צניחת הלואו קוסט בנתב״ג: רק כ-6.5% מהפעילות הכוללת מתחילת השנה
בשמונת החודשים הראשונים של השנה החברות הטיסו יחד 615,735 נוסעים בלבד, לעומת 3,297,766 מיליון נוסעים בשנת 2023. כל הנתונים בפנים
התעופה בישראל השתנתה מאז השבעה באוקטובר.
חברות זרות רבות ומשמעותיות הפסיקו להפעיל טיסות לנתב״ג, בעוד חלקן נשארו פה לאורך כל התקופה.
חלק אחר מחברות התעופה חזר ושוב הפסיק וחזר, או האריך את אי החזרה לתקופה ארוכה יותר, למשל, חברות התעופה האמריקאיות שאינן מתכננות לחזור ולהפעיל טיסות לת״א בחצי השנה הקרובה.
אחד הסיפורים היותר מרכזיים שמשפיעים בין היתר גם על הטיסות מנתב״ג ומחיריהן, הוא חברות הלואו קוסט, שעד השבעה באוקטובר היו בצמרת בנתב"ג.
מתחילת השנה הזו, שלושת חברות הלואו קוסט: וויזאייר, ריינאייר, איזי ג'ט הטיסו יחד 615,735 נוסעים בלבד.
וייזאייר, הטיסה את רוב הנוסעים עם 528,316 נוסעים, 5.64% מסך הפעילות בנתב"ג.
רינאייר, עם 77,058 נוסעים בלבד שמהווים 0.82% מהפעילות בנתב"ג.
איזי ג'ט, עם 10,361 נוסעים המהווים רק 0.11% מהפעילות בנתב"ג.
סך הכל, עברו בשמונת החודשים הראשונים של השנה 9,359,288 מיליון נוסעים בנתב"ג, לעומת 16,708,922 מיליון נוסעים בכל 2023.
בשנת 2023, שלושת ענקיות הלואו קוסט הטיסו 3,297,766 מיליון נוסעים:
וייזאייר הטיסה 1.724,374 מיליון נוסעים, שמהווים 10.32% מהפעילות בנתב"ג, ירידה של כ-69.30%.
רינאייר הטיסה ב-2023 1.001,974 מיליון נוסעים, שמהווים 5.99% מהתנועה בנתב"ג, ירידה של 92.30%.
ואילו איזי ג'ט הטיסה 571,418 נוסעים שמהווים 3.41% מהתנועה שהייתה בנתב"ג, ירידה של 98.18% .
השורה התחתונה, נתח השוק של חברות הלואו קוסט מתחילת השנה בנתב"ג, 6.57% לעומת 19.72% בשנת 2023.