אא

בשל אובדן לחץ אוויר פתאומי בתא הנוסעים: הטיסה חזרה על עקבותיה

מטוס מדגם Airbus A330 של לופטהנזה שעשה את דרכו מפרנקפורט לדאלאס, טקסס, נאלץ לשוב על עקבותיו בשל אובדן לחץ אוויר פתאומי בתא הנוסעים. אלה ההחלטות המהירות שקיבל צוות הטיסה

לופטהנזה  (צילום: SHUTTERSTOCK) לופטהנזה (צילום: SHUTTERSTOCK)

מקרה חריג בטיסת לופטהנזה מפרנקפורט שבגרמניה לדאלאס שבטקסס, ארה"ב.

במהלך הטיסה שהמריאה הבוקר (16.9) לכיוון דאלאס, מטוס ה-Airbus A330 של לופטהנזה ועליו 217 נוסעים חווה ירידה לא צפויה בלחץ האוויר במטוס.

צוות טיסה LH438 הבחין בירידת הלחץ זמן קצר לאחר ההמראה, כאשר המטוס היה באזור דבלין, אירלנד והוחלט להנחית את המטוס בחזרה בנמל הבית בפרנקפורט בשל המרחק הקצר מבסיס האם.

מטעמי בטיחות וכחלק מההליך המקובל במצבים שכאלה, צוות הקוקפיט ביקש להנמיך ואכן ירד לגובה של מתחת לעשרת אלפים רגל עד לנחיתה שהתבצעה בשלום בפרנקפורט.

217 הנוסעים לא נדרשו לחבוש מסכות חמצן, ולא נגרם כל נזק לנוסעים או לאנשי הצוות והמטוס נלקח לבדיקות. לנוסעים הומעו טיסות חלופיות

למרות שצוות האוויר פעל במהירות וקיבל החלטות בזמן אמת (ולמרבה המזל התקרית לא התרחשה מעל לאוקיינוס האטלנטי שם אפשרויות הנחיתה מצומצמות יחסית לאירופה), אובדן הלחץ אוויר הדחוס בתא הנוסעים עלול להיות מסוכן ואף הביא בעבר לתאונות.

נמל התעופה בפרנקפורט. הצוות הנחית את המטוס בנמל הבית (צילום: SHUTTERSTOCK)נמל התעופה בפרנקפורט. הצוות הנחית את המטוס בנמל הבית (צילום: SHUTTERSTOCK)

אחת מהזכורות שבהן התרחשה רק לפני שש שנים, אז התנתק חלק ממנוע מטוס סאות'ווסט איירליינס שהמריא מנמל התעופה לה גווארדיה בניו יורק. חלק מהמנוע פגע בחלון וגרם לאובדן לחץ חמור במטוס.

צוות המטוס ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה בפילדלפיה, אז גם נודע גודל האירוע: נוסעת אחת נהרגה ושמונה סבלו מפציעות קלות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהנחיתת חירום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: