אא

כך תפחיתו את הקרינה מהרכב החשמלי שלכם

חברת הסטארט אפ הישראלית SafeFields מכריזה על פתרון ייחודי להפחתת הקרינה בכלי רכב חשמליים, פלאג אין והיברידיים - שמתבסס על עקרון ה"ביטול אקטיבי"

צילום: עמית אלפונטה צילום: עמית אלפונטה

הסוף לחששות הקרינה מרכבים חשמליים או היברידיים.

באירוע ההשקה שהתקיים הבוקר (יום ב', 23.9.24) במלון פאבליקה בהרצליה, חשפה חברת הסטארט-אפ הישראלית "SafeFields Technologies Ltd" את המוצר שלה. מדובר בפתרון המפחית בצורה אקטיבית ובשיעור של 80%-90% את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים. הפתרון מתאים לרכבים חשמליים, פלאג אין והיברידיים (כולל רכבים היברידיים קלים).

עודד עינת ושאול שולמן. צילום: עמית אלפונטהעודד עינת ושאול שולמן. צילום: עמית אלפונטה

תחילה, חשוב לציין שכלי רכב חשמליים והיברידיים פולטים קרינה בלתי-מייננת. עד כה, טרם נקבע באופן חד משמעי שקרינה זו מזיקה לבריאות, אך נערכים מחקרים בנושא. עבור אלו שחוששים מהקרינה הזו, יש כעת פתרון - שניתן להתקנה מקומית ולא מצריך שינויים בשלב ייצור הרכב במפעל.

הפתרון מתבסס על עקרון ה"ביטול אקטיבי", בדומה לעקרון הפועל באוזניות מבטלות רעשים (ANC). הפתרונות הקלאסיים, בהם הקרינה נחסמת על ידי משטחים או רצועות מתכת גדולות היוצרות סיכוך, הם פחות מעשיים בכלי רכב. הביטול האקטיבי מתבסס על זיהוי הקרינה ויצירת שדה "הפוך" ומנוגד לשדה הנפלט, ובכך השדות מתבטלים זה אחרי זה כמעט לחלוטין בחלל הנוסעים. יצירת השדה ההפוך נעשית ע"י כרטיס אלקטרוני מהיר ומתוחכם, וחברת SafeFields הגישה עד כה מספר פטנטים בארץ ובעולם.

חשוב להדגיש כי המערכת מתחברת רק למקור המתח הנמוך ברכב (V12, בדומה למצלמת רכב, מערכות אזעקה וכו'), היא צורכת הספק נמוך מאוד (עשרות וואט) ואינה פוגעת בביצועי הרכב וחווית הנהיגה.

צילום: עמית אלפונטהצילום: עמית אלפונטה

עודד עינת, מייסד משותף ומנכ"ל SafeFields, מסביר על המוצר: "הפתרון ניתן להתקנה קלה ונגישה לציבור הרחב בפריסה ארצית. המוצר שלנו מתאים הן לרכב חדש מהסוכנות והן לרכב בן עשר או יותר, ללא תלות ביצרן, בגודל הרכב, במיקום הסוללה או בסוג ההינע".

צילום: עמית אלפונטהצילום: עמית אלפונטה

בחודשים הקרובים תחל SafeFields במכירות ראשונות של המוצר התואם ל-10 מדגמי הרכבים הפופולאריים בישראל. מאות היחידות הראשונות יימכרו בהנחה של 40%, ומחירן יעמוד על 2,600 ש"ח (+ מע"מ), כולל ההתקנה עצמה.

בתחילת 2025 צפויה החברה להרחיב ערוצי ההפצה והשיווק בישראל ובשוק הגלובלי. במקביל פועלת החברה ברחבי העולם ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב, לשילוב הפתרון כחלק אינטגרלי ברכבים חשמליים והיברידיים כבר בשלב התכנון והפיתוח.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכביםרכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: