אא

מאתיופיה באהבה: "זו תקופה מאתגרת, אבל אני מרגיש מאוד בטוח ובידיים טובות״

הם מזערו את ביטולי הטיסות לישראל במלחמה ואפילו הרחיבו פעילות, מצטיידים במטוסים חדשים ופותחים יעדים חדשים ברחבי העולם. בראיון לראש השנה אומר ברהנו קאסה המנהל האזורי של אתיופיאן איירליינס: “החזון הוא להפוך לאחת מ־20 חברות התעופה המגוונות, המובילות והתחרותיות בעולם בעשור הקרוב"

אתיופיאן איירליינס אתיופיאן איירליינס

מספר חברות התעופה הזרות שפעלו מאז 7 באוקטובר לעשות כל שביכולתן על מנת לשמר את הרצף האווירי שבין ישראל לעולם היה מצומצם למדי. מרבית החברות, וכמובן שאי אפשר לבוא בטענות אליהן ולהחלטותיהן, העדיפו לקפל את הזנב מישראל עד יעבור זעם או לפחות עד הערכת מצב שתאפשר לחזור לנתב”ג.

אחת מאלה שצמצמו למינימום את ימי הביטולים והקפידה לטוס לישראל כל עוד אפשר, זו אתיופיאן איירליינס, שביצעה הפסקות בודדות בלבד בטיסות לארץ מאז תחילת המלחמה.

אתיופיאן איירליינס. צילום: shutterstockאתיופיאן איירליינס. צילום: shutterstock

על הקשר שבין הנהלת החברה לבין הנוסע הישראלי אחראי ברהנו קאסה, המנהל האזורי של אתיופיאן איירליינס בישראל, שפעל רבות ובסביבת עבודה לא פשוטה על מנת לאפשר את רצף הפעילות של החברה. במהלך החודשים האחרונים החברה אפילו הגדילה את תדירות הטיסות שלה לישראל.

“מאז אוקטובר ,2023 הטיסות של אתיופיאן איירליינס בוצעו תחת מעקב צמוד של ההנהלה הבכירה והמחלקות האחראיות על בטיחות וסיכונים בטיסה", מסביר קאסה בראיון מיוחד למגזין ראש השנה של פספורט.

"הגדלת תדירות הטיסות לישראל היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות שלנו בישראל ובמדינות אחרות".

למגזין פספורט לראש השנה ובו 136 עמודים על השנה שחלפה

הקו בין אדיס אבבה לתל אביב הוא אחד הפעילים ביותר בנתב"ג, עם 17 טיסות שבועיות (עם תכנון לעלות ל-19 טיסות). מי הם הנוסעים בקו בין שתי המדינות?

"הנתח העיקרי של הנוסעים מישראל הם היהודים יוצאי אתיופיה החיים בישראל וישראלים הנוסעים לאתיופיה לעסקים. בנוסף, יש לנו נוסעים עסקיים במחלקת העסקים שלנו "9 Cloud " למגוון רחב של יעדים, יש נוסעי טיולים מאורגנים, תרמילאים ונוסעי פנאי ליעדים אקזוטיים. בכיוון ההפוך מאתיופיה יש לנו יוצאי אתיופיה שנוסעים לביקור בירושלים, במיוחד בתקופה בה מתקיים הפסטיבל האתיופי האורתודוכסי".

הרשת שלכם מגוונת והקיץ הרחבתם גם את היעדים באירופה. חלק נכבד מהנוסעים הישראלים שלכם הם נוסעי קונקשן. מהם היעדים הסופיים העיקריים שלהם?

"אתיופיאן היא חברה מובילה עם 130 יעדים ברחבי העולם ו־27 יעדים באירופה אליהם גם צרפנו את ורשה. התנועה מישראל היא לכל מדינות אפריקה כולל יעדי נופש, דרום אסיה ודרום אמריקה הודות לחיבורים הנוחים שלנו והבונוס של מלונות בחינם לשוהים
בקונקשן ארוך. מספר גדול של נוסעים שעוברים דרך אדיס עושים את דרכם לערים באסיה כמו בנגקוק, סיאול, טוקיו, הערים המרכזיות בהודו, הונג קונג, מנילה ועוד".

לפני מספר חודשים אתיופיאן איירליינס ביצעה הזמנה גדולה למטוסים חדשים מבואינג - דרימליינר 787 ומקס 737 - לחידוש הצי והרחבת הפעילות. מה אתה יכול לומר על תכניות החברה לשנים הקרובות?

"לחברת אתיופיאן איירליינס יש חזון להפוך לאחת מ־20 חברות התעופה המגוונות, המובילות והתחרותיות בעולם, בעשור הקרוב. הגדלת מספר המטוסים וגיוון הצי הם צעדים חשובים מאדו כדי לקדם את האסטרטגיה העסקית שלנו. המטוסים עדיין לא התקבלו אך אכן ביצענו הזמנה של 11 מטוסי דרימליינר ו־20 מטוסי 737 MAX, עם אופציה ל־36 מטוסים נוספים. הגדלת התדירויות תאפשר פתיחת יעדים חדשים, עניין שאנחנו תמיד שואפים אליו.

לסיום, איך הצוות שלך ואתה מרגישים בישראל בימים אלה של מלחמה מתמשכת?

"זו ללא ספק תקופה מאתגרת, אבל באופן אישי אני מרגיש מאוד בטוח ובידיים טובות. יחד עם הצוות המקצועי של 'טל תעופה’ ושוק התעופה הישראלי, מעמדנו בישראל טוב. אנחנו במאמץ מתמיד לפתח פתרונות נסיעה הדרושים לשוק המקומי שאנחנו עובדים בצמוד אליו".

אתיופיאן איירליינס. צילום: יחאתיופיאן איירליינס. צילום: יח

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אתיופיאןאתיופיאן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: