות, שימור טבע ומחקרים.

לגביי סכום הגבייה שכאמור שולש במחירו, אמר שר התיירות: "המס החדש נותר תחרותי בהשוואה למדינות כמו אוסטרליה או אנגליה ואנחנו בטוחים שניו זילנד תמשיך להיתפס כיעד אטרקטיבי לתיירים מרחבי העולם. סכום של 100 דולר ניו זילנדי הוא, ברוב המקרים, פחות משלושה אחוזים מההוצאה הכללית של תייר במהלך שהותו בניו זילנד, כך שאנו לא צופים פגיעה משמעותית בכמות התיירים הנכנסת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ניו זילנדתיירות יתר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: