אא

היסטוריה: לראשונה קו רכבת יומי וישיר בין ברלין לפריז

החל מדצמבר 2024, תושבי גרמניה וצרפת ייהנו מקו רכבת מהיר שיחבר בין שתי הבירות תוך 8 שעות בלבד ויציע אלטרנטיבה נוחה, חסכונית וידידותית לסביבה לתחבורה אווירית

רכבת ICE של דויטשה באן. צילום: SHUTTERSTOCK רכבת ICE של דויטשה באן. צילום: SHUTTERSTOCK

היסטוריה. חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן (DB) ורכבת SNCF הצרפתית הכריזו השבוע על פתיחת קו הרכבת החדש והראשון אי פעם שיאפשר נסיעה ישירה בין ברלין לפריז במהלך היום.

הקו הישיר, שיופעל באמצעות רכבת ICE הושק השבוע לקראת פתיחתו הרשמית החל מדצמבר 2024 ויאפשר לתושבי שתי המדינות גישה נוחה ומהירה יותר בין שתי הבירות הגדולות.

רכבות ה-InterCity Express) ICE) הן רכבות מתקדמות הפועלות בגרמניה ומחוצה לה, תחת הדויטשה באן. הרכבות פועלות בקווים מרכזיים בתוך גרמניה עם תחנות מרכזיות בערים כמו ברלין, קלן, דיסלדורף, פרנקפורט, המבורג, הנובר, מינכן ושטוטגרט וגם במספר קווים בינלאומיים אל ערים כמו אמסטרדם, בריסל, אינטרלאקן, וינה, ציריך וכעת גם בפריז.

הנסיעה בקו החדש תעלה החל מ-59.99 אירו ותארוך כ-8 שעות עם עצירות מרכזיות בערים כמו פרנקפורט ומנהיים, כשהנוסעים לפריז אינם יידרשו להחליף רכבות כלל.

הקו מצטרף ליוזמות קיימות שנועדו לשפר את הקישוריות בין גרמניה וצרפת ולהפוך את התחבורה הציבורית לנגישה ויעילה יותר באירופה. כזכור, בדצמבר 2023 הושקה רכבת לילה בין פריז לברלין, רכבת ה-Nightjet של מפעילת הרכבות האוסטרית ÖBB, שאורך הנסיעה בה: כ-13 שעות לכיוון.

נציגי שתי חברות הרכבות מסרו שהקו החדש מהווה צעד משמעותי בשיתוף הפעולה הבינלאומי בתחום התחבורה ומאמינים כי הוא ימשוך נוסעים רבים שמחפשים חלופה ירוקה וידידותית לסביבה לתחבורה אווירית.

כמו כן, הקו יתמוך ביעדי הקיימות של שתי המדינות על ידי קידום תחבורה ציבורית ידידותית לסביבה ושימוש מוגבר באנרגיה ירוקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברליןפריז

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: