אא

שר האוצר למלונאים: "אם אין תיירים - מה אכפת לכם שיבוטל הפטור ממע"מ לתיירים"

נשיאות המגזר העסקי נפגשה עם השר סמוטריץ', וכך הוא השיב כאשר מנכ"לית התאחדות המלונות, סיון דטאוקר, אמרה לו שזה לא יעזור לתקציב החירום

מלונות אילת (צילום: SHUTTERSTOCK) מלונות אילת (צילום: SHUTTERSTOCK)

כדי להבין עד כמה הממשלה מנותקת ממה שקורה בשטח, צריך לקרוא היטב את מה שאמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כאשר נפגש עם נשיאות המגזר העסקי בשבוע שעבר.

שר האוצר אמר בצורה מפורשת שהוא בעד ביטל הפטור ממע"מ לתיירים, שקיים כיום. מי שנכח במפגש מספר, כי כאשר מנכ"לית התאחדות המלונות, סיון דטאוקר אמרה לו בתגובה "מה זה יעזור לתוכנית תקציב החירום? הרי אין ממילא תיירים". השר סמוטריץ' השיב לדברים ואמר "אם אין תיירים - מה אכפת לכם".

מנכ"לית התאחדות המלונות אמרה לשר האוצר בתגובה כי הדבר "ימנע מאיתנו התאוששות סבירה".

המצב כיום הוא שתיירים המגיעים לישראל פטורים מתשלום מע"מ על לינות במלונות, השכרת רכב ושירותים נוספים. פקידי האוצר כבר להכניס את ביטול הפטור כבר במסגרת חוק ההסדרים בחודש מרץ 2023, אך ברגע האחרון ובלחץ של נשיאות המגזר העסקי ושר התיירות חיים כץ, הביטול הוצא מחוק ההסדרים.

באוצר טענו בזמנו כי הדבר לא יפגע בהגעת התיירים לישראל ומנגד יכניס לקופת המדינה כ-2 מיליארד שקל בשנה.

גם אילת על הכוונת

כעת, לאחר 7.10.2023 כאשר התיירים הפסיקו להגיע לישראל, וההערכות הן כי התיירות לישראל תתחיל להתאושש בשנת 2026, העוסקים בענף התיירות מדברים על המשך פגיעה אנושה בענף שגם ככה מקרטע, ובהנחה שהמלחמה אי פעם תסתיים וירצו להחזיר את התיירות לישראל, בוודאי שזה לא יקרה בהעלאת המע"מ ושירותי התיירות בישראל שגם ככה נחשבים ליקרים.

פקידי האוצר גם מדברים על ביטול הפטור ממע"מ בעיר אילת, שרק בחודשים האחרונים חזרה להתאושש, לאחר שבתחילת המלחמה שהו בה בעיקר מפונים מה שפגע קשות בעסקים בעיר.

ברור לכל כי ביטול פטור ממע"מ באילת יפגע באטרקטיביות שיש לעיר התיירות מבחינת הנופשים הישראלים שבעלי העסקים בעיר מאוד נהנים מהם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מע"מתיירות נכנסתאילת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: