אא

שנה למצב החירום: שר התיירות נפגש עם מלונאים לקראת ראש השנה

השר כץ נפגש עם מלונאים מרחבי הארץ והודה להם על תרומתם בהכנסת למעלה מ-150 אלף מפונים מאז פרוץ המלחמה. "הענף שלכם עמד בחזית המאמץ הלאומי"

צילום: רמי חכם צילום: רמי חכם

שר התיירות, חיים כץ, קיים אמש (ג׳) מפגש עם מלונאים מרחבי הארץ, במסגרת שיח על פעילות הענף בשנה האחרונה והוקרה על תרומתם המשמעותית במהלך המלחמה.

האירוע התקיים במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מלונאים ומלונאיות מכל רחבי הארץ. במפגש, אותו ארגנה סמנכ״לית התאחדות המלונות, רומי גורודסקי, שיתפו המלונאים את השר בנוגע לפעילותם על רקע המלחמה, כשברקע חיסולה הכמעט מוחלט של תיירות החוץ והכנסת למעלה מ-150 אלף מפונים לבתי המלון מאז פרוץ המלחמה ועד היום.

בהתאם לנתוני הלמ"ס, במחצית הראשונה של 2024 נרשמו כ-969 אלף לינות תיירים במלונות בישראל, המשקפות ירידה חדה של 81% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וירידה של 84% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019, לפני משבר הקורונה. אזורים תלויי תיירות נכנסת, כמו ירושלים, נצרת ותל אביב, חוו ירידות משמעותיות בתפוסות.

לעומת זאת, לינות ישראלים הסתכמו בכ-10.4 מיליון, המהוות עלייה של 53% בהשוואה למחצית הראשונה של 2023, כשחלק גדול מהן מיוחסות למפונים. כתוצאה מכך, אזורים כמו חיפה, טבריה, נתניה והרצליה, שאירחו מפונים מהצפון, נהנו מתפוסות גבוהות מהממוצע, בדומה לאזורים החביבים על תיירות פנים, כמו אילת וים המלח. תפוסת החדרים הארצית עמדה על כ-62%, עם שיאים של 76% בחיפה והרצליה, וירידות ניכרות בתל אביב וירושלים.

שר התיירות, חיים כץ, הודה למלונאים על תרומתם יוצאת הדופן ואמר: "הענף שלכם עמד בחזית המאמץ הלאומי. בשיתוף פעולה איתכם, הצלחנו להעניק למפונים מענה ראוי, בית של ממש בתקופה המאתגרת הרחק מהבית".

צילום: רמי חכםצילום: רמי חכם

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירותהתאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: