אא

"הפצצה המתקתקת" של מלונות אילת

כ-2500 עובדים מירדן המועסקים במלונות באילת נכנסו גם היום למרות הפיגוע אתמול (א׳). בענף המלונאות מזהירים כי אם מעבר הגבול ייסגר לתקופה ממושכת, המלונות באילת המתבססים על אותם עובדים, עלולים לקרוס

אילת. צילום: 123rf אילת. צילום: 123rf

לאחר הפיגוע אתמול (א׳) במעבר אלנבי, הוכנסו הבוקר כ-2,200 עובדים ירדנים לאילת ופוזרו בבתי המלון בהם הם עובדים.

בעקבות מאמצים של גורמים רבים, במשרד החוץ אינם מעוניינים לפגוע בהסכם השלום עם ירדן וכמובן, מעוניינים שהעובדים הירדנים ימשיכו להגיע כרגיל לעבודתם במלונות אילת.

כאמור, העסקת העובדים הירדנים בישראל היא חלק מהסכם השלום, אך הנושא רגיש והיעדר העובדים הירדנים עלול לגרום לקריסת המלונות.

בסך הכול, במלונות אילת מועסקים כיום כ-2,500 עובדים ירדנים, כאשר מדי יום נכנסים ועובדים במלונות אילת כ-2,200 עובדים (עקב חופשות, מחלות וכד').

מזה תקופה ארוכה שגורמים שונים מזהירים כי יש סיכון בתלות מוחלטת באותם עובדים ירדנים ובענף המלונאות מתריעים כבר זמן רב, שהעיר אילת חייבת להתבסס גם על עובדים זרים ממדינות נוספות.

כך למשל, במקרה של פיגוע נוסף חלילה, ייתכן כי יוחלט על סגירת מעברי הגבול עם ירדן לתקופה ממושכת, דבר אשר ישתק את המלונות באילת. למעשה, במצב שכזה כ-70% מהמלונות באילת לא יוכלו להמשיך לתפקד באופן סדיר. לכן, בענף המלונאות חוזרים ומציינים כי יש צורך דחוף להביא עובדים זרים ממדינות נוספות ולא להמתין למצב חירום שכזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילתירדן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: