אא

אוקטובר 2024: צניחה נוספת במספר לינות התיירים וצפי לעלייה של כ-7.5% בלינות ישראלים במלונות

הנתון מחושב ביחס לאוקטובר 2023, שהיה החודש הראשון למלחמה. בלינות תיירים צפויה ירידה של כ- 82% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

על פי ההערכות, בחודש אוקטובר 2024 צופים בענף המלונאות כי מספר הלינות של הישראלים יעלה ב-7.4% לעומת אוקטובר אשתקד, החודש בו החלה המלחמה. במקביל, מספר לינות התיירים צפוי לרשום ירידה של 80.2% לעומת אוקטובר 2023.

הנתונים מלמדים כי הפסקת הטיסות של רוב חברות התעופה הזרות בעקבות המתקפה האיראנית לישראל והמלצת EASA שלא לטוס לישראל, מלמדת כי עדיין לא צפויה התאוששות בהגעת התיירים לישראל והמצב אף מחריף.

נראה שהחזרה של התיירים לישראל תארך עוד תקופה ארוכה, וההערכות הן כי אולי רק ב-2026 נראה את החזרה שלהם לארץ. לאור זאת המלונאים צופים בחודש אוקטובר ירידה של כ-20% לעומת אוקטובר 2023 .

הנתונים מוצגים על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במסגרת סקר הערכת המגמות בעסקים. על פי הסקר, מאזן הנטו של העסקים במחוז הדרום מצביע על התאוששות חדה, והוא אף גבוה מהמאזן של כלל אוכלוסיית הסקר. לעומת זאת, מאזן הנטו לעסקים במחוז הצפון נמוך משמעותית מרמתו ערב המלחמה בספטמבר 2023.

מאזן הנטו במחוז הצפון ירד באופן חד יותר מהמאזן במחוז הדרום גם בתחילת המלחמה, כנראה בשל ההרכב השונה של הענפים בשני המחוזות. במחוז הצפון יש עסקים רבים יותר בתחומי האירוח והאוכל בהשוואה למחוז הדרום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונותמלונאותהתאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: