אא

מעברי הגבול עם ירדן – כרוניקה של הסלמה

פיגוע הירי בו נרצחו שלושה ישראלים במעבר הגבול אלנבי הוא המשך לעלייה באירועי ההברחה של נשק וסמים שנתפסו במעברים מאז ה-7 באוקטובר. גם במסוף "רבין" באילת התמודדו מאז תחילת המלחמה עם הסלמה בכמות הניסיונות

צילום אילוסטרציה: shuterstock צילום אילוסטרציה: shuterstock

מעבר אלנבי המפריד בין ישראל לירדן נחשב לאחד ממסופי הגבול הרגועים יותר מבחינה בטחונית ופלילית, לפחות עד ל-7 באוקטובר.

הפיגוע הרצחני הבוקר שעלה בחייהם של שלושה ישראלים, הוא השיר בשורה ארוכה של אירועים פליליים ובטחוניים שנרשמו במהלך השנה האחרונה במעברי הגבול עם ירדן - מעבר אלנבי ומעבר "רבין" הסמוך לאילת. השקט היחסי הופר מזמן.

בזמן שעדיין נערכות בשטח חקירות על מנת להבין כיצד הצליח המחבל להחדיר נשק חם למתחם, מאבטחי מעבר הגבול התמודדו בתקופה האחרונה עם ניסיונות רבים של הברחות – בעיקר סמים ונשק.

בסוף שנת 2023 נעצרו במקום שתי פלסטיניות שברשותן 4 ק"ג של סמים מסוג קפטגון.

בחודש ינואר השנה נעצרו במעבר הגבול ע"ש רבין המפריד בין ירדן לישראל, למעלה מ-10 ק"ג של סם מסוג מריחואנה, אותו ניסו להסליק שני חשודים מאיזור הפזורה הבדואי שנעצרו.

בחודש פברואר השנה נרשם במעבר רבין אירוע חריג במיוחד, לאחר שלוחמי יחידת מג"ן של המחוז הדרומי ועובדי המכס באילת, סיכלו הברחה של 4 אקדחי גלוק שהוסלקו ברכב שהגיע מירדן לישראל. 2 חשודים, תושבי הישוב אבו קרניאת ויפו, נעצרו לחקירה.

חודש יוני היה גם הוא עמוס במיוחד באירועים פליליים. ב-17.6 נתפסו במעבר הגבול באלנבי 19.7 ק"ג של חומר החשוד כסם, שהצטרף לחמישה אירועים שונים מתחילת החודש.

ב-4.7 השנה, במהלך בידוק של בודקי המכס במעבר "רבין", אותרו ברכב שניסה להיכנס אל תוך תחומי הארץ מירדן, 5 אקדחים מסוג "גלוק" ומחסניות שהוסלקו ברכב. נהג הרכב, בשנות ה- 40 לחייו, תושב היישוב שגב שלום, נעצר לחקירה.

בחודש אוגוסט נרשם שיא במעבר רבין, כשבמהלך סוף שבוע אחד נעצרו שלושה ניסיונות של הברחת סמים במעבר הגבול במשקל מצטבר של כ-85 ק"ג סמים המוערכים בשווי של כ-2 מיליון שקלים.

מדובר בשלושה מקרים שונים, בעלי דפוס פעולה אחד: רכב שעושה דרכו מירדן לישראל ובו מוסתרים היטב סמים במקומות שונים, מעורר את חשדם של בודקי המכס ונעצר לבדיקה שגרתית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מעבר אלנבימעבר רביןירדן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: