אא

רשות שדות התעופה: יש לדחות עתירה נגד ג'יימס ריצ'רדסון והיינמן

לאחר שהוגשה עתירה מנהלית  נגד רשות שדות התעופה וג'יימס ריצ'רדסון להפעלת החנויות במעבר נהר הירדן ובגין, הרשות מגיבה: אין דבר וחצי דבר בעתירה וכל כולה, מבוססת על משאלות ליסה של העותרת"

נתב"ג. צילום: פספורטניוז נתב"ג. צילום: פספורטניוז

רשות שדות התעופה בתגובתה לבית המשפט המחוזי מבקשת לדחות את העתירה המנהלית שהגישו חברת Duty Free Americas בבעלות משפחת פאליק (סיימון פאליק בעלת ווילה בירושלים בה שהתה בעבר משפחת נתניהו) נגד רש״ת, רשות התחרות, ג'יימס ריצ'רדסון , היינמן JR להפעלת חנויות במעבר נהר הירדן ובגין.

כפי שפרסמנו, העותרות ביקשו מבית המשפט שהמכרז למכירת מוצרי מכס במוספי הגבול היבשתיים בגין ונהר הירדן יתוקן כך "שההצהרה תחול גם על מכרזים קודמים של הרשות, באופן שבו המציעים במכרז יידרשו להצהיר כי לא תיאמו הצעות במכרזים קודמים של הרשות".

נגד רשות שדות התעופה נטען בין השאר כי: "התנהלות הרשות לוקה בחוסר סמכות, חוסר סבירות קיצוני תוך הפעלה שערורייתית של שיקול הדעת המנהלי ומבלי שהובאו בחשבון שיקולים עניינים המתחייבים בנסיבות העניין".

הרשות בתשובתה לבית המשפט באמצעות עורכי הדין אסף שובינסקי וענבר חסון טוענת כי: "אין דבר וחצי דבר בעתירה וכל כולה, מבוססת על משאלות ליבה של העותרת, אשר מקשטת אמנם את העתירה בנוצות של שמירה על התחרות, אך מטרתה אחת היא לפגוע בתחרות במכרז ולמנוע מג'יימס ריצ'רדסון והיינמן להתמודד בו".

עוד מציינת הרשות בתשובתה כי: "הרשות אינה יכולה לבסס הליך משפטי או החלטה מנהלית כלשהי על פסק הבוררות (או פסק הדין שמאשרו), והיא נדרשת לתשתית עובדתית מבוססת, על מנת לקבל החלטה בעניין".

כמו כן מבקשת הרשות מבית המשפט בנוסף לדחיית העתירה והבקשה ולחייב את העותרת בהוצאותיה של הרשות ובשכר טרחת עורך דין.

Duty Free Americas בבעלות משפחת פאליק מחזיקה ומפעילה, בין היתר, את רשת חניות הדיוטי פרי הגדולה באמריקה, עם למעלה מ-250 חנויות בנמלי התעופה ומעברי גבול. בנוסף, קבוצת פאליק היא בעלת המותג הצרפתי כריסטיאן לקרואה ומותגי בישום וקוסמטיקה וכן פועלת היא בתחום האלכוהול והיין בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: