אא

החל מ-439 דולר, מצאנו לכם חופשה לאחד מהאיים הקסומים של יוון

עם חופים לבנים, ים כחול, צוקים דרמטיים ואווירה איטלקית המשלבת שפע של מסעדות וחיי לילה תוססים, האי קורפו הוא יעד מושלם לחופשה מרגיעה במיוחד ועכשיו גם במחיר מעולה טרום חגים

נוף מושלם. קורפו . קרדיט Two Flying Boys נוף מושלם. קורפו . קרדיט Two Flying Boys

כשחושבים על יוון, עולות תמונות של איים קסומים שטופי שמש, חופים מרהיבים ומי טורקיז צלולים.

קורפו (Corfu), האי השני בגודלו בים היוני, הוא ללא ספק אחד האיים המגלמים את החזון היווני הזה בצורה מושלמת.
עם היסטוריה עשירה, נופים מגוונים ורצועת חוף ארוכה עם חופים יפייפיים טיסה ישירה ומחירי חג נהדרים- קורפו הוא יעד חופשה אידיאלי לכל המשפחה וגם לזוגות.

יוון או איטליה קורפו. אוסנת גואטהיוון או איטליה קורפו. אוסנת גואטה

העיר העתיקה

קורפו, המכונה גם "קרקירה", הוא אי בעל היסטוריה מפוארת המשתרעת על פני אלפי שנים. האי נשלט בעבר על ידי הוונציאנים, הצרפתים והבריטים, ואי אפשר לפספס את ההשפעה שלהם, בארכיטקטורה, במטבח ובתרבות המקומית, יש רגעים שהרגשתי כאיךו אני באיטליה ולא ביוון. אבל אל דאגה, האווירה והסגנון היווני עדיין שם, הסטייל הרגוע היווני שולט בכל פינה והטברנות השמחות משתלבות בין הקולינריה האיטלקית לשמחה היוונית.

בירת האי שנקראית גם היא קורפו, היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בזכות העיר העתיקה המרשימה שלה, שהיא חובה לטיול ושיטוט גם אם הגעתם רק לבטן גב, יש בה מבצרים ונציאניים, מבוך מרתק של סמטאות צרות עם אווירה איטלקית, בתי קפה קסומים, שפע של חנויות לשופינג כיפי, מקומות לשבת לדרינק או קפה קר, גלידריות נהדרות ונוף הורס.

העיר העתיקה קורפו. אוסנת גואטההעיר העתיקה קורפו. אוסנת גואטה

מה לא לפספס בעיר העתיקה:

  • המצודה הישנה (Old Fortress): מצודה ונציאנית מרשימה מהמאה ה-15, השוכנת על אי קטן בכניסה לנמל העיר. המצודה שימשה בעבר כמגן לעיר מפני פולשים, וכיום היא משמשת כמוזיאון וכבמה לאירועים שונים.
  • המצודה החדשה (New Fortress): מצודה נוספת שנבנתה על ידי הונציאנים במאה ה-16, ונועדה לחזק את ההגנה על העיר. המצודה החדשה מציעה נופים מרהיבים של העיר והים, וניתן לטייל בה בין החומות והמבנים העתיקים.
  • כיכר ספינאדה (Spianada Square): הכיכר המרכזית של העיר העתיקה, שנחשבת לאחת הכיכרות הגדולות ביוון. הכיכר מוקפת בבתי קפה ומסעדות, ומהווה מקום מפגש פופולרי עבור המקומיים והתיירים.
  • הליסטון (Liston): שדרה מקורה ואלגנטית בסגנון צרפתי, שנבנתה על ידי הצרפתים בתחילת המאה ה-19. השדרה משובצת בבתי קפה ומסעדות יוקרתיים, ומהווה מקום אידיאלי לטיול נינוח או להפסקת קפה.

סמטאות ומקומות קסומים . העיר העתיקה קורפו. אוסנת גואטהסמטאות ומקומות קסומים . העיר העתיקה קורפו. אוסנת גואטה

המצודה. קורפו Two Flying Boysהמצודה. קורפו Two Flying Boys

מהחופים ועד הצוקים- איפה מטיילים בקורפו

עם זאת, אין ספק שהחופים הם גולת הכותרת של קורפו. האי מתגאה ברצועת חוף ארוכה ומגוונת, הכוללת חופים חוליים זהובים, מפרצונים סלעיים וחופים חלוקיים עם מים צלולים.
אל האיים הקטנים ניתן להגיע בשיט, אם על יאכטות מפנקות הכוללות דרינקים ונשנושים שיעלו לכם 150 יורו לאדם, או על סירות מנוע שיעלו כ- 25 לאדם. החוויה מדהימה וכוללת ביקור במערות נסתרות וחופים שאפשר להגיע אליהם רק בצורה הזו.

פלאוקסטריצה . קורםו אוסנת גואטהפלאוקסטריצה . קורםו אוסנת גואטה

הנה כמה מהחופים המומלצים ביותר בקורפו:

  • פלאוקסטריצה (Paleokastritsa): נחשב לאחד החופים היפים ביותר בקורפו,
    (שם צולם הסרט של ג'יימס בונד- לעיניך בלבד) באיים הקרובים יש מערות קסומות שאסור לפספס. פלאוקסטריצה הוא למעשה אוסף של מפרצונים קטנים המוקפים בצוקים ירוקים ומים בצבע טורקיז עמוק. זהו מקום אידיאלי לשחייה, שנורקלינג וצלילה ומסביב יש לא מעט מקומות כיפים לאכול בהם או לשתות קפה קר יווני
  • גליפאדה (Glyfada): חוף המומלץ למשפחות בזכות החוף החולי והרחב והמים הרדודים. החוף מאורגן היטב עם שפע של מיטות שיזוף ושמשיות, מסעדות וברים, ופעילויות ספורט ימי.
  • סידארי (Sidari) ותעלת האהבה (Canal d'Amour): סידארי היא עיירת נופש תוססת בצפון האי, הידועה בצוקים המרהיבים שלה ובחוף "תעלת האהבה". על פי האגדה, זוגות ששוחים יחד בתעלה הצרה יישארו יחד לנצח.
  • איסוס (Issos): חוף חולי עצום בדרום האי, איסוס אהוב על גולשי הרוח בזכות הרוחות החזקות הנושבות בו. בהתאם לכך הקהל שם צעיר יותר ויש מקומות לשבת לשתות.

אוכל בקורפו אוסנת גואטהאוכל בקורפו אוסנת גואטה

מהפסטה ועד התפוז הסיני// מה אוכלים בקורפו

פה השילוב היווני- איטלקי- צרפתי הופך את קורפו ליעד קולינרי מסקרן. הפסטה משתלבת כמעט בכל תפריט מסעדה, הגלידריות נמצאות בכל פינה לצד בתי קפה קטנים עם מאפים ומסעדות איטלקיות לצד טברנות רועשות.
המוסקה לדוגמא, היא אחת המנות החזקות באי והיא מוגשת במגוון וורסיות לצד המנה המזוהה יותר עם המטבח האיטלקי-ספרדי- הסופריטו, המגיעה פה כבשר בבישול ארוך על פירה תפוחי אדמה. הכי מנחם שיש.

אבל בכל זאת אנחנו ביוון ובכל מקום תמצאו את עלי הגפן הנהדרים והגבינה המטוגנת בדבש, הפיתות היווניות ושפע של סלטים מהצזיקי ועד הפאבה. תמצאו פה מנות של פסטות עם בשר מההשפעה האיטלקית, שפע של דגים מטוגנים, כיאה לאי, וכמובן מתוקים- מהלוקמדוס, דרך בקלאוות ועד גלידות נהדרות כגון CREMA בעיר העתיקה שמכינים גלידה במקום. גירוס תוכלו למצוא גם בעיר העתיקה אבל הוא מאד תיירותי ואם השמועות נכונות אז באחד הכפרים הקסומים יותר יש את הגירוס הכי טוב בקורפו- Bo the Butcher - לא הספקתי להיות אז ספרו לי איך.
ואם אתם בעניין מתוקים אז יש את Papagiorgis -גלידריה- קונדיטוריה פופולארית בעיר העתיקה ואת Stazei Meli- שם יש את הסופגניות היווניות הטובות בעיר.

טברנה טריפה קורפו. אוסנת גואטהטברנה טריפה קורפו. אוסנת גואטה

הנה שתי המלצות חמות לטברנות- כי בכל זאת אנחנו ביוון

Marina's Taverna- ממוקמת בלב העיר העתיקה ולמרות הכל מרגישה אותנטית ומאד מאד טעימה, ארוחה לעשרה אנשים עלתה כ- 40 יורו לאדם וכללה שפע של מנות נפלאות ושירות מדהים ובעיקר אווירה נהדרת- לא לוותר על הסרדינים ועל המוסקה.

TVERNA TRIPA- פה מדובר בטברנה וותיקה ומוכרת בתוך אחד הכפרים הקטנים, המקום מקסים ועמוס בתמונות ישנות, בחצר שפע של שולחנות מלאים בתיירים ומקומיים, רקדנים מסורתיים ונגנים ולמרות שהכל מתוקתק, עדיין מאד טעים ושמח שם.

אז מה הקטע עם התפוז הסיני?

לא צריך להיות חדי עין כדי לשים לב שבכל מקום יש מוצרים מתפוז סיני- הקומקוואט. הקומקוואט הוא הפרי הלאומי של קורפו (גם כן השפעה של השלטון הוניציאני) והם מתים עליו! בכל פינה תמצאו ליקרים, ממתקים, סוכריות ואפילו ג'ין מושרה בקומקוואט.
במרכז העיר ישנה מזקקה וחנות מאד ידועה בשם לזאריס, שם מייצרים שפע של דברים מאותו פרי כתום שאני אישית מאד אוהבת, וזו הזדמנות נהדרת לטעום מלא דברים ולקנות שם מתנות.

מוצרי תפוז סיני קורפו. אוסנת גואטהמוצרי תפוז סיני קורפו. אוסנת גואטה

חמישה דברים טעימים להביא מקורפו

  1. שמן זית- קורפו היא אחת מיצרניות השמן זית הגדולות והטובות של יוון. לא זול אבל השמן זית הזה נפלא. יש גם שמן זית מתובל בתפוז סיני.
  2. ליקר / ג'ין תפוז סיני - אוהבים או לא, הליקרים והאלכוהנול המושרים בתפוז הם לא רעים בכלל והם מתנה נהדרת
  3. זיתים שחורים- לא הקלמטה שאתם מכירים אלא גירסה קטנה וטעימה לא פחות
  4. ממתקים- תמצאו פה בוטנים מסוכרים בציפויים שונים כגון מי ורדים ותפוז, תאנים יבשות, שוקולד שקדים, תפוזים מסוכרים ועוד.
  5. אורגנו- האורגנו היווני נהדר ופה הוא גדל בהרים ולכן שווה לקנות אותו מפה.

איפה ישנים וכמה זה עולה

קורפו הוא אי מגוון לא רק בחופים ומסעדות אלא גם בסוגי הלינה, מריזורטים מדהימים, דרך מלונות למשפחות עם חדרי ילדים ועד בתי נופש קטנים להשכרה.
כיום ישנה טיסה ישירה לקורפו ולא מעט דילים שמסתיימים בסוף אוקטובר, מה שמספק יופי של פתרון לחגים. רק תזדרזו.

באדיבות אפולו סנטידובאדיבות אפולו סנטידו

דיל משפחות לדוגמא , ישראייר מציעה סופש בחגים במלון "הכל כלול" אפולו פאלאס (Sentido Apollo Palace) ברמת 5 כוכבים, המשתרע על פני שטח רחב, טובל בעצים ופרחים, חדרים שונים כולל סוויטות למשפחות, שלוש בריכות שחייה, מגלשות מים לילדים ואפילו חוף צמוד עם מגוון של מסעדות וברים לנשנוש במשך הים.

המחיר? החל מ- 439 דולר לאדם בראש השנה.

מלון ANGSANA קורפו. אוסנת גואטהמלון ANGSANA קורפו. אוסנת גואטה

לחובבי הפינוק כמוני תוכלו למצוא דיל מטריף באחד המלונות היפים והשווים של קורפו, מלון ANGSANA, של הרשת היוקרתית באניאן טרי. 159 חדרים, כולל סוויטות וארבע סוויטות פינתיות עם נוף כפול ואף סוויטות עם בריכות פרטיות, ארבע מסעדות יוקרתיות, בר קוקטיילים ורופטופ, חוף פרטי עם סירות מירוץ, בריכת אינפינטי רחבה והדובדבן שבקצפת- מרכז ספא מקצועי מהיפים והטובים שראיתי שישכיח ממכם את הכל לכמה שעות.

כמה עולה התענוג הזה? סופ"ש כול טיסת ישראייר ישירה, החל מ- 900 דולר לזוג עם ארוחת בוקר שווה ממש.

כמה המלצות וטיפים אחרונים

  • לכו לטיולי הליכה ורכיבה על אופניים: יש בקורפו נופים מרהיבים ושבילי טבע רבים
  • חיי לילה: קורפו היא לא רק בטן גב או טברנות ויש בה שפע של ברים, מועדונים שמתחילים רק בחצות, טברנות עם מוזיקה חיה, ומלא מסעדות עם דרינקים עד הלילה אל מול הים .
  • אל תחמיצו את השקיעות: קורפו ידועה בשקיעות המרהיבות שלה.

אז אם לא הבנתם- קורפו היא יעד מושלם לחופשה בלתי נשכחת. בין אם אתם מחפשים רוגע ושלווה, הרפתקאות בטבע או בילויים תוססים, האי הזה יספק לכם את כל מה שאתם צריכים. העונה שלו נגמרת בסוף אוקטובר אז מהר מהר לפני שהוא נסגר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןאטרקציות ביווןקורפו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: