אא

ניו יורק בסטייל

אם אתם מאלה שמכירים כל פינה בעיר וחשבתם ששום דבר כבר לא יפתיע אתכם, הגיע הזמן לחוויות חדשות. קבלו המלצות לאתרים שאולי לא הכרתם

ניו יורק- צילום: נטע גפני ניו יורק- צילום: נטע גפני

אם כבר ביקרתם בעבר בניו יורק, סיימתם להצטלם בטיימס סקוור, לטפס לתצפית של האמפייר סטייט בילדינג או אפילו ליהנות מהנופים מהמרפסת של בניין האדג', לשוטט בהיי ליין ולאכול בצ'לסי מרקט, לפניכם המלצות לאתרים שאולי לא הכרתם:

Poster House- מקום של כבוד לאמנות הפוסטרים.

מוזיאון ה- Poster House הוא המוזיאון הראשון בעולם המוקדש כולו לאמנות הפוסטרים. המוזיאון מחזיק באוסף רחב של מעל ל- 1000 פוסטרים, שמציגים מגוון סגנונות, תקופות ואירועים היסטוריים, כמו גם פוסטרים מפורסמים של אמנים ידועים. במקום, תערוכות קבועות ומתחלפות.

התערוכות במוזיאון מגוונות ועוסקות בנושאים כמו פרסום, אמנות פופ, סרטים, עיצוב בתעשיות שונות ועוד. תוכלו למצוא את עצמכם מטיילים בין תערוכה של פוסטרים של חברת Nike לאורך השנים, לתערוכה שמציגה פוסטרים אלמותיים של סרטים בלתי נשכחים. חוויה יוצאת דופן לאוהבי הז'אנר, הגרפיקה והעיצוב.

ל- Poster House חנות מוזיאון מיוחדת במינה שמציעה מוצרים ואביזרים ייחודיים, כמו פוסטרים אהובים, ספרי אמנות ופריטים בעבודת יד. לפני היציאה מהמוזיאון תוכלו להשתעשע בעמדת צילום ולבחור לעצמכם פוסטר בעיצוב מוכר וידוע עם תמונה שלכם.

לאתר המוזיאון

Bushwick- גן עדן של אמנות רחוב

שכונת בושוויק בברוקלין ידועה פחות משכנתה המפורסמת, וויליאמסבורג. זוהי שכונת פועלים עמוסת מוסכים ועסקים שקירותיהם מכוסים גרפיטי ססגוני. בושוויק, היא למעשה גלריה פתוחה של אומנות רחוב, הגדולה בניו יורק, אשר נוסדה על ידי יליד השכונה בשם ג'וזף פיקאלורה Joseph) Ficalora) . פיקאלורה ייסד ב-2012 ארגון בשם "בושוויק קולקטיב (Bushwick Collective), שקיבל אישור מהרשויות ובעלי העסקים לצייר על הקירות החיצוניים של המבנים בשכונה. הבושוויק קולקטיב הפך למוקד משיכה לאמני גרפיטי מוכרים בתחום מכל העולם, שהחלו לצייר את השכונה והפכו את המרחב הציבורי למוזיאון רחוב פתוח וצבעוני.

אחד המאפיינים המעניינים של הבושוויק קולקטיב הוא שהאמנות כל הזמן מתחלפת. הקירות מתכסים כל כמה חודשים ביצירות מרהיבות חדשות, כך שגם אם כבר ביקרתם בעבר תמיד תמצאו משהו חדש.

רבים מהאמנים משתמשים באמנות שלהם כדי להעביר מסרים חברתיים, פוליטיים או אישיים, כך שמעבר לאסתטיקה הייחודית של השכונה, היא גם משמשת פלטפורמה לדיון בנושאים חשובים.

למרות שאפשר להסתובב בשכונה לבד ולהתרשם מהיצירות, מומלץ להצטרף לסיור מודרך כדי להבין מה עומד מאחוריהן. ניתן להתעדכן ביצירות חדשות בעמוד האינסטגרם של פרויקט הבושוויק קולקטיב.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

Mercer Labs- כשאומנות פוגשת טכנולוגיה

מוזיאון חדשני הממוקם ליד הגראונד זירו, מזמין את המבקרים לחוויה מהפנטת של צבעים קולות, טקסטורות וטכנולוגיה חדשנית. האמן הישראלי, רועי נחום, הוא שפיתח ועיצב את החלל והקונספט שלו ויצר 15 מיצגים מהפנטים שישאירו אתכם בפה פעור. חדר סאונד ארבע-ממדי ורובוט המצייר בחול הם רק חלק קטן מהחדשנות הייחודית שמציג המוזיאון.

לחובבי חג ההאלווין, המוזיאון יציג תערוכה זמנית החל מה-4 לאוקטובר ועד ל-30 לאוקטובר בלבד, החל מהשעה שמונה בערב ועד חצות בימים נבחרים. התערוכה נקראת DARK MATTER- NIGHTMARE BEFORE MIDNIGHT וכשמה כן היא. התערוכה בוחנת כיצד חוסר הוודאות, התת מודע והפחד מהלא נודע עיצבו תנועות אומנותיות וביטאו חרדות תרבותיות לאורך זמן.

הייחודיות של המיצגים במוזיאון מבטיחה חוויה שתישאר איתכם עוד הרבה אחרי שתחזרו הביתה.

לאתר המוזיאון

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

Tenement Museum- מאחורי הקלעים של החלום האמריקאי

המוזיאון, אשר הוקם בבניין מספר 97 ברחוב אורצ'רד בשכונת הלואר איסט סייד, מאפשר סיור בתוך דירות מגורים ולמידה על חייהן של משפחות מהגרים אמיתיות שהתגוררו בבניין במאה ה-19. הבניין נבנה ב- 1863, ושימש בניין מגורים לקרוב ל- 7000 מהגרים ממעמד הפועלים במשך כ- 100 שנים. המוזיאון מציג את חוויותיהם של מהגרים ממוצא גרמני, אירי, יהודי, איטלקי וסיני. הבניין שופץ ושוחזר לפרטי פרטים, כולל חפצים אותנטיים ששימשו את המשפחות. המבקרים יכולים לחוות את התנאים הצפופים והקשים בהם חיו המהגרים, בדירות קטנטנות ללא אוורור או תאורה טבעית. המוזיאון מציע גם סיורים ליליים בתאורת נרות, אשר מעצימים את החוויה. בנוסף לבניין מספר 97 ניתן לסייר גם בבניין מספר 103, אשר מספר את סיפוריהן של משפחות שהיגרו לארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה. הביקור במוזיאון הוא בסיור מודרך בלבד וניתן לבחור בין הסיורים שמספרים כל אחד על משפחה אחרת לבין סיור מורחב שכולל יציאה מודרכת לרחובות השכונה.

לאתר המוזיאון

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ניו יורק

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: