אא

״מרבית חברות התעופה האירופאיות יאמצו את ההמלצה הדרמטית של EASA שלא לטוס לארץ״

כך מעריכים בענף התעופה לאחר ההמלצה של הנציבות האירופית לחברות האירופיות שלא לטוס מעל המרחב האווירי של ישראל. בכיר בענף התעופה: ״אני לא בטוח שלא מדובר בהחלטה פוליטית, בכל מקרה החברות לא יוכלו שלא לאמץ המלצת רגולטור וכדאי להתרכז כעת בניסיון לקצר את מועד ההמלצה״

נתב"ג. צילום: ספיר פרץ נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

על רקע ההמלצה שפרסמו אתמול (שבת) הנציבות האירופית והסוכנות האירופית לבטיחות תעופה לחברות התעופה האירופאיות שלא לפעול כעת במרחב האווירי של לבנון וישראל, בענף התעופה בישראל העריכו כי חברות התעופה האירופאיות יאלצו לאמץ את ההמלצה החריגה הזו, שלא לטוס לארץ עד ה-30.10.24.

נדגיש כי ההמלצה של הנציבות והאיחוד האירופי היא חריגה משום שהיא אינה מתייחסת רק לנחיתה בנתב״ג אלא בכלל לכל המרחב האווירי של ישראל.

״מדובר אומנם בהמלצה ולא באיסור, אבל קשה להאמין שחברות התעופה האירופאיות יוכלו שלא לאמץ המלצה של גוף שהינו הרגולטור של הבטיחות התעופה האירופאית. ההמלצה הזו טורפת את הקלפים ולא תותיר ברירה לחברות האירופאיות שלא למלא אותה״, העריך הבכיר.

ההמלצה שלא לטוס מעל המרחב האווירי עד ה-31.10, כמובן שאינה תאריך מחייב ותהיה כפופה בהמשך להמשך ההתפתחויות הביטחוניות והתגובות שיבואו בימים הקרובים בעקבותיה מהחיזבאללה, החותים ואולי אף מאיראן, וברשות שדות התעופה ינסו כעת לפחות לקצר את מועד ההמלצה וצפויים לפגוש כבר מחר נציגים מקצועיים מרשות התעופה האירופית.

חשוב להדגיש כי משמעות ההמלצה של האיחוד האירופי תשליך גם על הצד הביטוחי, כאשר חברת תעופה שתרצה בכל זאת שלא לאמץ את ההמלצה האירופית, תצטרך לקבל גם אישור מחברות הביטוח שאלו מצידן אם אכן יעתרו לבקשה של אותה חברה להמשיך לטוס לארץ, הן ידרשו תוספת תשלום לכיסוי הביטוחי שגם כך הפרמיה שלו גבוהה מהרגיל, בשל המצב הביטחוני שקיים כאן בישראל בשנה האחרונה.

מכשול נוסף הוא צוותי הדיילים והטייסים שרבים מהם מסרבים להגיע לארץ במצב שכזה, בעיה מוכרת של לא מעט חברות תעופה זרות בשנה האחרונה שמתמודדות עם צוותים שחוששים להגיע לארץ מאז ה-7 באוקטובר.

בכיר נוסף בתעשיית התעופה אמר הבוקר לפספורטניוז: ״זאת החלטה דרמטית, מדובר כאן בהמלצה לא רק שלא לנחות בנתב״ג אלר על כל המרחב האווירי לישראל, כלומר שטיסות גם לרמון אינן מומלצות על ידי הרשות האירופית.״ הבכיר הוסיף ואמר על ההחלטה: ״אני לא בטוח שלא מדובר גם בהחלטה פוליטית שקשורה לאיחוד האירופי, נותר לקוות שיצליחו לפחות לקצר את התאריך שנקבי עד סוף חודש אוקטובר כי מדובר במכה קשה לתעשיית התיירות ונתעופה החבוטה גם לפני המהלומה האחרונה״.

נזכיר כי ה-EASA היא למעשה גוף מקביל לרשות התחבורה הפדרלית בארה״ב ה-FAA, שכאשר ממליץ לחברות התעופה בנושאים מהותיים החברות במרבית המקרים מאמצות את אותן ההחלטות וההמלצות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: