אא

זינוק בכמות הבקשות לדרכון גרמני על ידי אזרחים ישראלים

גרמניה נחשבת לאחת המדינות המפותחות והמתקדמות ביותר בעולם עם כלכלה חזקה, המייצרת איכות חיים גבוהה לאזרחיה, לרבות השכלה מסובסדת ומגורים בעלויות נמוכות. זוהי רק רשימה חלקית של הסיבות לכך שאנחנו עדים לעלייה המשמעותית במספר הישראלים שמעוניינים בדרכון גרמני בשנים האחרונות. כיצד עובד התהליך? הישארו עימנו. בשיתוף Wagner

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK

הנהירה הישראלית לגרמניההמספרים והסיבות

בשנה החולפת נרשמה עלייה משמעותית בכמות הבקשות של ישראלים לדרכון הגרמני. איך זה מתבטא במספרים? 5,670 בקשות לדרכון גרמני הוגשו בשנת 2022. מספר מכובד לכל הדעות, שקפץ בקרוב ל-40% בשנה לאחר מכן לכ-9,129 בקשות. אבל זה לא הפסיק פה. בשליש הראשון של שנת 2024 הוגשו לא פחות מ-6,869 בקשות! זהו קצב לא רגיל של קרוב ל-21 אלף בקשות שנתיות!

אז מה יודעים אותם ישראלים שכבר הגישו בקשה, שאתם עדיין לא? ובכן, לאותו זינוק במספר הישראלים שהגישו בקשה לאזרחות גרמנית כמה סיבות, כשהמרכזית שבהן היא ההקלות בחוק האזרחות הגרמני שהונחלו ב-2021 ושעליהן נרחיב מייד. עוד סיבות הן המצב הביטחוני הרעוע בארץ והמצב הכלכלי הלוחץ, וכאמור ההטבות והתנאים המפליגים המצפים לכל אחד ואחת עם קבלת האזרחות בשלל תחומי חיים: חינוך, מגורים, ביטחון, התניידות ברחבי אירופה ועוד (פירוט נוסף על תנאים אלו – בהמשך).

בשורה התחתונה, החיים בגרמניה נוחים יותר ומעוטי אתגרים בהשוואה לאלו בישראל. וזהו, באופן טבעי, מקור משיכה בולט במערכת השיקולים של כל ישראלי.

מי יכול להוציא דרכון גרמני?

החוק הגרמני מגדיר במדויק מי זכאי לדרכון גרמני. תנאי הגשת הבקשה עד 2021 כללו להיות צאצא לאזרח גרמני. הבעיה היא שאזרחים גרמנים יהודים רבים ותושבים רבים שלא היו אזרחים ברחו מגרמניה בגלל הצורר הנאצי במהלך השנים. החוק החדש הרחיב את התנאים וכעת גם תושבי גרמניה (שלא היו אזרחים) שגרו בגרמניה לפני עלית הנאצים לשלטון בתאריך 30.01.1933 ושברחו מהמדינה בין השנים 1933-1945 מזכים את הדורות שלהם באזרחות גרמנית, כל עוד הצאצאים שלהם יכולים להוכיח את קשר הדם.

זאת ועוד, משנת 2021 גם צאצאים לאם גרמניה ולא רק לאב גרמני זכאים לקבל אזרחות גרמנית, מה שלא היה אפשרי לפני ברוב המקרים. כמובן שהשינויים הללו מאפשרים לעוד מאות אלפי ישראלים לזכות בדרכון המבוקש.

הוצאת דרכון גרמניהשלבים שבדרך

יש מספר שלבים מרכזיים בדרך לדרכון המיוחל:

- פנייה למשרד עורכי דין העוסק בנושא – אומנם ניתן להוציא אזרחות גרמנית לבד, אבל זה לוקח הרבה יותר זמן מאחר ואין לכם את הקשרים המתאימים מול הארכיונים והרשויות בגרמניה וגם יהיה לכם הרבה יותר מסובך להתמודד עם כל הבירוקרטיה.

- הגשת מסמכים, עדויות וטפסים – בשלב הראשון ידעו לומר לכם במשרד עורכי הדין האם אתם עומדים בתנאי הסף, ואז יחל שלב איסוף ההוכחות והמסמכים, לצד הגשת הטפסים הנדרשים. מדובר בתהליך שאורך לרוב מספר חודשים ואף למעלה מכך. כמובן שהיערכות מקדימה שלכם עם מסמכים מקוריים המוכיחים את קשר הדם שלכם עשויה לקצרו, אך בכל מקרה משרד עורכי הדין ידע להשיג עבורכם את כל הנדרש, בלי שבאמת תצטרכו להתאמץ יותר מידי.

- המתנה לתשובה – לאחר הגשת כל המסמכים והטפסים הנדרשים, כל שיישאר לכם זה להמתין. משך הזמן הצפוי עד לקבלת הדרכון עומד על כשנתיים בממוצע. נדרשת סבלנות, אבל ההמתנה שווה את זה בסוף הדרך.

אז למה כדאי לכם לחיות בגרמניה?

הזכרנו קודם לכן את חלק מהסיבות שגורמות לרבים לרצות דרכון גרמני ולהתאזרח בגרמניה, כעת נפרט עליהן קצת יותר לעומק:

- לימודים אקדמאיים והשכלה גבוהה מסובסדים – לעיתים בחינם, לעתים במחירים נמוכים ב-80-90 אחוז מאלו שבישראל. אין ספק, בגרמניה מעודדים התפתחות והשכלה.

- תנאים סוציאליים מלאיםגרמניה מדינה עשירה וחוקי הרווחה שם מפותחים מאוד. קיימת תמיכה רחבה באזרחים ויש חבילת הטבות לתושבים חדשים, לרבות הכרה בביטוח הלאומי הגרמני בשנות וותק שנצברו בעבודה מחוץ לגרמניה, מה ששומר על צבירת שנים לצורך קבלת פנסיה בגרמניה שהיא נדיבה משמעותית ממה שניתן על ידי הביטוח הלאומי הישראלי.

- מגורים ועבודה במדינות האיחוד האירופי – דרכון גרמני מאפשר לכם לייצר שינויים מבורכים בחייכם ובקריירה שלכם ללא קושי. למעשה, כל אחת מ-26 מדינות האיחוד האירופי הנוספות תקבל אתכם באהבה.

- מגורים בזול – רכישת דירה, השכרה לטווח קצר או ארוך – כל אלו זולים באופן ניכר בגרמניה בהשוואה לישראל ולמדינות רבות נוספות בעולם. כך לא תאלצו להיפרד מדי חודש ממרבית מהשכר שלכם רק עבור מגורים.

- מחיה בזול – אז המילקי והקוטג' יותר זולים בגרמניה, אבל לא רק. כמעט בכל השוואת מחירים בינה לבין לישראל, תגלו שזול שם יותר. מקניות בסופר, דרך מוצרים לבית ועד רכב משפחתי וחינוך לילדים.

- אורח חיים נינוח יותר – "מרוץ העכברים" שבו מיליוני ישראלים חיים, עם שעות עבודה ארוכות ותחושה של מרדף אינסופי, לא ממש קיים בגרמניה. במדינה שמקדשת את הסדר והדיוק לא חורגים משעות העבודה, מקדישים שעות איכות רבות למשפחה ונעים קדימה בהילוך רגוע ולא במהירות השיא.

כך תתחילו את המסע שלכם לדרכון גרמני

כל המידע בכתבה זו נכתב ע"י עו"ד ונוטריון ערן וגנר אשר משרדו מתמחה בהשגת אזרחות ודרכון גרמניים לישראלים החפצים בכך. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולצאת למסע בסיומו גם החיים שלכם ישודרגו לטובה.

דרכי יצירת קשר עם המשרד: טלפון: 03-6911066, wagner.co.il

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: