אא

אוגוסט שחור לתיירות בת״א: תפוסת המלונות בשפל

תפוסת חדרי המלון בת"א רבתי ירדה משמעותית, בין היתר בעקבות בעקבות האיום האיראני ו"תקופת ההמתנה" שהרחיקה שוב חברות תעופה זרות מישראל, מה שהוביל לירידה חדה בתיירות הנכנסת. הנתונים המלאים בכתבה

רצועת חוף מלונות תל אביב. צילום: Shutterstock רצועת חוף מלונות תל אביב. צילום: Shutterstock

חודש אוגוסט הוא - בשנים רגילות ושגרתיות - העמוס ביותר, היקר ביותר, המלא ביותר והשמח ביותר שיש לעונת התיירות הישראלית להציע. השמש, הים, מלונות היוקרה לצד מתחמי הצעירים והמשפחות, האוכל האיכותי והשירות המוקפד הם כל מה שתייר - זר או ישראלי משלנו - צריכים.

אוגוסט 2024 היה שונה בכל קנה מידה היסטורי. לאחר חיסולו של איסמעיל האנייה בטהראן עברה ישראל למצב "המתנה", שהביא לעזיבתם שוב של חברות תעופה זרות שחששו ועדיין חוששות לנחות בנתב"ג. המומנטום שכבר החל להיבנות בחודש יולי הרגוע באופן יחסי, היה כלא היה ובוודאי שלא המשיך אל חודש אוגוסט.

התיירות בתל אביב רבתי ספגה ירידה חדה בחודש אוגוסט 2024, עם תפוסת חדרים של 54% בלבד, כך לפי נתונים שפירסמה היום התאחדות מלונות תל אביב.

תפוסת החדרים בתל אביב רבתי עמדה באוגוסט על 54% בלבד. (לעומת 66% ביולי) – 52% בתל אביב , 65% בהרצליה.

הסיבות, כאמור, נובעות בעיקר בהפחתה משמעותית של כניסות תיירים (בעלי דרכונים זרים) לארץ בשל ירידה דרסטית בהיצע טיסות/ מושבים, בהתאמה לעליה במחירי טיסות קיימות. תוסיפו את החשש הבטחוני ותקבלו ביטולים ובקשות רבות לדחיית הטיול, בעיקר בקרב קבוצות מאורגנות.

גורם נוסף שהביא לירידה בתפוסת החדרים נמצאת בגל עזיבה נוסף של מפוני יישובי הדרום מהמלונות במהלך החודש, בשל סיום ההסכם עם המדינה לתושבי הדרום ומציאת פתרונות דיור חלופיים של רבים אחרים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הצרפתים באים, האמריקאים הרבה פחות

לעומת תיירות החוץ שספגה מכה קשה, תיירות הפנים, במספרים אבסולוטיים נשארה דומה, אם כי לא המשיכה לטפס כמצופה לרב בחודש אוגוסט.

לינות ישראלים היוו 78% מסך הלינות (74% בתל אביב, ולמעלה מ-90% בהרצליה ורמת גן).

לינות התיירים היוו 22% מסך הלינות בחודש (לעומת 26% ביולי - כלומר מגמת הגידול נעצרה). באופן מובהק ויוצא דופן, הלינות של צרפתים היוו 50% מסך לינות התיירים בתל אביב רבתי. עם כ 38,500 לינות לעומת 10,500 ביולי.

בעוד שנתח הלינות של אמריקאים, לראשונה ירד באופן דרסטי ל- 23% בלבד, עם כ-18,000 לינות לעומת כ-46,000 ביולי.

הירידה הדרמטית נובעת בין השאר מהפסקת הטיסות של כל החברות האמריקאיות לארץ, חשש צרכנים וביטול של הגעות מתוכננות רבות של בודדים וקבוצות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות בתל אביב רבתי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: