אא

מהפכה בתחנות הדלק: בקרוב תוכלו לשלם על התדלוק באמצעות הטלפון הנייד

עקב רפורמת התשלומים של בנק ישראל, החל מיוני 2025 כלל תחנות הדלק בישראל יסיימו את ההסבה לתקן התשלומים EMW - שמאפשר תשלום באמצעות הצמדת הטלפון הנייד למסוף הסליקה

תדלוק בתחנת דלק. צילום: שאטרסטוק תדלוק בתחנת דלק. צילום: שאטרסטוק

במסגרת רפורמת התשלומים של בנק ישראל תוכלו לשלם באמצעות הטלפון הנייד בכל עסק - אבל השינוי יגיע לכלל תחנות הדלק בישראל רק בהמשך השנה.

אתם בטח מכירים את הסיטואציה. הגעתם לתחנת הדלק ורק אז גיליתם שהארנק נשכח בבית. במקרה כזה, אתם נתונים לחסדי המתדלקים שלצידכם ועובדי התחנה, היות ומסוף הסליקה של תחנת הדלק אינו תומך בתשלום דרך כרטיס האשראי.

בזכות הרפורמה של בנק ישראל, זו הופכת להיות בעיה של העבר. ממש בקרוב תוכלו לשלם בקלות ובמהירות עם הארנק הדיגיטלי שבטלפון הנייד שלכם בכלל מסופי התשלום בישראל, ומרבית העסקים כבר תומכים בתקן התשלום המדובר - כולל מספר תחנות דלק של החברות המובילות בישראל.

סליקת העסקאות בכלל עסקי ישראל משלימה בימים אלו את ההסבה לתקן EMV, התומך בתשלום באמצעות הצמדת הטלפון הנייד למסוף. מטרת המעבר היא לשפר את אבטחת התשלום ולאפשר כניסה של שירותים דיגיטליים חדשניים, אבל יתרון נוסף שלה הוא שהיא מקלה את התשלום בעסקים שונים בישראל, וביניהן תחנות התדלוק.

לפי נתוני בנק ישראל, נכון לשנת 2023, עסקאות באמצעות הארנקים החכמים בטלפון הנייד היוו כ-17% מכמות העסקאות בישראל. ועל פי חברת שבא, נכון לסוף אפריל 2023, מעל ל-99% ממסופי התשלום בישראל הוסבו בהצלחה לתקן החדש.

המועד המאוחר ביותר להשלמת המעבר נקבע לתאריך 31 בדצמבר 2024. לאחר מועד זה, בישראל כבר לא יתאפשר ביצוע עסקאות בכרטיסי חיוב שאינן עומדות בתקן EMV.

הנתונים מתייחסים לכלל סוגי העסקים, שברובם כבר עברו לתקן החדש, מלבד תחנות התדלוק. אלו קיבלו החרגה ומתווה ייעודי, במסגרתו עליהן להשלים את המעבר לתקן עד יוני 2025. על אף שכלל המסופים יתמכו בטכנולוגיה, עוד נדרש להתאים למהפכה הטכנולוגית את החוק שאוסר שימוש בטלפון הנייד בתחנות הדלק.

למבחני רכב וחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: