אא

חילוץ בלב ים: אוניה ישראלית סייעה בחילוץ אזרחים טורקים שהיאכטה שלהם טבעה

האוניה ״קראון איריס״ של מנו ספנות, שהייתה בדרכה מרודוס לכרתים הוזעקה על ידי תחנת החוף של רודוס, בשל קריאות מצוקה שהגיעו מיאכטה שטבעה. רב המלחים של ״הקראון איריס״ איתר בים שתי נשים וגבר שקפצו מיאכטה שטבעה וסייע להם

האוניה קראון איריס בנמל רודוס. צילום: יח״צ האוניה קראון איריס בנמל רודוס. צילום: יח״צ

מאות מנוסעי אוניית הקרוז הישראלית "קראון איריס" של חברת מנו ספנות שהיו בדרכם מרודוס לכרתים, היו עדים לדרמה ימית שבמהלכה חולצו מהים שלושה אזרחים טורקים שהיאכטה שלהם טבעה.

בלילה שבין שני לשלישי, בשעה 01:30 , קיבל רב החובל של ה"קראון איריס" הודעה דחופה מתחנת החוף של רודוס על קריאות מצוקה שהגיעו מיאכטה שהיתה במרחק של כמה מיילים מהאוניה. רב החובל הורה על שינוי כיוון ההפלגה לעבר אזור האסון שהוגדר לו ודיווח על כך למשה מנו, הבעלים ויו"ר מנו ספנות.

בהגיע האוניה למקום האירוע, לא נראתה היאכטה, אבל אנשי צוות האוניה שמעו צעקות לעזרה.

רב המלחים של ה"קראון איריס" לא היסס וזינק למים לעבר המקום שממנו נשמעו הצעקות והאוניה עמדה במקום, כשהיא מאירה בזרקורים את כל האזור. רב המלחים איתר במים שתי נשים וגבר שקפצו מהיאכטה שטבעה וסייע להם עד שהגיעה למקום סירת חילוץ מרודוס והעלתה אותם על סיפונה.

לבקשת שלטונות רודוס, ה"קראון איריס" נשארה במקום עוד כשלוש שעות כדי לסייע בסריקות בחשכה אחר שייט נוסף מהיאכטה שלא נמצא במים.

רק אחר כך המשיכה האוניה בדרכה לאגיוס ניקולאוס שבכרתים. בכל הזמן הזה, רב החובל היה בקשר ישיר עם הנהלת החברה בחיפה ועדכן על פעולות החילוץ.

מורן מנו מנכ"ל "מנו ספנות" אמר: "פעלנו כפי שמצופה מאוניה בלב ים המקבלת קריאה לעזרה מכלי שייט שנמצא במצוקה. צוות האוניה פעל במיומנות וביעילות והציל חיי אדם וזה הדבר החשוב ביותר באירוע מסוג זה. הנוסעים שלנו המשיכו את הקרוז והגיעו ליעד הבא כמתוכנן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מנו ספנות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: