אא

איפה אוכלים, מבלים וישנים בזיכרון יעקב? קפצנו לבחון מקרוב

בזיכרון יעקב תוכלו לאכול בבר קוקטיילים בשרי או בית קפה טבעוני; ליצור ולצבוע כלי קרמיקה תוך חיבור עמוק לעצמכם; וללון במבחר בתי מלון בוטיק, כולל כאלו שממוקמים ממש על המדרחוב, מציעים בר יין חופשי או מאפשרים שינה במערה קרירה

ארנציני חצילים, וקוטיילי לונדון איי וניו יורק סאוור ב-Verre Bar. צילום: אירה מקיינקו ארנציני חצילים, וקוטיילי לונדון איי וניו יורק סאוור ב-Verre Bar. צילום: אירה מקיינקו

בימים אלו של חוסר ודאות ישראלים רבים מעדיפים לנפוש דווקא במרכז הארץ. אחת מהפנינים האלו היא המועצה המקומית זיכרון יעקב, שכמו שהיא יפה - כך היא גם מרתקת.

ניתן לבלות בה מספר ימים בנעימים ובשלל פעילויות, ובהמשך לכתבת בילוי בזיכרון יעקב עם הילדים - בחרתי עוד כמה אטרקציות שיש לעיר הזו להציע.

בר היין החופשי במלון הבוטיק והיין זמארין. צילום: אירה מקיינקובר היין החופשי במלון הבוטיק והיין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

מה אוכלים בזיכרון יעקב?

בית הקפה "משיגנע" - ממש לא רק לטבעונים

עיקר הבילוי שלנו יתרכז במדרחוב האייקוני של זיכרון יעקב, ואת הבוקר נתחיל בבראנץ' חלומי בבית הקפה "משיגנע". הוא הוקם ממש לאחרונה בידי ורד רשף ודריה ליינובה, לאחר שהן ניהלו יחד פוד-טראק במעיין צבי. תמיד היה להן את החלום לפתוח יחד בית קפה טבעוני וכשר, והן בנו את משיגנע מאפס. ידן ניכרת בכל, בין אם זה הריהוט, קישוטי הקיר ואפילו הצביעה. ואין פלא שהעיצוב כל כך מזמין, היות ורשף עסקה בעברה גם בעיצוב בתים.

בית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקובית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקו

אם אתם מהאנשים שטבעונות או כשרות מרתיעים אותם, תמשיכו לקרוא בכל זאת, כי ממש חבל שתפספסו. התפריט במשיגנע הוא לא פחות מיצירת אמנות, ועליכם להגיע אליו עבור החוויה הקולינרית. זה נכון, תמצאו בו מנות ש"מחקות" מאכלים מהחי (ולטעמי מצליחות להתעלות עליהם), אבל תמצאו גם הרבה מנות טעימות, מקוריות ומגניבות בפני עצמן.

אפרטיף קוויאר ואפרטיף סלק במשיגנע. צילום: אירה מקיינקואפרטיף קוויאר ואפרטיף סלק במשיגנע. צילום: אירה מקיינקו

בתור מנות הפתיחה והמנות העיקריות אכלנו פשטידת בצל נהדרת ואוורירית ללא גלוטן (שממש לא הרגישה כמו מאפה ללא גלוטן); ברוסקטה פטריות עם 3 סוגי פטריות, גבינת שמנת-כמהין ובצל מקורמל; אפרטיף קוויאר אדום על חמאה, שהיה אחת המנות האהובות והמפתיעות ביותר מבחינתנו; ברוסקטות עם סלק, גבינת שמנת, בצל מוחמץ עם סומאק, גבינת פטה שקדים עם עשבי תיבול וטיפת בלסמי; פוקאצ'ה עם לאבנה, סלק, שום קונפי ושקדים מולבנים; ומנה שהיא שילוב תרבויות מקורי במיוחד - כיסונים ממולאים בבורש עם עיטור גספצ'ו, שמונחים על לאבנה עם נגיעות שמן זית וזעתר.

בית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקובית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקו

ובתור חובבת מתוקים מושבעת, בעיני הקינוחים ראויים לכתבה שלמה משל עצמם. מאפי השמרים שמוכנים במקום בידיים הכישרוניות של ורד פשוט נהדרים. טעמתי אותם עם שניים מתוך מגוון סוגי מילויים - מאפה פיסטוק וחלבה מעולה, ועוגת שמרים עם ממרח לוטוס ואגוזי לוז שהייתי שמחה לפתוח איתה כל בוקר. ויש גם מוס שוקולד עם פירות שלא מרגיש "פרווה" בשום צורה, ועוד המון קינוחים מתחלפים שעליי לחזור ולטעום.

קינוחים בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקוקינוחים בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקו

בגזרת השתייה לגמתי את הגרניטה קפה, וחובבי החלב הצמחי והרגישים ללקטוז מביניכם ישמחו לגלות שבשגרה ניתן לבחור בין הרבה סוגי חלבים, ולא להסתפק רק בסוג אחד.

ברוסקטת הפטריות בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקוברוסקטת הפטריות בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקו

כל האוכל מוכן במקום בידי דריה וורד, ויש גם מנות ספיישל בהתאם להשראת השפית והקונדיטורית. זו חוויה קולינרית נפלאה לכל אחד, והיכולת של שתיהן לשלב גם טבעונים וגם שומרי כשרות בכל הכיף הזה ממש ראויה להערכה. הישיבה במקום ממש כייפית, האווירה טובה והיחס חם ומחבק. והאוכל נהדר ומפנק מאוד, מה שהופך את משיגנע לאחד מבתי הקפה המיוחדים והטעימים ביותר שביקרתי בהם.

ברוסקטת הפטריות בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקוברוסקטת הפטריות בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקו

הפרטים היבשים
כתובת: רח' המייסדים 41, זיכרון יעקב (על המדרחוב)
שעות פתיחה: א'-ה' בין השעות 7:30-22:00, יום ו' בין 7:30-15:00. המטבח נסגר שעה לפני הסגירה.
כשר פרווה, יש תעודת כשרות.

ברוסקטת הפטריות תהליך הכנת עוגת השמרים בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקוברוסקטת הפטריות תהליך הכנת עוגת השמרים בבית הקפה משיגנע. צילום: אירה מקיינקו


"Verre Bar" - בר קוקטיילים בשרי וכשר

לפני כחצי שנה השף עידן חן פתח בר כשר ובשרי בזיכרון יעקב, אליו מגיעים מכל הסביבה, כולל פרדס חנה וחדרה. תמצאו בו מנות בשריות, צמחוניות, קוקטיילים מיוחדים של המקום ועוד המון סוגי אלכוהול.

Verre Bar. צילום: אירה מקיינקוVerre Bar. צילום: אירה מקיינקו

אהבתו של עידן חן לבשר ואלכוהול ניכרת בכל המנות, עם הקוקטיילים הייחודיים והטעימים ושימוש בבשר טרי ואיכותי. הכל נעשה טרי ובמקום, מלבד טבעות הבצל והצ'יפס שנרכשים מראש - וזה כולל את כל הלחמים, הליקרים, הבשרים וכל שאר המנות.

קוקטייל אפל דרים וארנצ'יני חציל. צילום: אירה מקיינקוקוקטייל אפל דרים וארנצ'יני חציל. צילום: אירה מקיינקו

טעמתי מספר קוקטיילים, והם היו מצוינים אחד אחד. אני ממליצה על קוקטייל ה"לונדון איי", שהוא קוקטייל קיצי ופירותי על בסיס ג'ין; וגם על "אפל דרים" המרענן, שכולל תמצית קוקוס וקיווי, וודקה, מיץ לימון ומיץ תפוחים. חובבי היין האדום ייהנו מאוד מה"ניו יורק סאוור", שנותן טוויסט לוויסקי סאוור המוכר ומגיע עם שכבת יין אדום. גם קוקטייל הברד "גומי גם", שמבוסס על טקילה וגלידת סורבה, מושלם לאוהבי הקוקטיילים המתוקים והחמצמצים - וניתן להזמינו גם בגרסה נטולת אלכוהול. באופן כללי, תוכלו לקבל המלצה על קוקטייל על בסיס הטעם האישי שלכם, וממה שטעמתי - הכל ממש מוצלח.

ברוסקטות אסאדו, קרפצ'יו, ארנציני חצילים, וקוטיילי לונדון איי וניו יורק סאוור. צילום: אירה מקיינקוברוסקטות אסאדו, קרפצ'יו, ארנציני חצילים, וקוטיילי לונדון איי וניו יורק סאוור. צילום: אירה מקיינקו

בגזרת האוכל תמצאו ברוסקטות אסאדו משפונטרה, המבורגר ביתי עם ביצת עין, המבורגר צמחוני, ג'בטה צמחונית עם אנטיפסטי, ועוד. מנת הפתיחה ארנצ'יני חצילים שמוגשת עם סלסת עגבניות וטחינה היא מנה נהדרת, גם למי שלא כל כך מתחבר לחצילים כמוני.

המבורגר עם ביצת עין ב-Verre Bar. צילום: אירה מקיינקוהמבורגר עם ביצת עין ב-Verre Bar. צילום: אירה מקיינקו

מנת חלוקה חזקה נוספת היא הקרפצ'יו, שעשוי מפילה בקר בהזמנה מיוחדת ולא מסינטה, והוא ממש פרשי וטעים. ויש גם סלט ענקי וטעים שכולל מיקס עגבניות, זיתי קלמטה, עגבניות מיובשות, שקדים וקרוטונים. ולחובבי המסורת, בימי שישי מוגש גם שניצל בחלה.

סלט העגבניות ב-Verre Bar. צילום: אירה מקיינקוסלט העגבניות ב-Verre Bar. צילום: אירה מקיינקו

האווירה במקום ברמה גבוהה מאוד, מקצועית ואלגנטית. הבר מתאים למפגש עם חברים, בילוי זוגי רומנטי, ערב חברה או אירוע משפחתי מיוחד.

קוקטייל גומי גם ואפל דרים. צילום: אירה מקיינקוקוקטייל גומי גם ואפל דרים. צילום: אירה מקיינקו

הפרטים הטכניים
כתובת:
השמורה 1, זיכרון יעקב
שעות פתיחה: ימים א'-ה' בין השעות 11:30-00:00, יום ו' 11:30-15:00.
כשר בשרי, יש תעודת כשרות
יש חנייה? חנייה של המתחם

Verre Bar. צילום: אירה מקיינקוVerre Bar. צילום: אירה מקיינקו


מה עושים בזיכרון יעקב?

את הבילוי המלא בעיר תוכלו לראות כאמור בכתבת בילוי בזיכרון יעקב עם הילדים (ולא רק עם הילדים!), אבל חשוב לי להציג עוד מקום קסום אחד של תרפיה ויצירה. קרן אור דובינסקי מ"כלים לחיים" תעניק לכם כלים בכל המישורים - גם במישור הפיזי, של יצירת כלי קרמיקה במסגרת סדנאות פרטיות; וגם במישור הרגשי וההתפתחותי. להגדרתה, קרן אור "מלווה אנשים להיכרות עם הנשמה שלהם".

קרן אור דובינסקי. צילום: אירה מקיינקוקרן אור דובינסקי. צילום: אירה מקיינקו

היא עוסקת בייעוץ זוגי, טיפול באמנות וטיפול ב-NLP, והקירות בסטודיו שלה עמוסים בתעודות מההכשרות השונות שלה. הסדנאות של קרן אור מוכרות במסגרת המענק לאנשי ונשות המילואים בתור טיפול זוגי, היות והיא גם יועצת זוגית ומטפלת בטראומה. ובעת שתגיעו אליה לזמן איכות זוגי, תוכלו ליצור יחד כלים מקרמיקה, או לצבוע כלים קיימים.

קרן אור דובינסקי - כלים לחיים. צילום: אירה מקיינקוקרן אור דובינסקי - כלים לחיים. צילום: אירה מקיינקו

אחד הפרויקטים המרגשים ביותר של קרן אור, שהתרגשתי לקחת בו חלק, הוא "כוס ישועות". קרן יצרה ספלים עבור החטופים, כדי שיהיה להם מתוך מה לשתות כאשר השפע יגיע והם ישובו. כל מבקריה מוזמנים לצבוע את אחד הספלים האלו כראות עיניהם, ואנחנו לקחנו חלק בפרויקט באהבה רבה ותוך מחשבה על התחזית האופטימית הזו.

התרומה שלנו לפרויקט כוס הישועות. צילום: אירה מקיינקוהתרומה שלנו לפרויקט כוס הישועות. צילום: אירה מקיינקו

בנוסף לטיפולים הזוגיים, קרן אור דובינסקי מעבירה גם סדנאות יצירה גדולות יותר, לחברות ועסקים. ניתן לארח בסטודיו עד 25 איש, ובין המבקרים האחרונים תמצאו חברות כמו Wix ואפל.

צביעת כלי קרמיקה. צילום: אירה מקיינקוצביעת כלי קרמיקה. צילום: אירה מקיינקו

איפה מתארחים בזיכרון יעקב?

"בוטיק 49" - אירוח בוטיק מכל הלב

היצע המלונות של זכרון יעקב עשיר ומגוון. נתחיל ב"בוטיק 49" שממוקם על המדרחוב, ומנוהל בידי ארז קלינג ובתו רוני קלינג. זה מלון עם לובי צנוע ושני אגפים עם סוויטות עצומות ומפנקות - שכוללות ג'קוזי, מכונת קפה מקצועית, מרפסת, אינטרנט אלחוטי, מקרר, טלוויזיה, פינות ישיבה ועוד הרבה פינוקים. בהמשך, המתחם יכלול גם ספא עם בריכת זרמים לרווחת המתארחים ומבקרי המדרחוב. למרות שזיכרון יעקב שקטה ובטוחה גם בזמן מלחמה, בתקופה זו חשוב שתדעו שיש מרחב מוגן לכל חדר, ממ"ד קומתי וחניון תת קרקעי לאורחי המקום שמשמש גם כמקלט. אלמנט חשוב נוסף הוא שבית המלון מונגש, ומציע מעלית וחדר שנגיש גם לכיסאות גלגלים.

רוני מבוטיק 49. צילום: אירה מקיינקורוני מבוטיק 49. צילום: אירה מקיינקו

בוטיק 49. צילום: אירה מקיינקובוטיק 49. צילום: אירה מקיינקו

הכל מעוצב בטוב טעם, עם הרבה סטייל, מוצרים איכותיים ותשומת לב רבה לחוויה של המתארחים. ניתן להשכיר את חדרי המלון גם במסגרת יום גיבוש של חברות הייטק - הוא כולל חדר אירוח שמשמש גם כחדר ישיבות, וניתן לאכלס בכל חדריו עד 22 עובדים. חלק מהיופי של זכרון יעקב הוא הרעות והתמיכה בין העסקים, וחברות גדולות יותר יכולות להזמין בשיתוף פעולה גם חדרים בבית המלון "הגפן" (עליו תכף נדבר) וכך לארח כ-30-40 עובדים.

יש גם ג'קוזי חיצוני שמשקיף לים. צילום: אירה מקיינקויש גם ג'קוזי חיצוני שמשקיף לים. צילום: אירה מקיינקו

בוטיק 49. צילום: אירה מקיינקובוטיק 49. צילום: אירה מקיינקו

"הצימר החברתי" שתומך בחיילים בודדים

בבעלות המשפחה גם העסק "צימרוני" שכולל צימרים שממוקמים ממש על המדרחוב, שתוכלו להתארח בהם גם עם חיות המחמד (בתיאום מראש). ויש גם עסק נוסף, בו מתבטא עוד יותר הלב הרחב של משפחת קלינג - "הצימר החברתי", שהוא יוזמה התנדבותית של רוני. זהו צימר שמיועד לחיילים בודדים ובני משפחתם, שמתארחים בו בחינם במהלך הסופ"ש, ועסקי זיכרון יעקב מפנקים אותם. על מנת לתמוך בתרומה זו, באמצע השבוע הצימר המקסים הזה מושכר כרגיל ותוכלו להתארח גם בו.

הצימר החברתי. צילום: אירה מקיינקוהצימר החברתי. צילום: אירה מקיינקו

לישון במערה עתיקה בבית המלון "הגפן"

"הגפן", בבעלות ניצן פינס, משמש גם כגן אירועים יפהפה וגם מציע אפשרויות לינה מגניבות. הוא פתוח קצת יותר משנה, ומציע חוויית אירוח מיוחדת במינה. מלבד החדרים הרגילים, שגם הם מעוצבים היטב ומאובזרים טכנולוגית (כולל טלוויזיה מסתובבת מגניבה), הוא מציע 2 "חדרי מערה" ייחודיים. החדרים ממוקמים מתחת לאדמה, ותוכלו לישון כשקירות המערה סביבכם - וממצאים ארכיאולוגיים לצד מיטתכם. זו חוויה ממש ייחודית שילדים מתלהבים ממנה בטירוף, וזה קונספט מגניב גם בעיני.

חדר המערה בבית המלון הגפן. צילום: אירה מקיינקוחדר המערה בבית המלון הגפן. צילום: אירה מקיינקו

בית המלון הגפן. צילום: אירה מקיינקובית המלון הגפן. צילום: אירה מקיינקו

חדר המערה בבית המלון הגפן. צילום: אירה מקיינקוחדר המערה בבית המלון הגפן. צילום: אירה מקיינקו

מלון היין "זמארין"

במרחק הליכה קצרצרה מהמדרחוב ממוקם מלון הבוטיק הוותיק יותר, "זמארין". הוא מהווה בועה שקטה למבוגרים בלבד, ומלבד חדרים מלאי סטייל הוא כולל גם בר יין חופשי עם נשנושים, שמציע יינות ישראליים, קפה ותה - וגם ספא עצמאי (שניתן להגיע אליו גם מבלי להתארח במלון) שמשמש בעת הצורך גם כמרחב מוגן מרגיע במיוחד.

מלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקומלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

מלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקומלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

האווירה במלון מאוד משחררת ומאפשרת, בין השאר בזכות הבר החופשי שתורם לתחושת השפע והנתינה. האירוח נעים וברמה גבוהה, ותוכלו לפגוש בכל המרחבים המשותפים של המלון אנשים בני גילכם לשיחה או בילוי משותף. ולכל שאלה או בקשה שתהיה לכם, המקום כולל קבלה קלאסית עם פקיד/ת קבלה שזמינים עבורכם עד 12 בלילה.

מלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקומלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

מלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקומלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

האירוח ממש נעים, המצעים תמיד כובשים את לב האורחים, ויחכה לכם במקרר בחדר סוג החלב המועדף עליכם. בחצר המעוצבת יש גפן יפהפייה, ולצד הקבלה יש מוצרי טיפוח, נרות ומפיצי ריח שתוכלו לרכוש הביתה.

מלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקומלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

מלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקומלון היין זמארין. צילום: אירה מקיינקו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטיילים בארץבארץקולינריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: