איירבוס A321XLR ממריא בנובמבר – איבריה משיקה, ומי עוד הזמין את המטוס החדיש?
המטוס החדיש, המסוגל לטוס למרחק של 8,700 ק"מ, יאפשר לחברות התעופה לבצע טיסות ארוכות טווח במטוס חד מעברי, החוסך 30% בתצרוכת הדלק בהשוואה למטוסים ישנים
ה-Airbus A321XLR החדיש מתקרב לכניסה לשירות, כאשר איבריה תהיה חברת התעופה המשיקה של המטוס, והטיסות הראשונות מתוכננות לאמצע נובמבר.
איירבוס הודיעה שפיתוח המטוס הסתיים ואישרה שסוכנות הבטיחות בתעופה של האיחוד האירופי (EASA) אישרה את ה-A321XLR לטיסות מסחריות באמצעות מנוע CFM International LEAP-1A.
חברת איבריה הספרדית, כאמור, תהיה המפעילה הראשונה של המטוס.
עפ"י דיווחי החברה, במטוס יהיו 182 מושבים והוא יכלול מחלקת עסקים, עם 14 מושבי מיטה, ומחלקת תיירים, ויציע שיפורים שונים לנוחות הנוסעים. הקווים ארוכי הטווח הראשונים, בהם יפעל המטוס בעונת החורף הקרובה יהיו, ככל הנראה, בוסטון ווושינגטון בארצות הברית. בסך הכך, איבריה צפויה לקבל מאיירבוס 8 מטוסי A321XLR.
ה-A321XLR הוא פיתוח משמעותי של דגמי A321neo הקודמים.
A321neo: הושק ב-2017, הוא מציע הפחתה של 15% בצריכת הדלק בהשוואה ל-A321ceo וטווח טיסה של 3,500 ק"מ.
A321LR: הגרסה ארוכת הטווח הזו, שהוצגה ב-2018, הוסיפה שלושה מכלי דלק כדי להרחיב את הטווח ל-7,410 ק"מ.
A321XLR: קפיצת מדרגה משמעותית. המטוס יכול לשאת עד 244 נוסעים ולהגיע ל-8,700 ק"מ, ומביא להפחתה של 30% בשריפת הדלק בהשוואה למטוסים ישנים יותר.
הטווח המורחב של ה-A321XLR פותח מגוון אפשרויות חדשות עבור חברות תעופה.
להלן רשימת החברות המובילות בהזמנת המטוס החדיש מאיירבוס:
IndiGO: 69 מטוסים, אמריקן איירליינס: 50, יונייטד איירליינס: 50, וויזאייר: 47, קוואנטס: 36, אייר קנדה: 30, ועוד מגוון חברות תעופה בינלאומיות.