אא

"הסכם היסטורי ומהפכני״: הסכם קיבוצי חדש לעובדי הביטחון ברשות שדות התעופה

תוקף ההסכם הוא עד 2027 והעובדים יהיו זכאים למענק חד פעמי בסך של 6,000 שקל.  פנחס עידן :"עשינו הסכם היסטורי ומהפכני בנושא השכר ותנאי העבודה. מקווה שנחזור למצב שהיה בעבר בו התמודדו על כל משרה של עובד בטחון עשרות מועמדים"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ההסתדרות ורשות שדות התעופה חתמו על הסכם קיבוצי חדש לשיפור תנאי העבודה והשכר של עובדי הביטחון ברשות.

תוקף ההסכם הוא עד סוף שנת 2027 והוא יחול על כלל העובדים הארעיים שמשתייכים לסקטור הכללי-תעופתי ברשות, בתפקידי ביטחון.

ההסכם הקיבוצי החדש משפר את מבנה השכר, באופן שמבטיח לעובדי הביטחון ברשות שכר הולם ומעודכן בהתאם לתפקידם ולמאפייני ההעסקה שלהם. בין היתר, יעודכן שכר היסוד ויתווספו תוספות חדשות. כמו כן, ובהתאם להסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי בשנת 2023, העובדים יהיו זכאים גם למענק חד פעמי על סך 6,000 שקל.

ההסכם החדש מקבע את המשך החלוקה של מענקי התמדה/אבטחה חמושה, שעוגנו בהסכמים הקודמים זאת על מנת לעודד את עובדי הביטחון להתמיד בתפקידם עד לתום תקופת הארעיות, ולהגביר את היציבות התעסוקתית ברשות. לאוכלוסיית העובדים הזכאים למענקי ההתמדה יצטרפו גם סורקים ביטחוניים ועובדי יחידת חדר מבצעים.

בנוסף, עובדי הביטחון שמועסקים במסוף אלנבי יהיו זכאים גם לתוספת שטחים יומית בהתאם למספר ימי ההגעה למסוף.

ההסכם כולל סעיפים נוספים שמשפרים את תנאי העובדים, כמו למשל: החל מינואר 2025, עובדי ביטחון שישלימו שנתיים של העסקה, יהיו זכאים להצטרף לקרן השתלמות, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעסיק יעמדו על השיעור המקסימלי בסך 7.5% מהשכר. כמו כן תהיה הרחבת הזכאות לשעת הורות גם לעובדים גברים שלהם ילד עד גיל שנה, כאשר מימוש שעת ההורות יהיה בהתאם לכללים החלים במדינה. בנוסף, ההנהלה ונציגות העובדים יגדילו את השתתפותן בקרן המלגות שנועדה לסייע במימון לימודים אקדמיים לעובדים, כאשר כל אחד מהצדדים יעביר לקרן מדי שנה סך של 65 אלף שקל.

בנוסף להסכם, הנהלת הרשות התחייבה להעביר לוועד הכללי-תעופתי תוספת משמעותית לתקציב הרווחה. התקציב יועבר במשכורת חודש אוקטובר 2024 ולכל המאוחר במשכורת חודש נובמבר 2024.

סוגיה נוספת שהוסדרה בין הצדדים נוגעת להתאמות ולשינויים שנעשו בחישוב שכר המינימום לעובדים בדרוג-דרגה. ההתאמות מתייחסות לתוספות הקבועות והשלכותיהן על השכר.

עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה ונמלי הים בהסתדרות, אמר בתגובה: "עובדי הביטחון ברשות שדות התעופה ממלאים תפקיד קריטי בשמירה על הביטחון הלאומי, בייחוד לנוכח האתגרים של התקופה הנוכחית. ההסכם החדש מהווה צעד חשוב לשיפור שכרם ותנאי עבודתם, תוך הכרה בתרומתם החשובה לשמירה על כלל הציבור".

פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה: "עשינו הסכם היסטורי ומהפכני בנושא השכר ותנאי העבודה של עובדי הבטחון. אני מאוד מקווה שנחזור למצב שהיה בעבר בו התמודדו על כל משרה של עובד בטחון עשרות מועמדים. אני רוצה להודות להסתדרות ובמיוחד ליו"ר איגוד התחבורה והצוות שלו, להנהלת הרשות שהייתה אוזן קשבת ולאוצר שהבינו את גודל השעה ואת הצורך בשיפור השכר ותנאי העבודה של עובדי הביטחון".

המשא ומתן לגיבוש ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות על-ידי יו"ר איגוד עובדי התחבורה ונמלי הים בהסתדרות, עו"ד אייל ידין, מנכ"ל האיגוד, עו"ד רועי בליטנטל, מנהלת חטיבת התעופה באיגוד, עו"ד קרן קלפר, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות, אדם בלומברג, מנהל מחלקת הסכמים קיבוציים, אומרי זינגר, ראש תחום בכיר מרחבים, עו"ד גלי שטיינברג והיועצים מטעם הוועד: עו"ד אבי ניסנקורן ועו"ד איריס ורדי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופהההסתדרות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: