אא

מיצג ״המלאכים״ בנתב״ג: ״דמויותיהם של המלאכים הנעים ברוח יהדהדו בלבבות הנוסעים בנמל התעופה״

לא נשכח: משרד התחבורה ורש״ת ערכו טקס זיכרון מרגש שכלל את חשיפת מיצג המלאכים הייחודי שהוקם בנתב״ג לזכר נרצחי וחללי טבח השבעה באוקטובר ומלחמת ״חרבות ברזל״

צילום: סיוון פרג צילום: סיוון פרג

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורש״ת ערכו טקס זיכרון וחשיפת מיצג המלאכים לזכר נרצחי וחללי טבח השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

הטקס התקיים ביום (ב׳) ב-7.10.24, בנתב״ג במעמד שרת התחבורה, מירי רגב, סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, בכירי רשות שדות התעופה ונתב"ג, ומאות עובדי רש"ת.

המיצג הזיכרון "המלאכים" נחנך בטקס מרגש בכניסה לאולם הנוסעים בנתב''ג והוא מתפרש על פני כ-100 מטר בין עצי הדקל לאורך שדרת היוצאים והנכנסים לנמל התעופה, מנציח את הנרצחים והנופלים בשבעה באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל.

שרת התחבורה, מירי רגב. צילום: פספורטניוזשרת התחבורה, מירי רגב. צילום: פספורטניוז

המיצג הוא יוזמה של ד"ר טלי קיז׳נר והילה אביר, שהכירו מתוך השכול. ד"ר קיז'נר, ד"ר לביוטכנולוגיה העוסקת בפיתוח תרופות, שכלה ב-7 באוקטובר את בנה הבכור, שגב ישראל קיז'נר, שנרצח במיגונית בצומת רעים. הילה אביר היא אדריכלית שימור ומנהלת של חברת הבנייה המשפחתית, אשר שכלה את אחיה הצעיר, לוטן אביר, שנרצח במיגונית בצומת בארי.

הקו המנחה, למיצג היה חיפוש אחר המשותף לכל הנופלים, הנרצחים למשפחותיהם, והנגשת האובדן והכאב האישי והלאומי דרך ביטוי אומנותי.

במשלחת לקמפוסים בארה״ב עלה הרעיון למיצג המלאכים, מתוך הבנת מקומם המרכזי של נרצחי המסיבות במערך ההסברה. המחשבה על המיזם נולדה בעקבות חיפוש אחר מסר אוניברסלי, והובילה לחיבור של מלאכים ומוזיקה.

המיצג מנציח את נרצחי ונופלי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל בשער הכניסה והיציאה מישראל, אין חשוב מזה. המלאכים מנצנצים בשמש ומאירים בלילה, באיחוד כואב ומרגש כאחד, ומלווים את האורחים והשבים לישראל.

צילום: סיון פרג׳

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, נשאה דברים בטקס המרגש: ״לבני ובנות עמנו, הנטבחים, הנרצחים וההרוגים. צרוב בנו ומהדהד בתוכנו, הגעגוע האין סופי לחטופות ולחטופים, בשבי האכזרי של החמאס. היום מתכנסים אזרחי המדינה כולה, בערים, בקהילות, עם המשפחות, להנציח את זכרם של הנרצחים בטבח הנורא, בדרכים שונות. מי במפגשים, מי בשירה, מי באמצעים אומנותיים ועוד. לכן, כאשר הילה פנתה אלינו לסיוע בקידום מיצב המלאכים ולהקימו כאן, בנמל התעופה, לא היססנו לרגע. ידענו, כי מטרת המיצב כאן, בשער הכניסה והיציאה הראשי למדינה שלנו, היא מטרה מקודשת, לזכור ולהזכיר לעולם ולעצמנו את המלאכים שאיבדנו בטבח הנורא בשבעה באוקטובר, ובמהלכו רצחו, טבחו, אנסו, שרפו חיים, נשים, ילדים, עוללים, קשישים, ומאז מתווספים הרוגים נוספים. חיילינו האהובים שנלחמים בעוז ובקבורה ולצערנו גם נרצחים אזרחים וחיילים בפיגועים האחרונים.

חובתנו לזכור את הנורא שאירע לנו. מאות המלאכים המרחפים בחלל המיצג מאחורינו, כמספר הנרצחים וההרוגים, מאז השבעה באוקטובר ועד היום, הם עדות לחובה ולזכות שלנו לזכור ולהנציח. דמויות המלאכים מסמלות את למעלה מאלף שש מאות הנרצחים וההרוגים מהשבעה באוקטובר ואילך. מיום הטבח והמלחמה שלנו על הבית. הבית שנפרץ וחולל בידי מרצחים צמאי דם. המיצב המצמרר הזה נוצר מתוך בינת הלב, ומתוך שיתוף פעולה מבורך בין היוזמות הילה, שאחיה לוטן ז״ל, וטלי, שבנה שגב ישראל ז״ל, נרצחו במסיבת הנובה. דמויותיהם של המלאכים הנעים ברוח יהדהדו בלבבות הנוסעים והעוברים בנמל התעופה ויזכיר לכולם את האחים והאחיות שלנו, שחייהם נגדעו מאז השבעה באוקטובר ועד הימים הנוראים שאנו נמצאים בהם. אין בית בישראל שלא חווה, שלא מכיר מקרוב, גם אני הכרתי אישית את לוטן, האהוב והיקר, ילד חייכן ושמח, שבא לחגוג את החיים במסיבה יחד עם חברים וביניהם בתי האהובה, מיכל.

בטבח האיום נגדעו באחת חייו של לוטן האהוב יחד עם חברתו, מאי נעים ועוד מאות מחוגגי המסיבות, וכמה מצמרר כעת המשפט שאמרה מאי ללוטן, כמה ימים לפני הטבח, כמו נבואה שהגשימה את עצמה. אם לא נחיה, נמות, חבר יקר שלי. זה המשפט שאמרה מאי ללוטן כמה ימים לפני המסיבה. הם חיו במסיבה. הם רקדו ושמחו עד שהם מצאו שם, יחד עם רבים רבים רבים, את מותם.

אני רוצה להודות לכל השותפים בהקמת המיצב החשוב הזה. חשוב להמשיך בפעילויות בינלאומיות שמטרתן להזכיר לעולם את הרוע שהביא לטבח, ולהבהיר שטרור אינו בעיה של ישראל בלבד, אלא של העולם המערבי כולו.

אנחנו בחודש הרחמים והסליחות. בואו נהיה טובים יותר אחד לשני ונפעל יחד למען מדינה חזקה וטובה יותר. שנהיה טובים למדינה הזאת, שהיא הבית שלנו. שנה טובה וגמר חתימה טובה.״

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

אודי בר עוז, מנהל נתב״ג: ״אם במרעה ושריקות, ושדה בזהב עד ערב. דומיית בארות ירוקות, מרחבים שלי ודרך. העצים שעלו מן הטל נוצצים כזכוכית ומתכת, להביט לא יחדל, ולנשום לו אחדל ואמות ואוסיף ללכת. שבעה באוקטובר. שלוש מאות ששים וחמישה באוקטובר, כי אסונינו עוד לא תם. אנחנו מציינים היום שנה לשבת השחורה בהיסטוריה של מדינת ישראל. שנה שאנחנו לתוך מלחמה עקובה מסבל ואובדן. שנה בה קווי ההגנה הפיזיים של ישראל נפרצו, שנה בה נשבר ליבנו לעד. עדיין המומים, לא מאמינים, לא מעכלים. המלחמה על ביתנו, על ישראל״.

מנהל נתב״ג, אודי בר עוז. צילום: פספורטניוזמנהל נתב״ג, אודי בר עוז. צילום: פספורטניוז
צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גרש״תמשרד התחבורהמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: