SWISS מבהירה: המחלקה הראשונה החדשה במטוסי A330 גורמת לבעיית איזון במטוס
המושבים החדשים של המחלקה כבדים מדי וגורמים לבעיות שיווי משקל במטוס. חברת התעופה מתכננת לתקן את מרכז הכובד במטוס שנפגע עקב כך החל בעונת החורף הבאה
בהסבר מנומק מבהירה חברת התעופה השוויצרית את הבעיה ומציינת כיצד היא מתכוונת להתמודד איתה.
עפ"י החברה, "ישנה מגמה בענף התעופה לספק לנוסעים יותר פרטיות במחלקה ראשונה ובמחלקת עסקים". כתוצאה מכך, המושבים שם הופכים כבדים יותר בהשוואה לעבר.
במקביל, המושבים במחלקת תיירים הופכים קלים יותר, וההבדל הזה במשקל מוביל לשינוי במרכז הכובד במטוסים. מכיוון שמחלקה ראשונה ומחלקת עסקים ממוקמות בדרך כלל בקדמת המטוס, "אף" המטוס הופך להיות כבד יותר.
מטוסים מסוימים מושפעים במיוחד מהפיתוח של המבנה הזה, ובמיוחד מדובר במטוס A330-300.
"ישנן דרכים שונות לגשת לסוגיית חלוקת המשקל הזו. SWISS החליטה להישאר נאמנה להבטחתה ולשאיפתה להיות חברת תעופה פרמיום, על ידי התחייבות לשמור על תא הנוסעים במחלקה הראשונה שלה בצי המטוסים לטווח ארוך", ומבהירה את האפשרויות השונות לפתרון הבעיה, כשההחלטה הסופית שהתקבלה היא התקנת לוחות עופרת לאיזון המטוס, ומסבירה ש"התקנה קבועה לוויסות משקל היא בלתי נמנעת במקרה זה".
לוחות העופרת אומנם מוסיפים משקל, מה שמגדיל את צריכת הדלק ואת פליטת ה-CO2, אך "יש לתאם את רצונות הלקוח, היעילות הכלכלית והתאימות הסביבתית ואנחנו פועלים באזור המתיחות הזה".
SWISS מציינת כי הקונספט החדש של מחלקה ראשונה בשם "SWISS Senses" אמור להיות מוצג במטוסי SWISS החל משנת 2025, וקונספט הסוויטות החדש עם תאים משלו מבטיח "פרטיות מוחלטת" לנוסעים בטיסות ארוכות טווח.
השיפוץ של חללי תא מטוס האיירבוס A330-300 יתחיל בחורף 2025/2026.