אא

לקראת החגים: טיפים לתכנון חופשה בחו"ל בתקופה של חוסר יציבות

חגי תשרי הם הזמן המושלם לנופש בחו"ל – אך בתקופה הנוכחית, תכנון טיול הוא עניין מאתגר מהרגיל. כך נתמודד עם הסוגיות – ונהיה מוכנים כמעט לכל מצב. תוכן ממומן ע״י ישראכרט

צילום: Pixabay באתר PEXELS צילום: Pixabay באתר PEXELS

חגי תשרי מספקים ימי חופשה רבים מדי שנה – ואיתם מגיע הרצון לנצל תקופה זו לטיול בחו"ל, במיוחד כשמדובר במשפחות עם ילדים במוסדות החינוך, או הורים שמועסקים במערכת החינוך. ימי החופש הרצופים מאפשרים לקחת פסק זמן ארוך יחסית, במיוחד כעת כאשר יש "גשר" בין יום כיפור לסוכות, לטובת נופש מהנה וממלא מצברים.

השנה, כמובן, השגרה אינה רגילה – וגם היציאה מהשגרה, כרוכה באתגרים רבים. חוסר היציבות הבטחוני והכלכלי מעלה בנו תהיות וחששות רבים לפני ההחלטה על יציאה לחופשה, ומוסיף עוד שיקולים רבים שצריך להביא בחשבון כאשר מנסים להכריע האם לצאת בכלל לחופשה, ואם כן – לאיזה יעד, לכמה זמן, באיזו חברת תעופה וכן הלאה.

בין האתגרים הרבים שכבר ראינו בשנה האחרונה, וביתר שאת בחופשת הקיץ – ביטולי טיסות על ידי חברות זרות רבות, לפעמים זמן קצר מאוד לפני שהטיסה אמורה לצאת לדרך; שיבושים גם בכמה מחברות התעופה הישראליות; תוכניות שהשתנו עקב יציאה של אחד ההורים למילואים; ואף סגירה של נתב"ג, גם אם רק למספר שעות, שדי בה כדי לשבש את הטיסות הנכנסות והיוצאות. בכתבה זו, נציע כמה טיפים המסייעים לתכנן חופשה בחו"ל, גם בתקופה של אי ודאות וחוסר יציבות.

1. בוחרים יעד ידידותי

התדמית הישראלית בחו"ל נמצאת במצב לא קל – ולכן חשוב לשקול היטב את היעד הנבחר, עדיף להתרחק מיעדים שקיימת לגביהם אזהרת מסע של משרד החוץ, ולהתמקד במדינות הידועות כידידותיות יותר עבורנו, למען תחושת הביטחון. כדאי לבדוק האם התרחשו שם תקריות של יחס לא נאות כלפי ישראלים, האם התקיימו הפגנות אלימות שהתבטאו נגד ישראל וכן הלאה. כדאי גם לבחור יעד שבמקרה הצורך, ולאור השינויים התכופים במצב הגיאופוליטי, קל יחסית לחזור ממנו לישראל.

2. שיקולים לבחירת חברת התעופה

ישראלים רבים ראו בחופש הגדול כיצד חופשת הקיץ שלהם משובשת שוב ושוב, עם טיסות שיצאו מוקדם מדי או מאוחר מדי, טיסות שנדחו בכמה ימים ואף טיסות שבוטלו כליל, לפעמים ברגע האחרון. מאז תחילת המלחמה, חברות זרות רבות ביטלו טיסות, חלקן לתקופות קצרות וחלקן לתקופות ארוכות יותר. יש גם כאלה שנתקעו בחו"ל ימים ארוכים, מאחר שלא הצליחו למצוא מקום בטיסה החוזרת לישראל, וכך ספגו הפסדים כספיים רבים.

בהנחה שחשוב לנו שהטיסה תצא לפועל, כדאי להעדיף חברה שקיים סיכוי גבוה כי הטיסות שלה ייצאו כסדרן – כדי להקטין את הסיכוי שאנחנו ניתקע בלי טיסה ובלי חופשה, או אפילו ניתקע בחו"ל, בלי דרך לחזור לישראל, בגלל ביטולי הטיסות. החברות הללו הן בדרך כלל החברות הישראליות – אך כדאי לבדוק גם מיהן החברות הזרות שלא ביטלו טיסות לישראל, או הסתפקו בתקופת ביטולים קצרה במיוחד.

3. ביטוח נסיעות שאפשר לסמוך עליו

ביטוח נסיעות לחו"ל שמתאים לצרכים שלנו ושהוזמן מספיק זמן מראש הוא תמיד חשוב – אך בתקופה הנוכחית, של שינויים, ביטולים ועיכובים, ושלל אירועים בלתי צפויים, ביטוח כזה הוא קריטי. כדאי לבדוק בקרב מכרים איזו חברת ביטוח היא אמינה וניתן לסמוך עליה כשעולה הצורך להפעיל את הביטוח. כמו כן, כדאי לשקול רכישה של כיסוי לקיצור או ביטול נסיעה, כמו גם כיסוי כבודה – במיוחד אם הדרך לחופשה או ממנה כרוכה בטיסות עם קונקשן, כשהמטען עובר בין מטוסים שונים והסיכוי שלו ללכת לאיבוד עולה. חשוב גם לבחור בחברה שקל ליצור עימה קשר – לדוגמה, במקרה שעולה הצורך להאריך את הנסיעה. ישראכרט מציעה 5 ימי ביטוח במתנה בביטוח AIG ברכישת ביטוח לכל תקופת הנסיעה.

4. אמצעי תשלום נוחיםבמטבע המתאים

כשאנחנו טסים לחו"ל לא תמיד יש ממי לשאול כרטיס אשראי או מזומנים, אם נתקעים פתאום בלי אפשרות לשלם. לכן, חשוב לקחת לחו"ל אמצעי תשלום שניתן לסמוך עליהם ולהשתמש בהם בחו"ל, בין אם מדובר במזומנים במטבע המקומי, או בכרטיס אשראי בינלאומי. כדאי לבדוק את ההטבות והתנאים המיוחדים שניתן לקבל על רכישות בחו"ל.

כך למשל, לישראכרט אזור ייעודי לחו"ל באתר , בו ניתן למצוא רשימה של הנחות והטבות למחזיקי הכרטיס, החל ברכישות בנתב"ג ועד השכרת רכב בחו"ל. לישראכרט גם אפליקציה ואתר נוחים לשימוש, בהם ניתן למשל לשחזר קוד סודי גם מרחוק.

כמו כן, מחזיקי כרטיס האשראי של ישראכרט יכולים לשלם ישירות במטבע המקומי באמצעות כרטיס האשראי – ללא צורך להמיר שקלים לדולרים או למטבע המקומי.

הטבה נוספת למחזיקי כרטיסי האשראי של ישראכרט – מגוון אטרקציות ביעדים שונים בעולם בהנחה, למשל הטבות למוזיאונים, הופעות, משחקי ספורט וטיולים במגוון רחב של יעדים בחו"ל.

5. שמירה על ספונטניות

גם בימים רגילים, תוכניות טיול משתנות לעתים קרובות – למשל, כי שני יעדים שרצינו לבקר בהם רחוקים יותר ממה שחשבנו, כי בני המשפחה התעייפו ומבקשים לנוח, כי מזג האוויר גשום או חם מדי, ועוד ועוד. כל זה נכון פי כמה וכמה בתקופה הנוכחית, בה נדמה כי אי הוודאות היא הוודאות היחידה. לכן, חשוב להיות מוכנים לשינויים ולהבין כי ככל הנראה נצטרך להתגמש פה ושם – כאשר גם במצב כזה, ניתן למצות את המיטב מהטיול.

בשורה התחתונה, התקופה הנוכחית אמנם מאתגרת עבור כל מי שרוצה לנסוע לחו"ל – אך עם הכנה מראש והרבה נכונות לשינויים והסתגלות למצבים משתנים, ניתן להוציא לפועל את החופשה שחלמנו עליה זמן רב, ואפילו ליהנות.

* זכאים להטבות מחזיקי כרטיסי אשראי שהונפקו על ידי ישראכרט בע"מ בעצמה (כרטיסים חוץ בנקאיים) או בשיתוף עם הבנקים (כרטיסים בנקאיים): בנק מזרחי, קבוצת הבנק הבינלאומי, בנק מסד ובנק יהב. בכפוף למפורט בדפי ההטבות. התמונות להמחשה בלבד. ישראכרט אינה אחראית בגין המוצרים ו/או השירותים אשר יסופקו על ידי בית העסק והאחריות בגינם חלה על בית העסק בלבד. הטבת 5 ימי ביטוח בכפוף לתנאי הפוליסה המלאים.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראכרט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: