אא

אמנות, רוחניות ואטרקציות: אבו דאבי שאתם מוכרחים להכיר

בירת איחוד האמירויות היא התגלמות החופשה האולטימטיבית: אדריכלות יוצאת דופן, בית כנסת במתחם רוחני מיוחד, שופינג יוקרתי, קולינריה ואטרקציות שאין דף אינסטגרם שלם בלעדיהם. 5 תחנות חובה באבו דאבי

מוזיאון לובר אבו דאבי. צילום: אלי שטרן מוזיאון לובר אבו דאבי. צילום: אלי שטרן

סוף הקיץ הוא הזמן המושלם לארגן את הטיול לאחד היעדים האהובים ביותר על הישראלים, עיר מתונה, קוסמופוליטית, עם אחד משדות התעופה החדישים והמרהיבים בעולם, ממנו תצאו אל נווה מדבר מלא במלונות ומתחמי יוקרה, מסעדות פאר ואטרקציות שיעלו חיוך על כל תייר מגיל 3 ועד 120. לא ניו יורק ולא מנהטן, לא לאס וגאס ובטח שלא בורגאס.

אבו דאבי, אלא מה.

לובר אבו דאבי (Louvre Abu Dhabi)

השלוחה הראשונה בהיסטוריה של מוזיאון בינלאומי בעולם הערבי נחתה – איך לא – באבו דאבי.

מדובר באחד ממבני האדריכלות המיוחדים שתיתקלו בהם, בשטח של 9,200 מ"ר ועם גג מתכתי עצום שכולו יצירת מופת של ארכיטקטורה בעיצובו של האדריכל וזוכה פרס פריצקר, ז'אן נובל (Jean Nouvel).

מתחם מוזיאון לובר אבו דאבי יוצר הרמוניה בין עמודי מתכת המחפים על המבנה אל המים הכחולים במפרץ בו הוא שוכן. העיצוב מושפע ממסורות האדריכלות העשירות של האיזור, ומיקומו - מצד אחד חולות האי סעדייאת ומצידו השני שפת הים של המפרץ הערבי – הופכים את המוזיאון לאחד מפלאי עולם האדריכלות האורבנית המודרנית. והכל בשילוב מלא טעם.

בדומה לאחיו הגדול בפריז, הלובר באבו דאבי כולל גלריות קבועות שמלוות את המבקרים בדרך אל גילוי עולם האמנות מהאדם הראשון ועד היום. כמובן שיש כאן גם תצוגות מתחלפות, שמגיעות ממוזיאונים נהדרים בצרפת כמו כמובן הלובר אבל גם ד'אורסיי ופומפידו.

אחת הפינות החמודות ביותר במוזיאון תחכה לכם בסופם של מתחמי תצוגות הקבע ובסמוך אל בית הקפה המצוין שמציע לצד ארוחות קלות גם נוף פסטורלי, שקט וכחול של המפרץ הערבי. אבל נחזור אל הפינה האהובה ביותר במוזיאון – מתחם הצלת צבי הים, שמצידם מנצלים את התנאים שסידרו להם במוזיאון על מנת לנשנש קצת חסה, לנוח ולקבל טיפול רפואי לפני שישובו בחזרה אל הים.

אם תרצו לחקור את המוזיאון גם מבחוץ, תדעו שישנה אפשרות לשכור סירת קיאק ולשוט במים השקטים שמקיפים את המתחם המרשים.

כניסה למבוגר תעלה 60 דירהאם (כ-61 שקלים), ילדים ובני נוער עד גיל 18 ייכנסו בחינם. המקום פתוח כל השבוע למעט ימי שני החל מ-10 בבוקר ועד חצות. הכניסה לגלריות נסגרת בשעה 18:30, אך בסוף השבוע ניתן לבלות בהם עד לשעה 20:30.

מבקרת בלובר אבו דאבי. צילום: אלי שטרןמבקרת בלובר אבו דאבי. צילום: אלי שטרן

מתחם בית אברהם

לצד קילומטרים של חולות מדבר ובין מחלפי ענק וכבישי אספלט שוכן אחד מפסגות האדריכלות הדתית העולמית, כזו שעומדת בכבוד גם מול מונומנטים אדירים דוגמאת הטאג' מאהל בהודו.

מתחם בית אברהם באבו דאבי הוא מעל לכל מתחם רוחני המאגד את שלושת הדתות – יהדות, איסלאם ונצרות – למפגש פיזי ורוחני.

את האנרגיה הפיזית קשה לפספס, מדובר בקומפלקס ענק של 6,500 מ"ר המכיל בתי תפילה לכל אחד מהדתות: מסגד ע"ש ד"ר אחמד טייב, האימאם הגדול של אל זאהר, כנסייה הקרויה על שמו של האפיפיור פרנציסקוס ובית כנסת על שם רבי משה בן מיימון (הרמב"ם). המרחב הרביעי, שאינו מזוהה עם שום דת ספציפית – שואף להיות מרכז חינוכי שבו כולם יכולים להתאחד כקהילה אחת המקדשת הבנה הדדית ושלום.

בבית הכנסת נערכות תפילות שבת ובחגים המקום כמובן פעיל. בית הכנסת מעוצב בסגנון מודרני עכשווי ופונה לכיוון ירושלים. החזית הרב-שכבתית משלבת אלמנטים המזכירים את ענפי הדקל מהם בונים את הסוכה, כסמל להתכנסות לטובת תפילה או אכילה משותפת.

החלל הפנימי מעוצב כשאוהל מרשת ברונזה דקיקה נשפך ממרכז התקרה ועוטף את המקום מבפנים – בבחינת אוהל מועד שהקימו בני ישראל במדבר. חדירת האור אל בית הכנסת דרך ה"סכך" והרשתות המוזהבות משוות אווירה רגועה, שמיימית ומרגשת.

בית אברהם פתוח לביקור בחינם בימים שלישי-ראשון, משעה 10:00-17:00 וניתן לשהות בו עד השעה 18:00. הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש באתר הרשמי.

מסגד שייח' זיאד. צילום: אלי שטרןמסגד שייח' זיאד. צילום: אלי שטרן

מסגד שייח' זאיד (Sheikh Zayed Mosque)

המסע הארכיטקטוני באבו דאבי לא יכול להיות שלם בלי ביקור באחד המסגדים היפים בעולם.

המסגד, מבנה שיש לבן בוהק מניקיון באמצע המדבר, נקרא על שם אביו של שליט איחוד האמירויות הנוכחי ויכול לאכלס מעל 40,000 מתפללים. לא לחינם הוא נחשב לאחד הגדולים בעולם ולכזה שאולי לא מתקרב לרמת הקדושה של מכה, מדינה או הר הבית, אבל עובר את כולם מבחינת העושר וההקפדה שבו.

הכניסה למתחם חינם והיא נעשית דרך מתחם תת קרקעי ממוזג, נגיש וכזה שמאפשר למבקר לקבל תמונה רחבה על הפרויקטים שבנתה משפחת המלוכה במדינה, על קשרי החוץ שלה ואין סוף מחוות לדתות העולם וסמלים ומשפטים הקוראים לסובלנות והבנה בין העמים.

בפנים מחכה לכם עולם שלם של עושר מכל העולם, שיש וזכוכית מאיטליה, שטיחים מאיראן ואלפי עובדים שנדרשים בכדי לשמר את המתחמים המפוארים שמקיפים את המסגד.

המסגד עשוי משילוב של שיש, אבן, זהב, קריסטל וחרס ומשך בנייתו ארך כ-11 שנים בעלות מוערכת של 550 מיליון דולרים. הוא מעוטר ביותר מ-1,000 עמודים מעוצבים, בבריכות השתקפות נקיות ומטופחות, בחיפויי זהב, בנברשות ענק ובשטיח הארוג ביד הגדול בעולם שכאמור הגיע מאיראן ומפאר את מתחם התפילה המרכזי.

בחצרות תמצאו יצירות אומנות, עיטורי קיר ועמודים ו-82 כיפות שעוברות תהליכי ניקוי סיזיפיים אין סופיים.

מסגד שייח' זיאד. צילום: אלי שטרןמסגד שייח' זיאד. צילום: אלי שטרן

פארק האחים וורנר

מתאים לבוגרי וורלד דיסני ודיסני אירופה, אבל יכול להיות גם תחליף מצוין עבור שני אלה הרחוקים ויקרים יותר עבור התייר הישראלי.

המתחם של האחים וורנר באבו דאבי הוא אחד האטרקציות המבוקשות ביותר בקרב המבקרים בעיר, ודאי אם אתם מגיעים בהרכב משפחתי או יחד עם חברים, למרות שגם זוגות ותיירים בוגרים יותר ימצאו כאן לא מעט נקודות שיעלו על פניהם חיוך גדול – בעיקר של נוסטלגיה.

במתחם וורנר תמצאו מספר חללים שחולקו בהתאם לנושאים המוצגים בהם.

פלאזה האחים וורנר: כאן תמצאו את כוכבי תור הזהב של הוליווד עם כל הכוכבים הגדולים של האחים וורנר. האגדות שלכם מספריית הוידאו מהאייטיז והניינטיז יתעוררו לחיים. תמצאו כאן גם מתחם קולינריה שיסגור לכם בקלות כל מידה של רעב.

מטרופולין: עיר מתועשת באמצע המדבר, עם הגנה של מיטב כוכבי הקומיקס של די.סי כמו סופרמן, איירון מן, כל ההרכב של ליגת הצדק עם אקווה מן והפלאש וכמובן – וונדר וומן.

גות'האם: הג'וקר, איש החידות, הארלי קווין והפינגווין – כל אלה מחכים לבאטמן שמתעקש לעשות סדר באחת הערים הדמיוניות המופרעות ביותר שנוצרו מעל דפי הקומיקס ועובדו לאחר מכן לסדרת סרטי קולנוע.

צומת הקריקטורות: באגס באני, סקובי דו, טום וג'רי ושאר כוכבי האחים וורנר יקבלו אתכם עם מתקנים שמתכתבים עם האנימציות, יחד עם דמויות בגודל אמיתי שישמחו לסלפי איתכם.

המתחם הדינמי: כאן הכל מצוייר וכולל אגדות שגדלנו עליהם עם רואד ראנר והזאב שלא מפסיק להפסיד מולו, חוויה של רכבת הרים מטורפת (הכל תחת גג ממוזג כמובן) ועוד הרפתקאות שמזכירות מדבר אמריקאי, כשאתם בכלל בנסיכות של המפרץ הערבי.

מתחם האבן: משפחת פלינסטונס זוכה כאן למחווה מיוחדת ומתחם שכולו העולם שלה. עם בובות ענק (כולל דינו הדינוזאור, אלא מה?) ומגוון מתקנים שישאירו אתכם עם אדרנלין גבוה.

אבו דאבי. צילום: אלי שטרןאבו דאבי. צילום: אלי שטרן

קניון The Galleria Al Maryah Island

אבו דאבי מלאה במתחמי קניות יוקרתיים, ענקיים ובלתי נגמרים. אם זה קניון המרינה או קניון אבו דאבי, מדובר במרכזים עצומים בגודלם שימלאו עבורכם כל בקשה לשופינג.

באופן אישי אני ממליץ דווקא על הגלריה באי אל מאריה, שמציגה לצד מותגי יוקרה בינלאומיים כמו גוצ'י, קארטייה, שאנל ופנדי גם מותגים מקומיים ואיכותיים לא פחות, מהם תוכלו לרכוש בשמים, קפה, תבלינים ומזכרות ברמה גבוהה מאוד ובאיכות גימור בלתי מתפשרת.

בניגוד לקניונים העצומים בעיר, הקניון הזה ("רק" 400 חנויות) יאפשר לכם לשלב גם חוויות ייחודיות בחנויות מיוחדות כמו אלה של לגו, דיסני, נשיונל גיאוגרפיק, וירג'ין ואחרות וגם להרגיש מעט מהאווירה המקומית.

במרכז הקניות תמצאו אסופה קולינרית מעולה ומומלצת. כן, כן, בקניון.
מסעדת LPM & Bar מציעה תפריט צרפתי איכותי, ואם לא הספיק לכם הדגה שמוגשת כאן, תוכלו לבדוק את מצב הזמינות אצל ZUMA שמגישה מאכלים יפנים.

COYA היא מסעדת בשרים דרום אמריקאית מצוינת, כשגם "גלריה אל מריה איל" האיטלקית תעמוד בכל הציפיות שלכם.

אם אתם בעניין של חווית הבשרים במסעדת Nuser-et, הוא ממש מעבר לכביש במרחק 5 דקות הליכה אל עבר הטיילת.

אבו דאבי. צילום: אלי שטרןאבו דאבי. צילום: אלי שטרן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אבו דאביפספורט UAE - GCCמדריך יעדים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: