אא

מה עושים כשנתקלים בנפל טיל או מיירט? רענון הנחיות מצילות חיים

בעקבות ירי הטילים למרכז הארץ, בפיקוד העורף מזכירים כיצד להתמודד עם שברי יירוט. וגם: רענון הנחיות ההתמגנות לתושבים בבית, ברכב או בתחבורה הציבורית. כל מה שצריכים לדעת היום במקום אחד

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK
עקב הירי האחרון לאזור המרכז והשרון, עשויים להימצא נפלים ושברי יירוט רבים על הקרקע.
בפיקוד העורף מזכירים כי השברים מהווים סכנת חיים ועלולים להכיל חומרי נפץ שטרם התפוצצו.
עוד מציינים בפיקוד העורף כי בשום פנים ואופן אסור להתקרב או לגעת בנפלים. אם נתקלתם בחפץ חשוד או בלתי מזוהה, יש להתרחק מיד, להרחיק סקרנים ולדווח למשטרת ישראל.
צפו בסרטון:

הנחיות פיקוד העורף להתמגנות

זה הזמן גם להזכיר את ההנחיות הכלליות להתמגנות בעת הישמע אזעקה:
יש להיכנס למרחב מוגן בהתאם ליכולת להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותכם ולמיגון הקיים בסביבתכם, לפי סדר העדיפויות הבא:
א. ממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי), או מקלט - סגרו את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות וודאו שחלון הפלדה החיצוני וחלון הזכוכית הפנימי סגורים.
ב. חדר מדרגות פנימי - ללא חלונות, פתחים וקירות חיצוניים. שבו על מדרגות ולא בחלל הקומה. בבניין מעל שלוש קומות - יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות. בבניין מתחת לשלוש קומות - יש לשהות בקומה האמצעית.
ג. חדר פנימי - עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. שבו בפינה פנימית, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת. מטבח, מקלחת או שירותים אינם יכולים לשמש כחדר פנימי.
בחוץ
א. בשטח בנוי - היכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב. אין לשהות ברחבת הכניסה.
ב. בשטח פתוח - שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים. בעת פגיעת רקטה בקרקע, הדף הפיצוץ מסכן את העומדים או היושבים בפגיעה של רסיסים.
ג. ברכב - עצרו בצד הדרך, צאו מהרכב והיכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב.
אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותכם - צאו והתרחקו מהרכב מעבר לשולי הדרך או לגדר ההפרדה, שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים.
רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, עצרו בצד הדרך והתכופפו מתחת לקו החלונות. ניתן להמשיך בנסיעה לאחר 10 דקות. בתחבורה ציבורית.
בתחבורה ציבורית
באוטובוס בין-עירוני ובהסעות תלמידים - על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
באוטובוס עירוני - על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות כדי שהנוסעים יירדו וייכנסו למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בזמן העומד לרשותכם, התכופפו מתחת לקו החלונות והגנו על הראש באמצעות הידיים.
בנסיעה ברכבת - על הנהג להאט למהירות של 30 קמ"ש למשך 10 דקות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות בקרונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פיקוד העורףטילים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: